Складено на основі Додатка 2 до наказу МОН України від 21.08.2013 №1222 " Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти" Додатка до листа Міністерства освіти і науки України від 22.09.2021 № 1/9-482 "Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році" Використано матеріал курсів підвищення кваліфікації "Оцінювання без знецінювання", розроблений фінським проєктом "Навчаємось разом" спільно зі студією онлайн-освіти Ed. Era
-Для чого оцінюємо? (по-перше, щоб надавати постійний зворотний зв’язок учням щодо їхнього навчального поступу -формувальне та поточне оцінювання; по-друге, щоб підтримувати учня або ученицю в навчальному процесі — формувальне оцінювання; по-третє, щоб визначити наявний рівень компетентностей та навчальних досягнень -підсумкове оцінювання, ДПА, ЗНО)
-Коли ми оцінюємо? (постійно, бо завдання оцінювання — надавати учням постійний зворотній зв’язок та допомагати розвиватися)-Як оцінюємо? (об’єктивно, справедливо, незалежно, доброчесно). Учні -активні учасники процесу оцінювання, мають розуміти критерії та розробляти їх для окремих видів завдань, мають здійсювати само- та взамооцінювання. Оцінювання грунтується на чіткіх критеріях, які знають та розуміють самі учні. Кожна школа та вчитель мають право на власну систему оцінювання, можуть адаптувати критерії, розробляти правила та процедури щодо оцінювання.
Загальні правила презентації проєкту. 1. Доповідайте з гарним настроєм. Не забувайте про свій зовнішній вигляд. Слідкуйте за поставою. 2. Під час доповіді дивіться на аудиторію (однокласників). 3. Слова вимовляйте голосно та чітко. 4. Чітко назвіть тему виступу та проблему, над якою ви працювали, мету виконання роботи. 5. Не читайте з аркуша, а лише звіряйтеся з нотатками, щоб нічого не пропустити. 6. Стежте за часом виступу, він не повинен перевищувати регламент (до 10 хв.) 7. Будьте готові відповідати на запитання, не забудьте подякувати тому, хто його поставив (цей слухач зацікавився вашою роботою !) 8. Після завершення доповіді та відповідей на запитання подякуйте всім присутнім за увагу.
Коли діти виконали поставлене завдання, педагогу потрібно: проаналізувати разом із дітьми, що зроблено правильно; показати, які помилки та неточності допущені в роботі; дати рекомендації, що можна зробити, аби покращити результат; підказати (за потреби), яким шляхом можна піти, аби це зробити З іншого боку, для себе вчитель має зробити висновки зі спостережень, які він робить під час роботи над завданням чи темою – як можна покращити власний результат роботи так, аби діти досягали поставленої мети.
Ефективним буде запропонувати дітям визначити найзаплутаніший, незрозумілий момент завдання чи теми. Закцентувати увагу на найбільш поширених помилках, яких припускаються в подібних роботах, і запропонувати подумати над тим, як можна їх уникнути. Зворотний зв`язок також можна забезпечити, якщо після захисту проєктів дати учням завдання написати відповіді на кілька запитань: - Чого я навчився під час виконання проєкту ? - Як я можу розповісти іншому про те, чого навчився? - Які ідеї були для мене важливими? - Яка інформація потребує більш детального розгляду?
Критерії оцінювання проєктів:1. Оформлення роботи. Угорі аркуша - тема та мета дослідження, на зворотному боці - ім'я та прізвище автора, клас (максимально 2бали)2. Реалізація мети дослідження (якщо повністю реалізована - 2 бали)3. Креативність та оригінальність (максимально 2бали)4. Робота оформлена охайно, зрозуміло, цікаво. Дотримано правописних навичок (максимально 2 бали)5. Захист проєкту (Розповідь без опори на текст плюс відповіді на питання - 3 бали)6. Рефлесія. Самооцінка. Самоаналіз (чого навчився, де можна застосувати знання в житті - 1 бал)Загальна кількість балів за роботу - 12.
Вимоги до формального есе 1. Обсяг – 1-1,5 сторінки тексту 2. Есе повинно мати ефектний початок3. Есе складається з таких частин: вступ, основна частина, висновок. Кожен абзац есе розкриває одну думку. 4. Необхідно писати оригінально, використовувати образні засоби; епітети, метафори, порівняння5. На першому плані - яскрава особистість автора. 6. Есе повинно залишити яскравий слід у пам'яті читача. Відповідно до вимог, оцінюємо зміст есе. Кожен пункт - 2 бали.
У чому моя неймовірність? На мою думку, будь-яка людина унікальна по-своєму. Ну де ви бачили дитину, що вважає себе звичайною, пересічною особистістю? Кожен хоче, щоб усі звернули увагу на його талант: на те, як самовіддано ганяє м’яч по футбольному полю, малює, вишиває бісером чи готує з мамою смаколики... Я — не виняток. Моє хобі — художня гімнастика. Як у мене виникло захоплення цим видом спорту? Пригадую, ще в дитячому садочку в нас були заняття з хореографії. Я йду разом з іншими дітьми під звуки музики, виконую різні танцювальні рухи й мені здається, ніби я лечу над землею, так легко та вправно мені це вдається... Згодом мама записала мене на гурток художньої гімнастики, і це стало частиною мого життя. Пластичність, витонченість, граціозність — ось із чим асоціюється в мене художня гімнастика. Напруження, яке я відчуваю через постійні повітряні тривоги, змінюється на спокій та рівновагу саме завдяки заняттям цим видом спорту. Переступаючи поріг танцювального залу, я забуваю про хвилювання. Швидко й водночас плавно виконую різні рухи, і блискуча атласна стрічка майорить у моїх руках... Викладачка говорить, що в мене гарно виходить виконувати навіть складні елементи. Завдяки цій творчій жінці, захопленій своєю справою, наш колектив здобув багато перемог на різноманітних конкурсах, і стіну в моїй кімнаті прикрашають кілька нагород. Присвятивши частину життя такому хобі, я стала більш організованою, терплячою, виваженою. Удосконалюючи своє тіло, я відчула гармонію в душі. Я мрію, щоб наш колектив виступив на благодійному концерті, кошти з якого підуть на підтримку ЗСУ. Вірю, що прийде час, і ми зможемо подорожувати зі своїми виступами в різні міста та країни. Кожен з нас неймовірний. Потрібно лише знайти в собі “родзинку” та розвивати вроджений талант.