Тема: Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія. Узагальнення та систематизація знань
Мета: узагальнити та систематизувати знання про букви, звуки, склад, наголос, норми української літературної вимови;
удосконалювати вміння учнів робити звуковий аналіз слів;
Тип уроку: повторення та систематизація вивченого.
Форма уроку: урок-подорож.
Обладнання: узагальнюючі таблиці, тести, роздатковий матеріал, мультимедійне обладнання.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Холодно в полі, в саду, на городі,
Осінь мандрує по нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас,
Доброго дня, я вітаю всіх вас.
ІІ. Оголошення теми й завдань уроку
— Ми сьогодні разом з вами будемо мореплавцями і тому вирушаємо до незвіданих країн під назвою “ГРАФІКА”, “ФОНЕТИКА”, “ОРФОГРАФІЯ“, “ОРФОЕПІЯ”. Перед тим, як вирушити в нашу подорож, ми маємо поділитись на команди та обрати собі капітанів.
Але, перш за все, ми відкриваємо свої зошитки та записуємо: число, класна робота, тема.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Перевірка засвоєння теоретичного матеріалу
В нашу подорож ми відправляємось на двох кораблях, тому у нас є дві групи і два капітани. Але нам потрібно дізнатись назви своїх кораблів. І ось вам перше завдання.
(15, 19, 22, 23, 19, 17, 12, 16, 31) Костопіль
(2, 7, 21, 6, 33, 18, 22, 31, 15) Бердянськ
Отже, тепер ми знаємо назви наших кораблів. Тому запрошую вас всіх на борт і ми відпливаємо!
Берег, велетень, мерехтіння, писати, печаль, питання, кігті, священник, Карпати, роздоріжжя.
Зараз ми перевіримо готовність вашого екіпажу. За кожну правильну відповідь ви отримуєте якір, щоб можна було зійти на берег.
Лінгвістична гра. Потрібно дати правильну відповідь та закінчити правило. По 6 запитань для кожної команди.
Молодці! Правила повторили і на берег можна сходити. (Оголошення результатів. Хто має менше карток - повторити правила).
Записати в зошит речення. Поділити виділені слова на склади. З виділених слів скласти пароль.
Море і небо - два символи безкінечності.
А) об..рунтувати, во..зальний
Б) за..ратований, нама..атися
В) ..удзичок, перемо..ти
Г) а..русовий, домо..тися
Д) по..ратися, ..атунок
А) кладка, футболіст, город
Б) ведмідь, десять, джерело
В) баскетбол, душа, дзвінок
Г) податок, дятел, звідти
Д) дитина, боротьба, день
А) фікус, папуга, цукати, тьохкати;
Б) капуста, пакетик, сахатися, ціпочок;
В) ситечко, тапочки, пайок, часопис;
Г) тактика, пощастити, сестриця, цяточка;
Д) сипучість, частка, пакуночок, точиться.
А) цінник
Б) течія
В) русло
Г) випадок
5.В якому рядку всі слова пишуться з буквою Е в корені:
А) л..мон, нав..сні, тр..вога, вкор..нитися, в..р..дливі;
Б) крап..лька, виб..рає. в..р..с..нь, бр..ніти, в..л..т..нь;
В) відм..жовувати, пш..ниця, ст...лити, з..л..ний, л..тіти;
Г) пал..ць, н..суть, заст...лати, кр..вавий, ск..дати.
Прочитайте текст. Вставте пропущені літери чи апостроф. Випишіть ці слова у зошити. Поясніть орфограми.
І команда
Якого тіл..ки зілля не буває! Росте воно скріз.. В степах і гаях, по горах та при дорогах. І, мабут.., тіл..ки назви рослин містят.. у собі стіл..ки глибокого змісту. Іноді досит.. пильніше придивитися до рослини. Зважити на її особливост.. — і назва її стане зрозумілою. Напровесні кріз.. покрив торішн..ого гнилого листу протискаєтеся трубкою цупкий зелений листочок. Всі знают.., що це — пролісок.
ІІ команда.
Назви рослин надзвичайно різноманітні. Походження деяких пов..язане з легендами та міфами. Щоб з..ясувати назви багатьох рослин, іноді треба звертатися до легенд, переказів та повір.лв. Особливо багато міфів існує в народі про дикоростучі духм..яні трав..янисті рослини. Наприклад, ще здавнини звіробій вважався чудодійною рослиною, «травою від дев..яноста дев..яти хвороб». Тому і назва його означає «цілитель ран».
ІІІ. Підсумок уроку.
Сьогодні на уроці я …
дізнався…
зрозумів…
навчився…
найбільший мій успіх- це…
найбільші труднощі я відчув…
хочу дізнатися….
ІV. Домашнє завдання