Формування комунікативної компетентності на уроках української мови та літератури у 5-6 класах НУШ

Про матеріал
Презентація формування методів комунікативної компетентності на уроках української мови та літератури у 5-6 класах НУШ
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування комунікативної компетентності учнів на уроках української мови та літератури у 5-6 класах

Номер слайду 2

Мета вчителя української мови та літератури: Сприяти формуванню особистості, яка характеризується свідомим ставленням до мови, розвиненим мисленням та володіє вміннями й навичками вільно користуватися засобами мови й стилями, типами, жанрами в усіх видах мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), тобто забезпечує належний рівень комунікативної компетентності

Номер слайду 3

Комунікативна компетентність – це складова життєвої компетентності, яка включає сукупність здатностей, пов’язаних з ефективним спілкуванням, а саме: володіння рідною та іноземними мовами, знання, вміння та навички, пов’язані із застосуванням засобів комунікації. Важливо: Метою вивчення української мови є формування в учнів комунікативної компетентності шляхом засвоєння доступного й необхідного обсягу знань, опанування всіх видів мовленнєвої діяльності та набуття певного соціального досвіду

Номер слайду 4

Формуючи комунікативну компетентність учнів, варто керуватися такими принципами: Головним є не предмет, якому навчаю, а особистість, яку формую;Кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її планів;Кожна думка висловлена учнем має право на існування і варта уваги

Номер слайду 5

Для формування комунікативної компетентності учнів на уроках української мови та літератури варто використовувати можливості продуктивного навчання: Обговорення теми уроку, необхідності вивчення матеріалу;Формування учнями власної точки зору;Розвиток культури мовлення;Можливості для безпосереднього спілкування;Адекватне ставлення до критики;Стимулювання критичного ставлення до себе;Вміння адаптуватися в мовному середовищі

Номер слайду 6

На початковому етапі уроку доречними будуть такі форми роботи, які сприяють актуалізації опорних знань і налаштовують на роботу: Асоціювання;Припущення на основі малюнків;Теоретична розминка;Лексична хвилинка. Якщо на початку уроку визначаються цілі та ставляться проблемні завдання, то на основному етапі застосовуються такі прийоми в роботі, які дозволили б із мінімуму витраченого часу отримати максимум результатів (відповідей, навичок): Робота в групах;Читання з маркуванням тексту;Знайдення та встановлення відповідності;Метод дослідження

Номер слайду 7

На завершальному етапі уроку учні мають можливість обмінятися думками, висловити власні враження, оцінити роботу. Варто використовувати такі прийоми:*Незакінчене речення*;Твір-п’ятихвилинка;Міні-текст.Інтерактивні методи навчання теж доцільно використовувати:*клоуз-тест*;*метод помилок*;*бліц турнір*;*скарбниця слова*;*розумне перо* та інші

Номер слайду 8

Відтвори сюжет за картинками (твір Є. Гуцала *Лось*)

Номер слайду 9

*Мозковий штурм*Поставити проблемне питання. Запропонувати учням висловити свої думки стосовно цієї проблеми. Усі думки учнів записувати в порядку їх висловлення, не пропускати жодної ідеї. Не оцінювати і не критикувати під час висловлення ідей. Після закінчення висування ідей обговорити й оцінити їх. Завдяки застосування даного методу можна знайти багато оригінальних рішень, точок зору.

Номер слайду 10

Людина природі – друг чи ворог?Завдання людей – оберігати і захищати природу, турбуватися про неї, бути добрим, милосердним, жити в гармонії з природою. Любити, охороняти природу, берегти від підлих, жорстоких нелюдів, засуджувати їхню поведінку. Гармонія світу людини і природи – це ідеал, до якого потрібно прагнути.

Номер слайду 11

*Асоціативний кущ*Лис Микита. Гордість. Ризикованість. Самовпевненість. Кмітливість. Хвалькуватість. Рішучість. Боягузливість. Сміливість. Хитрість. Обережність. Корисливість

Номер слайду 12

*Кола Вена (Діаграма Вена)*

Номер слайду 13

*Зміни позицію*Цей інтерактивний метод корисний на початку роботи з дискусійним питанням (щоб продемонструвати розмаїття поглядів), а також після опанування учнями певної інформації й усвідомлення ними можливості протилежних позицій щодо її вирішення. Слід використовувати дві протилежні думки, які не мають правильної відповіді. Розглядаючи протилежні позиції стосовно дискусійної проблеми учні:-ознайомлюються з альтернативними поглядами;-прогнозують, які наслідки матимуть індивідуальні позиції і рішення для суспільства, для окремих людей;-на практиці використовують уміння захищати власну думку;-навчаються слухати інших;-отримують додаткові знання з певної теми.

Номер слайду 14

*Бліц-турнір*Учні однієї групи ставлять запитання до учасників іншоїІ навпаки

Номер слайду 15

Бліц-турнір1. Що таке прикметник?2. Назвіть початкову форму прикметника?3. Які морфологічні ознаки має прикметник?4. Яку синтаксичну роль виконує прикметник у реченні?5. На які групи за значенням поділяються прикметники?6. Яку частину мови треба відшукати в реченні, щоб визначити рід, число, відмінок прикметника?7. Які прикметники за значенням мають ступені порівняння?8. За допомогою яких суфіксів твориться проста форма вищого ступеня прикметників?9. Які якісні прикметники не мають ступенів порівняння?10. На які питання відповідає прикметник?

Номер слайду 16

Метод помилок (Я редактор)Цей метод використовується здебільшого для закріплення матеріалу, контролю знань. Потрібно виявити і пояснити помилку в процесі колективного обговорення. Це можуть бути орфографічні, пунктуаційні, граматичні чи лексичні помилки в тексті.

Номер слайду 17

Визначте види помилок, відредагуйте і запишіть виправленні речення: Так було. Я буду навчатись в музикальній школі.2. Мій тато воєнний.3. Я люблю приймати участь у змаганнях.4. Мені подарували пам’ятний сувенір.5. Оленка перевела текст з англійської мови.6. У перукарні стало ще більш просторіше і затишніше. Так треба. Я навчатимусь в музичній школі. Мій тато військовий. Я люблю брати участь у змаганнях. Мені подарували сувенір. Оленка переклала текст з англійської мови. У перукарні стало більш просторо та затишно.

Номер слайду 18

Міжпредметні зв’язки на уроках мови та літератури. Фразеологізми. У білий день –Одним духом –Набрався відваги –Стати в пригоді –Дати драпака –Жити, мов у Бога за дверима –Мов полуда з очей спала –Ледве переводячи дух -Значення. У всіх на виду. Швидко. Стати відчайдушним, сміливим. Знадобитись, бути корисним. Втекти. Безтурботно. Раптово зрозуміти. Дуже важко дихати

Номер слайду 19

Конструктивна вправа: поділ деформованого тексту (виконуючи запропоновану вправу, діти вчаться правильно оформляти речення на письмі)То було дуже давно в одному селі жила красива дівчина яку звали Калина струнка з довгою косою мала блакитні наче бездонні озерця очі й чорні наче шнурочки брови люди любили її на добре серце якось ідучи лісом Калина викопала тонке стебло й посадила його край дороги зі стебла виріс великий кущ а потім зацвів білим цвітом а коли осипався цвіт заблищали на кущі як намистинки ягоди а в кожній ягідці – зернятко наче маленьке серденько.

Номер слайду 20

Дякую за увагу!

pptx
Додано
18 січня
Переглядів
216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку