Контрольна робота з української мови (5 клас) І семестр
1; 2; 3; 4 завдання – по 0,5 б.
5 завдання – 1 б.
6 завдання – 1,5 б.
7 завдання – 1,5 б.
8 завдання – 6 б.
Загальна максимальна кількість балів за роботу – 12.
1. Виберіть рядок, у якому всі слова вжиті в прямому значенні:
а) білий сніг, білий голуб, біла заздрість;
б) тепле слово, добре серце, гострий ніж;
в) солодка цукерка, теплий одяг, срібна сережка;
г) срібна трава, гострий кут, холодний розум.
2. Позначте рядок, у якому всі слова – спільнокореневі:
а) лікувати, лікар, лікоть, лікарня;
б) вулиця, вуличний, вулик, вуличка;
в) вітер, вітровий, вітрина, вітрила;
г) квітка, квітник, заквітчати, квітковий.
3. Буква я позначає два звуки в кожному слові рядка:
а) духмяний, Яна, пір'ячко;
б) Ялта, поляк, пояснювати;
в) пред'явити, пояс, ясний;
г) наяву, пляшечка, ялівець.
4. Позначте пару слів, що є антонімами:
а) велетень, гігант;
б) мужній, сміливий;
в) велетень, силач;
г) велетень, карлик.
5. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать.
Слова |
Лексикологічна група |
1. Глибокий-мілкий |
А омоніми |
2. Самостійний - незалежний |
Б пароніми |
3. Роман, роман |
В синоніми |
4. Континент-контингент |
Г багатозначні слова |
|
Д антоніми |
6. Розібрати подані слова за будовою.
Придорожній, вгорі, прислів'я, найсмачніший, відтінок.
7. Передати слова звукописом:
Дзвінок, щедрування, сміється.
8. Написати есе на тему «Що я робитиму після закінчення війни?», використавши спільнокореневі слова. Споріднені слова підкреслити, позначити у них корінь (обсяг роботи – 7-10 речень).