Формування національної самосвідомості учнів на уроках математики шляхом використання краєзнавчого матеріалу.

Про матеріал
Сьогодні Україна переживає найбільше випробування в своїй боротьбі за незалежність та територіальну цілісність. Тому зараз, як ніколи, важливе та актуальне питання формування громадянина-патріота України, захисника Вітчизни. Одним із головних завдань освіти є створення умов для виховання свідомих громадян-патріотів, які зможуть збудувати заможну, духовну і матеріально багату державу. На уроках математики патріотичне виховання здійснюється за рахунок розширення змісту освіти, доцільних методів і форм навчання, використання сприятливих виховних ситуацій, а також особистості самого вчителя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування національної самосвідомості учнів у процесі вивчення математики шляхом використання краєзнавчого матеріалу. Досвід роботи Бондаренко Л.Ю., учителя математики Прелесненської ЗОШ І – ІІІ ст. Черкаської ОТГ

Номер слайду 2

Актуальність теми досвіду Сьогодні Україна переживає найбільше випробування в своїй боротьбі за незалежність та територіальну цілісність. Тому зараз, як ніколи, важливе та актуальне питання формування громадянина-патріота України, захисника Вітчизни.

Номер слайду 3

Патріотизм на даний час є нагальною потребою

Номер слайду 4

Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді в Україні, прийнята у червні 2015 р., наголошує: «В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства та української політичної нації»

Номер слайду 5

Завдання Формування національної самосвідомості учнів шляхом використання краєзнавчого матеріалу на уроках; під час організації та здійсненні проектної діяльності учнів; під час позакласної роботи.

Номер слайду 6

Очікувані результати Становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа

Номер слайду 7

На уроках математики формування національної самосвідомості здійснюється через • зміст освіти; • методи і форми навчання; • використання спеціально створених виховних ситуацій; • особистість самого вчителя.

Номер слайду 8

Математична компетентність – це вміння бачити та застосовувати математику в реальному житті, розуміти зміст і метод математичного моделювання, вміння будувати математичну модель, досліджувати її методами математики, інтерпретувати отримані результати, оцінювати похибку обчислень.

Номер слайду 9

формуванню знань учнів, заснованих на сприйнятті навколишнього світу; розвитку та зміцненню у дітей почуття любові до рідного краю; формування моральної особистості громадянина і патріота України.

Номер слайду 10

розвитку творчого, логічного, критичного мислення і ерудиції; формуванню вміння класифікувати і узагальнювати; підвищенню інтересу до навчання математики; розширенню кругозору; наданню можливості реалізації наскрізних ліній, основаних на матеріалах краєзнавства.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

- підприємства, їх потужність; економічні дані краю; найбільш поширені сільськогосподарські культури нашого регіону ; екологічні проблеми….

Номер слайду 13

1. Формування національної самосвідомості на уроках математики 5-6 класи Учитель математики створює умови для ідентифікації учня як жителя міста чи села, виховує любов до рідного дому, школи, вулиці, своєї країни, її природи, рідної мови, побуту, традицій.

Номер слайду 14

Вивчення поняття кругової діаграми, її елементів Національний склад населення Прелесного

Номер слайду 15

33 15 4 6 13 18 12 2 О Ш Е В Е Н К Ч актуалізація знань учнів, збудження інтересу учнів до нової теми ЗАВДАННЯ. З’ясувати прізвище видатної людини, засновника музею народної архітектури, побуту та дитячої творчості, записавши числа , отримані після скорочення дробів. Кожній правильній відповіді відповідає буква.

Номер слайду 16

перевірка міцності та усвідомленості знань та вмінь учнів ЗАВДАННЯ. Територія Черкаської громадимайже повністю розорана. Природна степова рослинність є лише на окремих невеликих ділянках. Площа лісів та лісонасаджень 1,6 тис. га, у т.ч. 0,9 тис. га полезахисних лісосмуг., які захищають родючі ґрунти від ерозії та затримують сніги. Щороку відбувається знищення близько 0,15 га полезахисних лісосмуг. Через скільки років територія району може стати пустелею, якщо не відновлювати лісосмуги? Які ще екологічні проблеми пов'язані зі знищенням лісопосадок у нашій громаді?

Номер слайду 17

закріплення та поглиблення вивченого матеріалу ЗАВДАННЯ. Знаючи, що діаметр стовбура одного з найстаріших дубів, який росте на території школи, дорівнює приблизно 1,1м. Учень обчислив площу поперечного перерізу стовбура, яка виявилась 37994 см2. Чи правильну відповідь він отримав? Якщо ні, то знайдіть правильну відповідь. Як зміниться площа поперечного перерізу стовбура, якщо за рік діаметр збільшиться на 0,5 см?

Номер слайду 18

формування ключових компетентностей зв'язок навчання з життям Побудувати кругову діаграму, яка демонструє приріст населення за цей період. Кількість дворів Населення (чоловіки) Населення (жінки ) Кінець 18 ст. 96 349 298 Початок 19 ст. 98 353 308 Середина 19 ст. 109 447 390

Номер слайду 19

7-9 класи Математичне моделювання в українській вишивці; Геометричні перетворення в українській вишиванці та витинанці.

Номер слайду 20

Назвати види геометричних перетворень, використаних в українській вишивці

Номер слайду 21

Види задач для 7-9 класів Розв'язати кросворд: (8 клас, геометрія “Співвідношення між сторонами і кутами у прямокутному трикутнику”.) Одна із сторін трикутника, що утворюють в ньому прямий кут; 2. Відношення протилежного катета до гіпотенузи; 3. Найбільша сторона прямокутного трикутника; Відрізок, опущений з даної вершини до прямої, що містить протилежну сторону трикутника, під прямим кутом. ( у виділеному стовпчику утворилося слово ГРОМАДА)

Номер слайду 22

10-11 класи У 10-11 класах серед основних виховних завдань є прищеплення любові до Батьківщини, відданості своєму народу, гордості за його культурні надбання, вболівання за його долю.

Номер слайду 23

Засік у формі прямокутного паралелепіпеда має довжину 12 м і ширину 8 м. У цей засік насипано зерна до висоти 1,6 м. Для того, щоб визначити, скільки важить зерно в засіку, зробили ящик довжиною 0,5, шириною 0,5 м, висотою 0,4 м, наповнили зерном і зважили його. Скільки зерна в засіці, якщо в ящику вмістилося 80 кг зерна ? Стереометрія

Номер слайду 24

Елементи математичної статистики Побудувати ддіаграми, використавши наступні статистичні дані: 1. За останні роки Україна збільшує виробництво зернових, зокрема – пшениці, і вийшла на третє місце в світі з експорту – 32,3 млн т зерна. Попереду лише США (72,3 млн т) та ЄС (38,5 млн т). Україні вдалося обійти такі визнані “житниці світу”, як Канада (28 млн т), Аргентина (21,9 млн т) і Бразилія (20,1 млн т). За даними задачі побудуйте стовпчасту діаграму. 2. З’ясуйте цифри, що характеризують народжуваність в Прелесному за кожен рік існування незалежної України. Побудуйте стовпчасту діаграму. Коли народжуваність була найвищою, а коли найнижчою?

Номер слайду 25

Елементи теорії ймовірностей та математичної статистики 1. Скласти сімейний бюджет на місяць. 2. Обрахувати можливі ризики під час реалізації власного бізнес – проекту.

Номер слайду 26

Проектна діяльність учнів (7 – 11 класи) Екологічний проект «Чисте село». Бізнес – план щодо створення робочих місць для жителів села. Геометрія на свіжому повітрі. Пам’ятники українським математикам. Збірник історичних задач. STEAM – проекти.

Номер слайду 27

Позакласна робота Широкі можливості щодо виховання почуття патріотизму створюються при проведенні тематичних позакласних заходів, присвячених відомим особистостям, життя яких присвячене рідному селу: дебати; ділова гра; захист бізнес – проектів; краєзнавчий математичний квест; вікторина; конференція; математичний пікнік “Місцева архітектура”.

Номер слайду 28

Дякую за увагу!

ppt
Додано
9 січня 2020
Переглядів
734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку