Переорієнтація освіти на компетентнісний підхід означає: важливим стає не тільки наявність в учня певної системи знань, а й вміння застосовувати ці знання в навчанні та житті.
Формування математичних компетентностей шляхом впровадження задач практичного змісту. Підготувала: викладач математики. ДНЗ «Куп’янський РЦПО» Соляник Т. М.
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Компонентами математичної компетентності є: - мотиваційний компонент здійснюється через забезпечення позитивного ставлення до предмету, розвиток пізнавального інтересу, пізнавальну самостійність - змістовний компонент на основі індивідуально-диференційованого підходу здійснюється через використання різнорівневих завдань - дійовий компонент – створення для учнів оптимальних умов для поступового переходу від дій під керівництвом вчителя до самостійних, даючи змогу учням знаходити шляхи розв’язання завдань
Номер слайду 4
Шляхи набуття математичної компетентності:будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів та явищ;володіти технікою обчисленьуміти проектувати діяльність на математичному матеріалібудування і читання графіків функціональних залежностейуміння працювати з формуламиуміти класифікувати і конструювати геометричні фігуриуміти оцінювати шанси настання тих чи інших подій, обирати оптимальний варіант для вирішення завдань.
Номер слайду 5
Чотири компетенції виділені у наскрізні лінії Ініціативність, підприємливість і фінансова грамотність Соціальна і громадська компетентностіЕкологічна грамотність й сталий розвиток. Здоров´я і безпека
Номер слайду 6
Задача прикладного змісту. Задача: Дах будинку має форму правильної чотирикутної піраміди, сторона основи якої 10 м, а бічне ребро 13 м. Дах потрібно покрити залізом, розмір аркуша якого 1x1,5 м, а ціна 120 гривень за аркуш. Скільки квадратних метрів покрівельного матеріалу потрібно і яка буде вартість покупки, якщо на з'єднання відпаде 5%?
Номер слайду 7
Задача прикладного змісту. Нехай електрична лампочка переміщується (наприклад, на блоці) уздовж вертикальної прямої ОВ . На якій відстані від горизонтальної площини слід її розмістити, щоб в точці А цієї площини освітленість була найбільшою (ОА = а)?
Номер слайду 8
Задача прикладного змісту. Визначити розміри такого відкритого басейну з квадратним дном і об'ємом V = 32 м2, щоб на облицьовування його стін і дна було витрачено найменшу кількість матеріалу
Номер слайду 9
Задача прикладного змісту. Посудина з вертикальною стінкою і висотою Н стоїть на горизонтальній площині . На якій глибині слід розмістити отвір, щоб дальність вильоту води з отвору була найбільшою (швидкість рідини, що витікає за законом Торрічеллі, дорівнює , де х —глибина розміщення отвору, g — прискорення вільного падіння)?
Номер слайду 10
Висновок. Компетентність особистості – мета сучасного навчання. Математика потрібна всім. Без математичних обчислень не можна побудувати не тільки космічного корабля, електростанції, підводного човна, а й звичайного будинку. Сьогодні збільшується не тільки кількість наук, які вже не можуть обходитись без математики, а й обсяг математичних знань, використовуваних цими науками. Ось чому так важливо, щоб наша молодь мала ґрунтовну математичну підготовку. Отже переорієнтація освіти на компетентнісний підхід означає: важливим стає не тільки наявність в учня певної системи знань, а й вміння застосовувати ці знання в навчанні та житті.