УРОК № ____
Тема уроку. Формула Герона для площі трикутника.
Мета уроку: навчити учнів знаходити площу трикутника за трьома сторонами.
Тип уроку: формування та вдосконалення знань.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання й актуалізація знань учнів
Учні самостійно повторюють, які формули для обчислення площі трикутника були одержані на попередньому уроці.
Потім класу пропонується самостійна робота.
На дошці заздалегідь заготовлено рисунки до задач. Величини даних елементів (відрізків, кутів) учитель записує в ході читання умов задач. Учні під час оформлення розв'язання не виконують рисунків у зошитах (на аркушах). У дужках наведено дані для другого варіанта.
Самостійна робота
Задача 1. У трикутнику катет а дорівнює 3 (b = 4) гіпотенуза с дорівнює 5. Знайдіть площу трикутника.
Задача 2. У трикутнику дві сторони дорівнюють 5 і 6 см (4 і 7 см), а кут між ними — 60° (45°). Знайдіть площу трикутника.
Задача 3. Знайдіть площу рівностороннього трикутника, якщо його сторона дорівнює 4 см (8 см).
Задача 4. У трикутнику зі сторонами 4 і 12 см (6 і 10 см) до цих сторін проведено висоти; менша з них дорівнює 8 см (4 см). Чому дорівнює більша висота?
II. Вивчення нового матеріалу
Формулу для знаходження площі трикутника за трьома сторонами дістав давньогрецький учений Герон Александрійський, який жив у І ст. н. є.
На дошці записується умова задачі № 29 § 14 і пропонується намітити план розв'язання.
Д а н о: а, b, с — сторони ∆АВС .Знайти: SABC.
Доцільно розглянути кілька способів розв'язання задачі.
Спосіб 1.
Спосіб 2.
Учитель пропонує учням прокоментувати розв'язання цієї задачі, наведене в підручнику (п. 125).
Висновок: .
Зауваження. Перехід від пункту 3 до пункту 5, тобто до виразу
, можна записати окремо на дошці за підручником, а формулу Герона дістати, помноживши обидві частини останньої рівності на a b.
III. Закріплення нових знань і вмінь учнів
Розв'язування задач
Задачу № 30 (1) § 14 учитель розв'язує на дошці.
Розв'язання
Відповідь. 84.
Задача №30 (2) §14
Розв'язання
Відповідь. 12.
Задача 1. Знайдіть найменшу висоту трикутника зі сторонами 4, 5, 7.
Розв'язання
Відповідь. .
Задача 2. Знайдіть найбільшу висоту трикутника зі сторонами 3, 5, 6.
Розв'язання
Отже, S = ∙3∙h, 2= h, h = .
Відповідь. .
IV. Завдання додому
Задачі № 30 (3), 32 (1), 33, 36 (1, 3) § 14.
1