Контрольне тематичне оцінювання за темою «Відомості із синтаксису та пунктуації»
для учнів 5-ого класу
1. Лише словосполучення наведено в рядку
А цікавий за змістом, навколо причалу, іти назустріч
Б так швидко, шукати вихід, бити байдики
В шалений успіх, уже переміг, оригінальний за формою
Г у лівій руці, наступає ніч, березовий гай
2. Спонукальним є речення в рядку:
A. Життя людське коротке, а світ такий чарівний.
Б. Що ж воно таке, отой берег дитинства, в чому його притягальна сила?
B. Ой не шуми, луже, зелений байраче.
Г.Як пощастило дівчинці в сімнадцять!
3. Знайдіть двоскладне речення:
А За правду, браття, єднаймось щиро.
Б. Амфібіям не довелося довго затримуватись на майдані .
В. Отак пролечу сніжком над долиною.
Г. Сіріє неораною стернею на тому березі порожній степ.
4. У якому з речень є однорідні члени?
А. Прийшла зима - і все заснуло навкруги.
Б. Лісове озеро покрилося тонкою кригою.
В. Сніг падає на мерзлу землю, дерева й кущі.
Г. У холодному небі зими виблискували зорі.
Прочитай текст і виконай завдання до нього
1.Не було колись на Україні хати, біля якої не кущувала б калина. 2. Як забіліють сніги, дівчата ними коси прикрашали. 3. А коли кетяги достигали, їх вішали по-під стріхою. 4. Йдеш, бувало, селом а хати наче в коралях. 5. Аж горить калина.
5.Орфографічну помилку допущено в слові.
А. Не кущувала б
Б. Прикрашали
В. По-під
Г. Коралях
6.Пунктуаційну помилку допущено
А. Першому
Б. Другому
В. Третьому
Г. Четвертому
Д. П’ятому
7. Вставне слово вжито в
А. Першому
Б. Другому
В. Третьому
Г. Четвертому
Д П’ятому
8. Укажіть речення з поширеним звертанням.
А Прощай, колиско, прощай, гніздечко, прощай, школо, прощайте, дні.
Б Народе мій, до тебе я ще верну…
В Дай мені крила, Україно!
Г Перший, починай!
9. У якому реченні немає вставного слова? (Розділові знаки пропущено.)
А. Сьогодні мабуть буде завірюха.
Б. Без сумніву весна колись переможе зиму.
В. Навіть могутні дуби застигли в мовчанні.
Г. Погода на щастя видалася гарною.
10. Позначте речення, у якому перед виділеним сполучником потрібно поставити кому:
а) Осінь стояла напрочуд погожа й тепла.
б) Степові волошки дивляться на нас і манять до себе.
в) Я люблю і вітер і сніг.
г) Налетів сильний і холодний вітер і зірвав останні листочки.
11. Перед ОЧР необхідно поставити двокрапку, а після них тире:
А. Навколо нас лунали різні мови японська турецька німецька арабська.
Б. На городі вже дозрівали помідори огірки квасоля гарбузи.
В. Полум’яні маки небесно-сині волошки бузкові дзвіночки ці яскраві квіти літнього поля привітали нас.
Г.Ми з батьком купили смаколики шоколадні цукерки тістечка торт до маминого дня народження.
12. Позначте речення, в яких усі розділові знаки розставлено правильно:
а) Ніщо життя не стишить ні постріли, ні зрада, ні підступ, ні трутизна продажної душі.
б) Мій отчий дім, даруй мені легенди, і пісні, і мамине до болю рідне слово.
в) Кілька разів збирався Мишко прийти в сад на світанку але не міг подолати лінощів.
г) Велетенські хвилі набігали на берег, обламували його, й підмивали прибережні дерева та кущі.
д) По діброві вітер виє, гуляє по полю край дороги гне тополю до самого долу.
13. * Установіть відповідність між реченням з однорідними членами і розділовим знаком, пропущеним у ньому.
1 тире
2 двокрапка
3 кома в простому реченні
4 кома у складному реченні
А У Карпатах займався чудовий… весняний ранок.
Б Я потягнувся до пісні … до неба … до вечірньої зорі і завмер у смутку у диві.
В Лози, кручі, ліс … все блищить і сяє на сонці.
Г Холодний туман напливав поволі … і яруги тихо завмирали в очікуванні.
Д А цій землі нічого не забракло … ні рік, ні моря, ні озер, ні трав.
14. * Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками
1 речення із звертанням
2 речення з однорідними присудками
3 речення із вставним словом
4 речення з однорідними підметами
А. Вітер дме постійно, далеко розносить насіння дерев і трав.
Б. Люби, мій брате, край свій рідний!
В. І радість, і смуток, і срібний передзвін огортають мене.
Г. У танок химерний вітер водить вишні.
Д. Молоді гіллясті берізки, може, тільки вночі повкривались листям.
15. * Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням
1 сісти не у свої сани
2 сісти в калюжу
3 сісти на шию
4 сісти на голову
А дуже добре, у розкоші
Б стати матеріально залежним
В братися не за свою справу
Г цілком підкорити когось собі
Д потрапити у незручне становище
16. * Установіть відповідність між словом та антонімом
1 вродливий
2 нервовий
3 байдужий
4 бадьорий
А урівноважений
Б зацікавлений
В ввічливий
Г потворний
Д кволий
17. * Установіть відповідність між членом речення та словом (цифра позначає наступне слово) День (1) ще розкошував на зелених луках (2) острова, а тут, у затінку дерев, уже (3) лягали тіні (4) вечора.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г означення
Д обставина
18. * Установіть відповідність між частиною мови та словом (цифра позначає наступне слово)
День (1) ще розкошував (2) на зелених луках острова, (3) а тут, у (4) затінку дерев, уже лягали тіні вечора.
А іменник
Б сполучник
В прийменник
Г прислівник
Д прикметник