Контрольна робота "Відомості із синтаксису та пунктуації"

Про матеріал
Контрольна робота містить питання щодо вживання розділових знаків при звертаннях, вставних словах, однорідних членах речення. А також повторення відомостей із теми "Фразеологія", "Головні та другорядні члени речення"
Перегляд файлу

Контрольне тематичне оцінювання за темою «Відомості із синтаксису та пунктуації»

для учнів 5-ого класу

 

1. Лише словосполучення наведено в рядку   

А  цікавий за змістом, навколо причалу, іти назустріч               

Б так швидко, шукати вихід, бити байдики 

В  шалений успіх, уже переміг, оригінальний за формою  

Г  у лівій руці, наступає ніч, березовий гай

2. Спонукальним є речення в рядку: 

A. Життя людське коротке, а світ такий чарівний.

Б. Що ж воно таке, отой берег дитинства, в чому його притягальна сила?

B. Ой не шуми, луже, зелений байраче.

Г.Як пощастило дівчинці в сімнадцять!

3. Знайдіть двоскладне речення: 

А За правду, браття, єднаймось щиро.

Б. Амфібіям не довелося довго затримуватись на майдані .

В. Отак пролечу сніжком над долиною.

 Г. Сіріє неораною стернею на тому березі порожній степ.

4. У якому з речень є однорідні члени?  

А. Прийшла зима - і все заснуло навкруги.

Б. Лісове озеро покрилося тонкою кригою. 

В. Сніг падає на мерзлу землю, дерева й кущі.  

Г. У холодному небі зими виблискували зорі.

Прочитай текст і виконай завдання до нього

1.Не було колись на Україні хати, біля якої не кущувала б калина. 2. Як забіліють сніги, дівчата ними коси прикрашали. 3. А коли кетяги достигали, їх вішали по-під  стріхою. 4. Йдеш, бувало, селом а хати наче в коралях.  5. Аж горить калина.

 5.Орфографічну помилку допущено в слові. 

А. Не кущувала б 

Б. Прикрашали 

В. По-під    

Г. Коралях

 6.Пунктуаційну помилку допущено  

А. Першому

Б. Другому

В. Третьому

 Г. Четвертому  

Д. П’ятому

7. Вставне слово вжито в

А. Першому

Б. Другому

В. Третьому 

Г. Четвертому 

Д П’ятому

8. Укажіть речення з поширеним звертанням.

А  Прощай, колиско, прощай,  гніздечко, прощай, школо, прощайте, дні. 

Б  Народе мій, до тебе я ще верну… 

В  Дай мені крила, Україно! 

Г  Перший, починай!

9. У якому реченні немає вставного слова? (Розділові знаки пропущено.)

А. Сьогодні мабуть буде завірюха.  

Б. Без сумніву весна колись переможе зиму.  

В. Навіть могутні дуби застигли в мовчанні.  

 Г. Погода на щастя видалася гарною.

10. Позначте речення, у якому перед виділеним сполучником потрібно поставити кому:  

а) Осінь стояла напрочуд погожа й тепла.

б) Степові волошки дивляться на нас  і  манять до себе.   

в) Я люблю і вітер і сніг.              

г) Налетів сильний і холодний вітер і зірвав останні листочки.

11. Перед ОЧР необхідно поставити двокрапку, а після них тире: 

А. Навколо нас лунали різні мови японська турецька німецька арабська.

Б. На городі вже дозрівали помідори огірки квасоля гарбузи.

В. Полум’яні маки небесно-сині волошки бузкові дзвіночки ці яскраві квіти літнього поля привітали нас.

Г.Ми з батьком купили смаколики шоколадні цукерки тістечка торт до маминого дня народження.

12. Позначте  речення, в яких усі розділові знаки розставлено правильно:

а) Ніщо життя не стишить ні постріли, ні зрада, ні підступ, ні трутизна продажної душі.

б) Мій отчий дім, даруй мені легенди, і пісні, і мамине до болю рідне слово. 

в) Кілька разів збирався Мишко прийти в сад на світанку але не міг подолати лінощів.

г) Велетенські хвилі набігали на берег, обламували його, й підмивали прибережні дерева та кущі.

д) По діброві вітер виє, гуляє по полю край дороги гне тополю до самого долу.

13. * Установіть відповідність між реченням з однорідними членами і розділовим знаком, пропущеним у ньому.

1 тире

2 двокрапка 

3 кома  в простому реченні

4 кома у складному реченні

А У Карпатах займався чудовий весняний ранок.   

Б Я потягнувся до пісні до неба до вечірньої зорі і завмер у смутку у диві. 

В Лози, кручі, ліс … все блищить і сяє на сонці.

Г Холодний туман напливав поволі … і яруги тихо завмирали в очікуванні.

Д А цій землі нічого не забракло ні рік,  ні моря, ні озер,  ні трав.

 14. * Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками 

1  речення із звертанням                         

2 речення з однорідними присудками 

3 речення із вставним словом

4 речення з однорідними підметами                   

А. Вітер дме постійно, далеко розносить насіння дерев і трав. 

Б. Люби, мій брате, край свій рідний! 

В. І радість, і смуток, і срібний передзвін огортають мене.

Г. У танок химерний вітер водить вишні. 

Д. Молоді гіллясті берізки, може, тільки вночі повкривались листям.

15. * Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням

1 сісти не у свої сани   

2  сісти в калюжу  

3  сісти на шию  

4 сісти на голову  

А дуже добре, у розкоші  

Б  стати матеріально залежним                     

В братися не за свою справу

Г цілком підкорити когось собі  

Д потрапити у незручне становище

16. * Установіть відповідність між словом та антонімом  

1 вродливий  

2 нервовий

3 байдужий                          

4 бадьорий    

А урівноважений  

Б   зацікавлений  

В  ввічливий   

Г потворний  

Д  кволий

  17. * Установіть відповідність між членом речення та словом (цифра позначає наступне слово) День (1) ще розкошував на зелених луках (2) острова, а тут, у затінку дерев, уже (3) лягали тіні (4) вечора.   

А підмет

Б присудок  

В додаток 

Г означення  

Д обставина

18. * Установіть відповідність між частиною мови та словом (цифра позначає наступне слово)

День (1) ще розкошував (2) на зелених луках острова, (3) а тут, у (4) затінку дерев, уже лягали тіні вечора.      

А іменник  

Б сполучник  

В прийменник 

Г прислівник 

Д прикметник

doc
Додано
15 червня 2020
Переглядів
1960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку