В матеріалі описані особливості формування навичок читання у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, описані вправи, які сприяють формуванню навички читання.
1.Читання покращується стрибкоподібно. Навички читання довго залишаються на одному рівні. Потім настає момент, коли дитина починає добре читати. І знов залишається на цьому рівні, поки не відбудеться наступний стрибок. Тому не треба покладати руки , думати що всі заняття марні. Результат обов`язково настане. Але щоб прискорити стрибок, пропоную дотримуватися наступних правил
2.Краще менше, але частіше. Мозок дитини продуктивно освоює інформацію перші п`ять хвилин. Далі - зупинка. Тому скільки б не займалися після 5‑10 хвилин, результат буде такий саме, або навіть погіршиться.
Тому краще читати не більше ніж 2-3 рази на добу по 5-10 хвилин
3. Зробити читання задоволенням. Читання для дитини - великий труд. Нехай дитина відчує легкість під час читання. Для цього рекомендую такі вправи:
-Читання разом з дитиною, ви читаєте в звичайному темпі, а дитина слідкує. Якщо дитина не встигає, допоможіть їй – візьміть ії руку в свою і слідкуйте разом.
-Нехай дитина читає те ,що вже знає напам`ять, читає знайомі твори декілька раз.
-Під час таких вправ в мозку відбувається процес якісних змін необхідних для оволодіння навичками читання. Кількість обов`язково перейде в якість
4.Читання перед сном. Останнє що фіксує мозок дитини, це письмовий образ слова. Якщо ви читаєте дитині використовуйте такий прийом: зупиниться на цікавому моменті і дитина сама забажає дізнатися , як далі розвиватимуться події в книжці і буде з нетерпінням чекати наступного вечора
5.Вибирайте книжки, які подобаються дитині
6. Не смійтеся над помилками дитини. Не порівнюйте ії з іншими дітьми.
7.Не читайте на швидкість. В цьому випадку процес читання втрачає свій сенс. В цих перегонах за швидкістю втрачається зацікавленість дитини до читання.
8.Читання не можна використовувати як покарання.