форми і Методи роботипрацівників психологічної служби ІЗОШ № 5щодо попередження та профілактики булінгу в закладі освіти. Соціальний педагог ІЗОШ № 5 Трухман Олена Володимирівна
Номер слайду 2
Мета семінару: Ознайомити учасників семінару з системою роботи психологічної служби ІЗОШ І-ІІІ ступенів №5 щодо протидії та попередження булінгу в закладі.
Номер слайду 3
Булінг характеризуює чотири головні компоненти: по-перше: це агресивна і негативна поведінка; по-друге: булінг здійснюється систематично; по-третє: булінг відбувається у взаємостосунках, учасники яких мають неоднакову владу та фізичні можливості; по-четверте: булінгова поведінка є навмисною.
Номер слайду 4
Чинники, які впливають на агресивні та жорстокі прояви поведінки булерів: культ насильства у суспільстві; негативний вплив кіно, телебачення та інших ЗМІ; низький рівень виховання учнів «групи ризику»; байдужість з боку батьків; комп'ютерні ігри, що мотивують на насильство
Номер слайду 5
Для дітей молодшого шкільного віку добре себе зарекомендувала діагностична методика «Повітряні кульки» Мета: у ігровій формі відстежити емоційний настрій у дитячому колективі, виявити дітей, що є потенційними жертвами, або агресорами
Номер слайду 6
Методики для використання в діагностичній роботі Методика «Сходинки»Методика «Вулкан»Методика на виявлення страхів. Проективна методика «Кактус»Проективна методика «Дерево»Проективна методика «Малюнок сім`ї»
Номер слайду 7
Ігрові методи діагностики булінгу. Гра дружньої взаємодії «Акваріум» Мета: формувати уявлення про поняття дружби як соціальну та моральну цінність, що передбачає щирість, довіру, взаємну симпатію, взаємодопомогу.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Мультфільми про булінг
Номер слайду 10
Рекомендовані діагностичні методики Методика дослідження тривожності (тест шкільної тривожності Філіпса). Методики діагностики агресивних і ворожих реакцій А. Басса і А. Дарки. Методика діагностики «Самооцінка психічних станів» (Г. Айзенка). Методика діагностики «Агресивна поведінка» (Є. П. Ільїн, П. А. Ковальов). Діагностика емпатії (А. Меграбяна і Н. Епштейна). Проективна методика «Тест руки» Е. Вагнера.
Номер слайду 11
КонсультаціїПрофілактична робота. Лекції з елементами тренінгу. Круглі столи. Бесіди. Диспути. Відеороліки. АкціїТренінги. Зустрічі з працівниками правоохоронних органів
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Робота з батьками щодо протидії булінгу. Опитування в онлайн Googlе
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Номер слайду 21
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Номер слайду 24
Вправа «Вертушка»Мета: Опрацювати можливі варіанти створення системи протидії насильству та булінгу, що сприяє безпечному освітньому середовищу та участі дітей, враховуючи можливості шкільних служб порозуміння. Хід вправи «Вертушка». Завдання групам: 1 група – Що мають знати педагоги/батьки/ про булінг, щоб не допустити його та як реагувати на випадки? 2 група – Які внутрішні документи мають бути розроблені в закладі освіти?3 група – Які є можливості виховної роботи?
Номер слайду 25
«КОРЖИК» – психологічна гра для підлітків 11-16рЇї основна мета – розвиток уміння спілкуватися: вчитися домовлятися, відстоювати свої права, поступатися, вибачатися, а також розпізнавати свої почуття і почуття партнерів по грі.