Урок літературного читання 2 клас ,, Іван Франко Лисичка і Журавель,,

Про матеріал

Пропоную цікавий урок з літературного читання, який допоможе учням ознайрмитися з літературною казкою, порівняти з українською народною казкою, використовуючи різні інтерактивні методи роботи на уроці.

Перегляд файлу

Тема: Іван Франко "Лисичка і Журавель".

Мета. Ознайомити учнів із жанром літературної казки; навчити само­стійно визначати дійових осіб; Інсценізувати частини казки; удосконалювати вміння читати, аналізувати, порівняти з українською народною казкою.                                  

Хід уроку

C:\Users\User\Desktop\^^\Новая папка (6)\CIMG0805.JPGІ.Організаційний момент

Нумо ,діти , підведіться !                                                                                     Всі приємно посміхніться.                                                                             Продзвенів уже дзвінок,                                                                                      Починаємо урок !

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Cьогодні  япропоную вам подорожкраїною , а самевиїїменіпідкажете?

 

Це дивна країна,

Довкола- чудеса.

І все там чарівне,

Скрізь- диво-краса.

Подумайте, діти,

Промовте ,будь ласка,

Яка це країна?

Згадали ? Це ж….. Казка

 

Тожгараздчасу не  гаєм

 і в мандрівкувирушаєм .

 

ЗупинкаГра «Додайте останнє слово»

 

Чистомовка до казки «Лисичка і Журавель»

ця-ця-ця — жила собілисиця

лем-лем-лем — зустрілася з журавлем

ни-ни-ни — запросила на гостини

ла-ла-ла — каші наварила

ила-ила-ила — по тарілцірозмастила

ав-ав-ав — журавельдзьобомстукав

ївсь-ївсь-ївсь — кашки не наївсь

му-му-му — пішовдодому

щу-щу-щу — наварив борщу

чик-чик-чик — насипав у глечик

ку-ку-ку — покликав лиску

зив-зив-зив — носик до глечика не влазив

ась-ась-ась — лискарозсердилась.

 

А зараз ми попрацюємо в парах

C:\Users\User\Desktop\^^\Новая папка (6)\CIMG0815.JPG«Збериприслів’я»

 • На язицімедок              а на думцільодок.

 • І на хитрулисицю          капкан знайдеться.

• Лисиця спить,                 а курей бачить.

 • Лис старіє,                         але не добріє.

 

Казка народилась у сивудавнину. Вона виниклазначнораніше, ніж люди навчилисяписати. Тому їх не могли записувати, а переказували один одному. Згодомім'я авторазабувалось. Казка ставала народною. Навід­мінувіднародних, є казкиавторськінаписаніпевноюлюдиною, авториякихвідомі. Тому ціказкиназиваютьавторськими, аболітературними.

 -Яку авторськуказку ми будемочитативимені скажете , коли розгадаєте загадку.

 

Читання загадки, надрукованої на дошці.

 

В казціційрудийхтось, хитрий

Кашки наварив і в миску      

Він налив її для гостя.       

Скуштувать не довелося...

 

Довгі ноги, довгий ніс.

По болоту ходить скрізь.

 

Та нечемноюбула  Лисичка,  

Тому казочка про них

Зовсім невеличка.    

Та мораль там велика  

 І для всіхдається

Хто ж героїці, згадай,          

Назвуказкивідгадай

 

Сьогодні на уроці  ми ознайомимося з авторськоюказкою І. Я. Франка « Лисичка і Журавель».Це перша казкаізрозділу "Казки українськихписьменників"

 

Ш. ОпрацюванняказкиІвана Франка "Лисичка і Журавель".

Хто Франко? Ми всіцезнаєм!

Всі Франка ми величаєм

- Він великий наш  казкар, поет,

 Гляньте — ось його портрет.

Іван Франко писав не тількиказки , а й вірші  та оповідання. Він

написав дужебагатотворів для    дітей.

Якийзгодом став великим українськимписьмен­никомІваном  Яковичем Франком.

У селі Нагуєвичі Дрогобицького повіту 27 серпня 1856 року, у родиніЯцяз Гори, відомого на всю округу коваля, народивсярудоволосий, ясноокий хлоп­чик.

 Батьки не могли натішитисясином. Хлопчикзроставрозумною, допитливоюдитиною. Цілими днями вінбігав по полю, по луках, понадгірськоюрічечкою звисокими берегами і кам'янистим дном.                                 

Йогоцікавило все: чомусонцемаленьке, ко­ли казали,щовоновелике?

 Про щошепочелистя на осиці?                              

Про щорозмовляютьміж собою лісовізвірі?

Надусімзадумувався хлопчик.

На ці та іншіпитання хлопчик мігодержативідповідьу батьківськійкузні, що стояланаоколиці села понад шляхом.

 Про це І. Франко та про іншезгадує у своїхтворах.

 У літературній спадчині Франка помітне місц посідають казки для дітей. Деякі із них о’бднані у збірці ,, Коли ще звірі говорили ,, . До сбірки ввійшли казки : ,,Коли ще звірі говорили ,, , ,,Фарбований лис ,, , ,, Лис і дрізд ,, , ,, Заєць і їжак ,, , ,, Ворона і гадюка ,, .

Слухання казки .

Перевірка первинного сприймання змісту :

  • Чи сподобалась вам казка ?
  • Скільки дійових осіб у казці ?
  • Назвіть їх .
  • Хто із героїв сподобався ?
  • Хто не сподобався?

Повторне мовчазне читання.

  • Чим пригощали друзі один одного ?

Словникова робота 

Гра ,,Закінчи речення ,,.

  1. Лисичка з Журавлем  дуже ….(заприятелювали)

Поясніть , що це вони зробили ?

  1. – Призволяйся , не …..(погордуй )

Поясніть прочитане ?

  1. –Спасибі  й за те , …(пісним голосом промовив журавель )

Пісний голос – це який ?

     4.- Вибач , любоньку ,  - каже …(випорожнивши глечика )

  Що зробив Журавлик із глечиком ?

  1. Як ви розумієте вислів ,, Чим хата багата , тим і рада ?,,
  2.  – Вона , бачите , думала….(що на цілий тиждень наїсться )

З чим ішла Лиска додому ?

  1. Відтоді і зареклася Лисичка …( з Журавлем приятелювати )

Що зробила Лисичка ?

Фізкультхвилинка

Вибіркове читання

Гра ,,Підпиши малюнок ,,

http://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/039-fox_and_crane.jpghttp://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/035-fox_and_crane.jpghttp://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/038-fox_and_crane.jpg

http://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/041-fox_and_crane.jpghttp://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/036-fox_and_crane.jpg

http://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/035-fox_and_crane.jpgЧитання казки в особах

  1. Характеристика дійових  осіб

Винахідливість                                                 

Щирість

Чемність

http://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/041-fox_and_crane.jpgПідступність

Довірливість 

Ввічливість

Нещирість

Улесливість

  1. Вибіркове читання
  • Прочитайте спочатку тільки слова Лисички ,а потім тільки Журавля
  • Яким голосом  говорить Лисичка ? Журавель ?
  1. Читання в особах

Підсумок   уроку

Робота над прислів’ями

Роз’єднайте слова і прочитайте прислів’я :

  • Нетойдруг,хтомедоммаже,атой,хтоправдукаже.

(Не той друг , хто медом маже , а той ,хто правду каже .

  • Якечастування,такейчастування.

(Яке частування , таке й частування.)

 

Гра ,,Так чи ні ?,,

Казка вчить  нас бути гостинними ?

Ми повинні бути такими , як Лисичка ?

Казка засуджує порядність ?

У кожного повинні бути друзі?

З друзями потрібно бути доброзичливими , чуйними ?

 

Домашне завдання

  • Вдома придумайте своє закінчення до казки , щоб герої були гостинними.
  • Намалюйте ілюстрацію до казки .

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
15 березня 2018
Переглядів
2657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку