Формування активної життєвої позиції

Про матеріал
Рекомендації по формуванню активної життєвої позиції при вивченні англійської мови.
Перегляд файлу

Формування  активної життєвої позиціі в контексті національно-патріотичного виховання при вивченні англійської мови.

Аврамова І.Г. учитель англійської мови Мангуської ЗОШ    № 1

 

Одним із найсуттєвіших показників моральності людини є патріотизм.  «Патріотизм – це якість особистості, що характеризує вищий ступінь її духовного розвитку й самосвідомості, що виражається в ціннісному ставленні до своєї  Батьківщини, її історії, культури й готовності до самопожертви в ім’я інтересів Батьківщини», говорить словникове визначення []. Сучасна школа повинна виховувати учнів в любові до Батьківщини, прищеплювати інтерес до історії України, рідного слова, мови, літератури та культури. Школа – це установа, що зароджує в молодому поколінні почуття державності, закладає паростки гордості за Батьківщину, за вчинки предків, готує громадян і патріотів.

Іноземна мова посідає особливе місце в формуванні патріотизму школярів. ЇЇ своєрідність полягає в тому, що в ході вивчення учні здобувають не лише знання, а вміння і навички користуватися чужою мовою як засобом спілкування, одержання нової корисної інформації. Комунікативна складова предмету, його спрямованість до вивчення побуту, звичаїв, традицій і, насамперед, мови іншого народу дає вчителю широкі можливості по вихованню громадянськості і патріотизму.

Розширення міжнародних зв’язків, створення умов для входження української освіти у світовий освітній простір робить іноземну мову реально затребуваною державою, суспільством, особистістю. Іноземна мова розглядається як засіб спілкування, взаємопорозуміння й взаємодії людей, пізнання  інших національних культур, розвитку особистості.

Національне виховання на заняттях з іноземної мови визначається в Україні низкою державних законів: «Про освіту», «Про загально середню освіту», «Концепція неперервного національного виховання», «Концепція виховання дітей та молоді з національної системи освіти»,  «Державними стандартами освіти з навчальної дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням».

Я переконана: кожен учень має бути успішним і для цього він повинен  вчитися, любити, мріяти, відповідати за свої вчинки, поважати людей, критично мислити, вміти вирішувати проблеми і конфлікти, спілкуватися з багатьма людьми, приймати вірні рішення та займати активну громадянську позицію. Я даю своїм учням крила і натхнення. Світ один, там багато голосів, хай щастить знайти свій.

У початковій школі при вивченні тем «Сім’я», «Друзі», «Школа», «Мій дім», «Моє рідне місто», «Свята»  я вчу дітей порівнювати і аналізувати матеріал відповідно  англійських, американських і українських реалій. Діти готують свої проекти і презентують їх, висловлюючи свої думки, враження і своє ставлення.

У середній ланці при вивченні тем: «Великобританія», «Україна»,  «Лондон», «Київ»  діти віртуально подорожують і порівнюють країни і столиці. При вивченні тем: «Наука», «Відкриття», «Видатні люди»  діти узнають багато цікавого про своїх співвітчизників, пишаються їх досягненнями і відчувають гордість за свою державу. Життєвий шлях таких відомих українців як Богдан Хмельницький, Князь Володимир, Борис Патон, Сергій Корольов стає прикладом для підростаючого покоління, підтримує  інтерес до навчання і формує активну життєву позицію. Діти оцінюють роль особистості в історії  людства і країни.

У старших класах вивчаючи теми «Молодіжна культура», «Інтернет та сучасні технології», «Взаємовідносини між людьми», «Державні системи Великої Британії, США, України», «Проблеми  молоді», «Міжнародні організації» «Міжособисті стосунки, норми поведінки» школярі вивчають міжнародний досвід, долучаються до дослідницької роботи, аналізують проблеми, пропонують своє вирішення цих питань та захищають свої дослідницькі роботи. Я вчу їх бути толерантними, поважними до іншої думки, до представників інших національностей і культур і,  в той же час, любити свій рідний Мангуш, працювати на користь своєї громади і бути патріотами своєї Держави.

Оптимальними шляхами реалізації цілей національного виховання на уроках і заняттях з іноземної мови є позакласна робота. Відповідно до нових Державних стандартів освіти, нових навчальних програм використання регіонального компоненту змісту уроків іноземної мови стає пріоритетним. Робота з краєзнавчим матеріалом може бути частиною або окремим уроком.

Виховування патріотизму неможливо без знання історії рідного краю та міста, де ти народився. Мої учні створили чудові проекти-брошури «Мангуш – моя мала Батьківщина» та «Мангуський район –Україна». Одна група дітей готувала інформацію про  історію Мангуша, який був зоснован греками- переселенцями з Криму у далекому 1778 році. Інша група зробила фото краєвидів  селища. Третя група зібрала матеріал про видатних мешканців Мангуша і района, а редактори  оформили та надрукували брошури. Я використовую ці буклети на уроках та позакласних заходах. Такі форми роботи надихають учнів шукати додатковий матеріал і доповнюють учбову складову. Учні вчаться поважати історію предків і відчувати гордість за свою країну, що надала можливість вільно розвиватись представникам всіх національностей. Проектна робота індивідуальна, в парах і колективна – була спрямована на розвиток творчого потенціалу, лідерських здібностей і кращих людських якостей кожної дитини.

Діти – це найкраще що має кожна країна. Це наше майбутнє і наша надія.   Я завжди намагаюсь створювати позитивне англомовне оточення і виховувати учнів у любові до Батьківщини, повазі до дорослих, толерантності по відношенню до людей з іншим світоглядом, кольором шкіри, релігійних поглядів, традицій та культур. В цьому мені допомагає мій міжнародний досвід. У 2002 році я стала національним переможцем програми  ТЄА і пройшла стажування в США в університеті міста Боузмен штат Монтана. Це була казкова подорож і напружене навчання. Я мріяла познайомити своїх учнів з цією країною, країною великих можливостей. Моя мрія здійснилась. Я виграла програму обміну майбутніх лідерів.  Дев’ять учнів моєї школи пройшли конкурс і полетіли в штат Меріленд. Діти навчалися в Ріверхіл Скай Скул і проживали в американських сім’ях. Завдяки щасливому збігові обставин Мангуська та американська школа  працювали над однаковими проектами: робота в учнівському уряді, учнівське самоврядування. В рамках цього проекту українські і американські учні взяли участь в презентації про уряди наших країн. Особливо цікавою була поїздка до Вашингтону, яка включала екскурсію історичними місцями, огляд меморіалів президентів та відвідування Білого Дому. Виховання майбутніх лідерів країни відбувається в середній школі. В цьому приймають участь справжні сенатори, конгресмени, політичні діячі. Діти з невеличкого українського селища побачили яскраві особистості та вміння кожного відповідати за свої вчинки і рішення. Знання англійської мови  усунуло перешкоди у спілкуванні, навчанні і порозумінні між дітьми та дорослими України та Америки. Зникли мовні бар’єри. Діти набули безцінний міжнародний досвід і зрозуміли: щоб досягнути успіхів треба багато працювати самостійно і бути дисциплінованими. Вони були маленькими патріотами своєї країни,  білими птахами з Мангуша, які гідно представили на англійській мові  свою рідну школу і свою країну.  Через рік наша школа приймала американську делегацію. На цей час вся громада Мангушського району згуртувалась в єдину сім’ю і гостинно зустріла дорогих гостей. Практично всі випускники цієї програми підтримують зв’язки зі своїми американськими братами і сестрами, досягли успіхів в професійному плані і працюють на користь України.

Всі наступні роки я знайомлю нові генерації учнів з цим досвідом, який пов’язаний з ідеями демократії, справедливості, рівності прав людини, активності у житті класу, школи, країни. Справжній патріот вивчає кращий досвід і втілює його у своїй державі на користь людям.

Це диво, яке сталося у свідомості і світогляді мангушських школярів і дорослих завдяки спільним зусиллям Американських Рад на обох континентах. Це диво, яке допомогло нам зрозуміти, що Земля дуже маленька для конфліктів і війн. Це диво, яке навчило нас терпінню, наполегливості, вмінню цінувати гостинність, відкритість, порядність, чесність, гарну освіту, працьовитість і вихованість.  Знання іноземної мови відкриває шлях до сердець людей на інших континентах і дає можливість гідно заявляти про себе і свою рідну неньку Україну.

docx
Додав(-ла)
Avramova Irina
Додано
31 січня 2020
Переглядів
380
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку