Матеріал для практичної роботи на уроці української мови в 5 класі при вивченні особливостей чергування голосних і приголосних звуків.
Добрий день, любі друзі!
Сьогодні пропоную влаштувати конкурс «Кращий відгадувач загадок», а ще повторити матеріал про чергування голосних звуків §25 (с.128-134).
ПІДРУЧНИК. Глазова О.П. Українська мова. 5 кл.: підручник для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дiм „Освiта”, 2018.
Відгадайте загадки. Змініть відгадки або доберіть до них спільнокореневі слова, щоб відбулося чергування голосного звука в корені.
Зразок. Ніс – носик.
1.Сопе, хропе, чхає, сюди-туди заглядає.
На морозі замерзає, бо одежини не має.
2. Через воду він проводить,
А сам з місця вік не сходить.
3.У нашої бабусі
Сидить дід в кожусі,
Проти печі гріється,
Без води умиється.
4.У лісі зростав,
У столяра побував,
В кімнаті оселився,
Полотном укрився.
5.У садах, лісах блукає,
У жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль –
Чекає сестрицю білу в гості.
6.У щуки зовсім їх немає,
А білий гриб одну лише має.
Курчатко — дві; а що з трьома?
Нехай кмітливий відгадає!
А чорний жук їх має шість...
Що це таке — хто відповість?
7.Банки не має, чашки не просить,
Але додому мед приносить.