Метою формувального оцінювання є
відстеження особистісного розвитку учнів,
процесу опанування ними навчального досвіду,
забезпечення індивідуальної траєкторії
розвитку особистості.
Чи є формувальне оцінювання абсолютно новою концепцією для української педагогічної практики? Диференційовані завдання Прийоми самооцінювання та взаємооцінювання Індивідуальні завдання
Номер слайду 6
безперервність (починається з перших днів навчання у школі та триває постійно), системність; спрямованість на з’ясування проблем в опануванні учнем матеріалу та на запобігання труднощів на подальших етапах навчання; постійне спостереження за динамікою розвитку особистісних якостей учня; формування впевненості щодо власних можливостей та навичок школярів; рівноправний діалог між учнем та вчителем; самооцінювання дитиною своєї роботи (або взаємооцінювання результатів навчання учнями); озвучення оцінювального судження вчителя після висловлення учнем своєї думки; аналіз навчального поступу дитини та планування індивідуальної роботи щодо подолання виявлених і попередження можливих утруднень.
Номер слайду 7
Алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання можна представити у вигляді такої послідовності дій: Формулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей. Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання. Забезпечення активної участі учнів у процесі пізнання. Створення ефективного зворотного зв'язку (рефлексія). Забезпечення можливості й уміння учнів аналізувати власну діяльність (самооцінювання та взаємооцінювання). Корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Зошит спостереження учителя Індивідуальна картка навчального поступу Оцінювальний аркуш Учнівське портфоліо