« Формування навичок ефективної взаємодії в педагогічному колективі»

Про матеріал
Психолого-педагогічний тренінг сприяє формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини;формуванню уміння працювати в команді, а також формуванню практичних навичок оволодіння собою в різних ситуаціях.
Перегляд файлу

« Формування навичок ефективної взаємодії в педагогічному колективі»

 

 Мета:  розвивати уміння короткої само презентації; формувати уміння працювати в колективі; зменшення небажаних проявів поведінки; зменшення  стилю неефективного спілкування; підвищення здатності учасників до позитивного ставлення до себе та життя.

Завдання:

1. Сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності

особистості кожної людини;

2. Формувати уміння працювати в команді;

3. Корекція хибних очікувань і типових ілюзій щодо роботи, визначити

проблемні зони в особистісній та діяльністній сферах учасників;

4. Удосконалення процесу формування основних професійних якостей;

5. Розвиток фахової майстерності;

6. Сприяти формуванню практичних навичок оволодіння собою в різних

    ситуаціях.

 

Учасники тренінгу : викладачі та майстри виробничого навчання.

 

Час проведення : 1.35  години

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

 

Вступ (3хв)

Методист(тренер)

Сьогодні ми з вами зібрались на тренінгу, щоб краще пізнати один одного, покращити  настрій, та будувати відносини з колегами на основі поваги і довіри.

 

 Знайомство  (10 хв)

Учасники сидять по колу. Кожен представляється так, якби хотів, щоб його називали під час тренінгу та називає свою рису, яка на його думку є найважливішою для нього у професійній діяльності.  

    Погодження правил роботи в групі  (2 хв)

   Методист(тренер) звертається до групи і пропонує  правила роботи в групі.  Після їх обговорення з групою,  необхідно правила узагальнити  та погодити. Ці правила  всі повинні дотримуватися протягом тренінгу.      

Правила роботи групи : 

  • бути позитивними до себе та до інших;
  • лаконічність висловлювань;
  •  доброзичливість  і  тактовність;
  • бути толерантними одне до одного;
  •         говорити по черзі;
    -     говорити коротко і по темі;
    -   говорити тільки від свого імені;
    -   правило добровільної активності.

Методист(тренер)
Відкиньте  всі неприємності, які існують в реальному житті. Налаштуйтеся  на творчу атмосферу. Усе сказане вами сьогодні повинно бути щирим.

Отримайте максимум задоволення від спілкування з колегами   та  пізнання

крапельки нового.


Вправа  «Квітка сподівань» (8)

Методист(тренер). Давайте хвилинку подумаємо про ваші очікування від заняття і напишемо їх на ось таких спеціальних стікери у формі пелюстків.

 

II. Основна частина

        Тренер. Сподіваюся, що наше заняття виправдає ваші очікування.  Тож, не будемо гаяти часу і відразу перейдемо безпосередньо до виконання наступного завдання.

Отже вправа – «Я працюю в ліцеї».(10 хв)

Тренер учасникам роздає стікери у формі паперового якоря та вітрил. Тренер

пропонує всім по черзі написати про свої переваги ( на вітрилах) і недоліки власної педагогічної діяльності ( на якорях) в ліцеї, у якому працює.

Тренер (підсумок вправи). На аркуші намальований корабель без вітрил і якорів. Уявіть, що саме ваші переваги нададуть нашому кораблику можливість пливсти, а якорі нададуть можливість зупинититись для роздумів і попрацювати з недоліками.

Тренер. Завдяки проведеній вправі ми знаємо плюси та мінуси в роботі

кожного з вас, ваші професійні вподобання та стремління.

 

Вправа «Конверт проблем»(10 хв)

Робота в групах

 Сформулюйте на аркуші найбільші проблеми чи страх у роботі з дітьми і

покладіть до конверта. Обміняйтесь. Дайте поради, як краще вирішити це

питання. Вони повинні бути конкретними і дієвими.

