ФОРМУВАННЯ МОДЕЛІ ЦИФРОВОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ШЛЯХОМ КОРПОРАТИВНОГО ВИКОРИСТАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION

Про матеріал

Представлено траєкторію розвитку Часовоярського ЗЗСО І-ІІІ ступенів №15 у створенні цифрового осваітнього середовища в системі GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION .

Перегляд файлу

ФОРМУВАННЯ МОДЕЛІ ЦИФРОВОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ              

ШЛЯХОМ КОРПОРАТИВНОГО ВИКОРИСТАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION 

Жеваго Оксана Кімівна, директор Часовоярського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Часовоярської міської ради Донецької області

Гутник Юлія Анатоліївна, заступник директора з НВР  Часовоярського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №15 Часовоярської міської ради Донецької області

 

В реаліях сьогодення освітній простір перебуває в процесі трансформації, де гостро постає питання про забезпечення якісного рівня цифрової модернізації освіти, що безпосередньо передбачає оновлення навчального середовища та впровадження в освітні практики новітніх цифрових ресурсів.

Тому з 2020 року викликом для Часовоярського ЗЗСО І-ІІІ ступенів №15 стало створення сучасної інноваційно – інформаційної платформи освітнього середовища для злагодженої організації роботи шкільної команди, колективної співпраці, де основний вектор - набуття педагогічним колективом професійних цифрових компетенцій для якісного надання знань здобувачам освіти, створення єдиного «хмарного» простору для співпраці всіх учасників навчального процесу. Саме такою траєкторію розвитку нашого закладу є організація роботи в системі GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION. 

З метою формування інформаційно-цифрових компетентностей  педагогів першим кроком стало визначення індивідуальної траєкторії професійного розвитку у цьому напрямку.

Потужну інформаційну підтримку надала директорка Академії цифрового розвитку Антоніна Букач,  висококваліфікована тренерка курсів  «Цифрові інструменти Google для освіти» та «Ефективні рішення Google for Education для хмарної взаємодії», які були  організовані і реалізовані  в рамках партнерства Google України з Міністерством освіти і науки України для більш широкого впровадження дистанційного навчання.  Педагоги ознайомились зі стратегією планування та супроводу закладу з налаштувань системи, реалізації взаємодії з педагогічним, учнівським та батьківським середовищем, ознайомлення з прикладами ефективності впровадження цифрових інструментів Google Workspace (G Suite).

G Suite for Education має ряд переваг порівняно з будь-яким іншим «хмарним сервісом»: сервіс надається комунальним навчальним закладам безкоштовно, просте та зручне користування, а найголовніше - необмежений дисковий простір на Google Drive, що дозволяє завантажувати  та зберігати в архіві велику кількість шкільної документації.

Для спільного користування та наповнення розділів з метою прозорої та якісної роботи педагогічного колективу всі вчителі мають доступ як редактори до сервісу Google Drive, де зібрано документи та матеріали з різних напрямків освітньої роботи для використання у роботі. Цей сервіс надає можливість доступу усіх педагогів до інформативних файлів, спільної роботи над документами, колективного формування аналітичної та звітної інформації, проведення віртуальних педрад.

За допомогою застосунка Google Calendar   створено інтерактивний план роботи закладу освіти, проводиться моніторинг його виконання.

 

 

 

 

 

 

 

Сервіси Google Classroom,  Google Meet та Google Forms стали майданчиком для організації навчальної діяльності здобувачів освіти. 

Велику кількість фотоматеріалів за декілька років допоміг нам зберегти у систематизованих фотоальбомах сервіс Google Photo. Маючи спільний доступ, педагоги самостійно створюють публікації та фотоальбоми про проведені заходи,  що  дає  змогу  переглянути  матеріали  колег,  поділитися  своїми «знахідками» та у подальшому швидко та зручно розміщувати інформацію у рубриці «Фотогалерея» на офіційному сайті закладу освіти та на сторінці у Facebook.

Додаток Google Keep допоміг зібрати колекції нотаток з різних тематичних напрямків освітнього процесу та наповнити кожну покликаннями, які завжди будуть під рукою.

 

Відеоматеріали проведених заходів  систематизовано на шкільному YouTube-каналі.

 

За допомогою сервісу Google Sites створено не тільки сайт закладу освіти, але й  web-портфоліо педагогів.

Також реалізовано проект «Хмарна  вчительська», де  систематизовано нормативні документи, рекомендації, пам’ятки, інструкції, власні освітні ресурси, вирішуються поточні робочі питання. 

 

 «З Google Workspace спільна робота виходить на новий рівень: працюйте разом та встигайте більше завдяки єдиному інтерфейсу», - так зазначено на офіційному сайті компанії Google.  І шкільна команда нашого закладу освіти переконалась у цьому на практиці. За відносно короткий проміжок часу зроблено величезний  крок для створення єдиного цифрового освітнього простору.

На наш погляд, немає сенсу намагатися використовувати все різномаїття доступних сервісів для виконання аналогічних завдань, значно ефективніше буде обрати один, найбільш зручний і надійний, і максимально повно освоїти його можливості.

Таким для нас на даний час став набір інструментів та  сервісів GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION, комплексне використання якого допомогло сформувати таку модель цифрового освітнього середовища закладу освіти, яка оптимізує взаємодію між всіма учасниками освітнього процесу та відповідає реаліям сьогодення.

 

Теорія поколінь прогнозує, що вже за кілька років зовсім інші діти підуть до школи,  «дітей смартфонів» замінить інше покоління. Але це вже буде інша історія, інші підходи та нові пошуки педагогічної спільноти Освіти Майбутнього. Отже, далі буде…

1

 

docx
Додав(-ла)
Юлія Гутник
Додано
29 листопада
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку