МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ МИХАЙЛА ОСТРОГРАДСЬКОГО Факультет права, гуманітарних і соціальних наук Кафедра психології, педагогіки та філософії МАГІСТЕРСЬКА ВИПУСКНА РОБОТА ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ РЕАБІЛІТОЛОГІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ Виконала: студентка 6 курсу, групи ОПН-19-1м ступінь вищої освіти магістр спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки освітня програма Освітні, педагогічні науки Березова В. В. Керівник Герасименко Л. В. м. Кременчук - 2020 року
* ЗАВДАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ вивчення та аналіз літературних джерел з проблеми підготовки майбутніх реабілітологів у ЗВО; дослідити питання формування комунікативної компетентності майбутніх реабілітологів у процесі фахової підготовки; визначити критерії, показники та рівні сформованості комунікативної компетентності майбутніх реабілітологів; теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити методику формування комунікативної компетентності майбутніх реабілітологів засобами ІКТ
* В кінці тренінгу зроблено висновки: 1. Застосування тренінгових технологій сприяло формуванню професійно-важливих комунікативних якостей студентів та адаптації до умов майбутньої професійної діяльності. 2. У процесі тренінгового заняття підвищилася результативність формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців із фізичної реабілітації, у них розвинулась здатність до самоконтролю над власною соціальною поведінкою, розуміння поведінки суб’єктів спілкування й оволодіння механізмами ефективної професійної комунікації.
* ВИСНОВКИ 1. Професійно-педагогічна підготовка фізичних реабілітологів – це складний, багатогранний і тривалий процес, який здійснюється протягом усього періоду навчання студентів у ЗВО. На основі аналізу наукової літератури виявлено й теоретично обґрунтовано систему педагогічних основ реалізації компетентнісного підходу в процесі підготовки майбутніх реабілітологів у ЗВО, а саме: зміщення акцентів у навчально-виховній діяльності викладачів із інформаційної до організаційно-управлінської; формування в студентів здоров’язбережувальної компетентності як особистісно значущої системи знань про здоров’я та здоровий спосіб життя; застосування інноваційних інтерактивних форм і методів навчання. 2. Комунікативна компетентність – це здатність встановлювати і підтримувати необхідні контакти з оточуючими людьми, певна сукупність знань, умінь та навичок, що забезпечують ефективне спілкування. Ефективність професійної діяльності фахівця з фізичної реабілітації значною мірою залежить від рівня розвитку комунікативних знань та вмінь. Тому одним із пріоритетних напрямів професійної підготовки майбутніх реабілітологів вважаємо формування їх КК засобами ІКТ.
* 3. В ході дослідження ми визначили рівні сформованості комунікативної компетентності у майбутніх реабілітологів. На початковому етапі високий рівень розвитку становив 2,0 %, у 74,0 % студентів спостерігався середній рівень розвитку. Низький рівень зафіксовано у 24,0 % студентів. 4. Була створена методика, на меті якої стояло поліпшення та підвищення рівня володіння КК у майбутніх фахівців засобами ІКТ. Після її застосування рівень КК досліджуваних піднявся. Ми побачили такі зміни: високий рівень розвитку КК піднявся до 10,0 %. У 76,0 % студентів спостерігається середній рівень розвитку комунікативної компетентності. Низький рівень розвитку КК знизився до 14,0 % студентів. 5. Вважаємо, якщо застосовувати таку методику для студентів усіх курсів спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія», рівень КК майбутніх фахівців буде підвищуватися, а це важливий чинник у подальшій професійній діяльності.