 

Тренер. А зараз давайте перейдемо безпосередньо до ваших професій. Яким ви вбачаєте ідеального вчителя? Скажете – ідеального вчителя не буває і, звісно ж, кожен з вас правий, тому що всі ми маємо уявлення про ідеального вчителя абсолютні різні. Пропоную на основі ваших уявлень скласти портрет

ідеального вчителя.

Вправа «Портрет ідеального вчителя» (10 хв)

Учасники діляться на 2 групи.

1 – групі дається завдання створити портрет невдалого і неуспішного вчителя, вказавши на його помилки і причини такого становища.

2 – група описує вчителя успішного і створює його портрет з перевагами,

завдяки яким він став успішним.

Кожна група зачитує і захищає свого вчителя і свій список. В кінці

виділяємо, які помилки не потрібно допускати у своїй роботі, щоб не стати

поганим вчителем – спеціалістом, на основі виділеного створюємо колаж

ідеального вчителя.

Тренер (підсумок). Звичайно, навіть у самого успішного вчителя, бувають

кризи і поразки, які ставили його у глухий кут, але не той вчитель успішний,

який не припускається помилок, а той, хто зробивши помилку, не опускає руки, а проаналізувавши їх, зміг прийняти і вдосконалити їх у своїй творчій роботі з учнями. Не бійтеся робити помилки, найголовніше вмійте з них виносити для себе правильні висновки.

 

Вправа :Мозковий штурм «Урок» (7 хв)

Робота в групах

На аркуші А – 1 вертикально записуємо слово «урок».

Шляхом вільного висловлювання запишіть слова, які асоціюються з уроком,

що починаються з літер «у», «р», «о», «к». Це можуть бути іменники,

прикметники, дієслова. У кожного різні відчуття щодо однієї й тієї самої речі.

 

Вправа «Сліпий і поводир» (10 хв)

Мета: вчити довіряти партнерові.

Слово тренера. Дуже важливо в житті вміти довіряти одне одному, і не менш важливо виправдати довіру. Зараз ми попрацюємо в парах: одному учасникові зав'яжемо очі, а інший — буде його «поводирем»: він повинен вести «сліпого», допомагати йому долати перешкоди.  А потім поміняємося ролями.

Рефлексія:

— Що ви відчували, коли були «сліпим»?

— А коли були «поводирем»?

— У якій ролі вам було важче? Чому?

 

Вправа «Скажи мені хто твій друг» (10 хв.)

Мета: виявлення спільних інтересів

Зміст вправи: "Безумовно, у кожного з вас в групі вже з'явилася людина, яка чимось близька вам. Впродовж 5 хвилин ви повинні скласти "психологічний портрет" цієї людини. Вказувати на ознаки, особливо на зовнішні, по яких можна відразу впізнати конкретну людину, не можна. У "портреті" повинно бути не менше 10-12 рис характеру, звичок, особливостей, характеризу-ючих саме цю людину. Той, учасник, який склав «портрет» виступає зі своєю інформацією перед групою, а інші учасники намагаються вгадати, чий це портрет".

 

Вправа «Емоційний ланцюжок» (5 хв.)

 Покладіть ліву руку на плече сусіда і по черзі один за одним подякуйте сусідові ліворуч за хорошу роботу, позитивні емоції, висловіть побажання.

 

III. Заключний етап

Вправа «Кораблики дружби» (10 хв)

Педагогам роздають чисті аркуші. Кожен з них на своєму аркуші малює

невеличкий кораблик, записує на вітрилах прізвище і пускає по колу. Кожен

учасник повинен написати на корабликах свої побажання іншим. Вправа

продовжується до тих пір, поки «свій» кораблик не повернеться до власника.

Тренер (підсумок). Всім присутнім дякую. Сподіваюся, що ви досить добре,

цікаво, весело і головне не дарма провели час. Бажаю успіхів.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
12 червня 2019
Переглядів
1215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку