Номінація «Іноземні мови»
Янбекова Вікторія Рустамівна,
Вчитель англійської мови, комунальний заклад
«Харківський ліцей № 8
Харківської міської ради»
Формування пізнавальної компетентності учнів на початковому рівні вивчення англійської мови засобами розвитку творчих здібностей під час дистанційного навчання.
На жаль наша нова реальність це вивчення іноземної мови в рамках дистанційного навчання. Будучи частиною загальної системи освіти, дистанційне навчання володіє всіма її компонентами: цілями, змістом, принципами, формами і засобами. Воно орієнтоване на успішне здійснення навчального процесу. Викладач повинен керувати і регулювати навчальну діяльність учнів. Дистанційна форма навчання висуває нові вимоги до викладачів, серед яких вдосконалення професіоналізму, підвищення рівня професійної компетентності, володіння сучасними технологіями, вміння використовувати їх у навчальному процесі.
Рекомендовано вчителям іноземних мов виконувати не лише навчальні програми з англійської мови, а й забезпечувати психологічний комфорт учнів. Посібник «Коли світ на межі змін: стратегії адаптації. Психологічна підтримка вчителів та дітей у часи війни» стане у пригоді вчителям, соціальним педагогам та психологам. Матеріали можуть бути використані для проведення уроків та тренінгів.
Працюючи з інтернет-ресурсами під час підготовки до уроків, учителі можуть використовувати матеріали спеціалізованих сайтів для вчителів англійської мови, зокрема, сайт Британської Ради в
Україні: https://www.britishcouncil.org.ua/.
Окрім того, застосунками для вчителів англійської мови можуть бути:
– YouTube-канал для початкової школи від Британської Ради
– https://qrgo.page.link/hVYUC ;
– онлайн-тестування; онлайн-сервіси, для створення тестів
– http://osvita.ua/school/method/technol/45747 ;
– pppst.com (вебсайт Pete’s Power Point Station) – безкоштовні тематичні презентації, лексичні та граматичні вправи, лінгвокраїнознавчий матеріал для учнів усіх вікових категорій (https://www.pppst.com/). Завантаження будь-якої презентації значно зекономить час учителя, зробить процес навчання цікавим і сучасним, а візуалізація навчального матеріалу, яка буде використана під час презентації, значно покращить засвоєння теми учнями та сприятиме успішній реалізації очікуваним результатам уроку;
– appless4theteacher.com – універсальний сайт, що містить електронну бібліотеку із завданнями для розвитку навичок читання
– http://www.apples4theteacher.com/ ;
– super teacher worksheets.com – тека завдань, текстів, прописів, що можуть використовуватися індивідуально кожним учнем за розділами: Reading and Writing Worksheets, Grammar, Phonics, Spelling Lists and Worksheets – www.superteacherworksheets.com ;
– esl towerr.com – друковані та інтерактивні вправи з граматики, лексики, фонетики, онлайн-вправи та ігри, що можна використовувати як під час уроків, так і в індивідуальній роботі з учнями
– http://www.esltower.com/guide.html ;
Також на сайті Міністерства освіти і науки України розміщено перелік онлайн-ресурсів для вчителів англійської мови
(https://mon.gov.ua/ua/news/na-sajti-mon-rozmisheno-perelik-onlajn-resursiv -dlya-vchiteliv-inozemnih-mov). Ресурси Координаційного комітету з підтримки вчителів сучасних іноземних мов в умовах реформи «Нова українська школа», до якого входять представники Британської Ради та
Goethe-Institut в Україні під головуванням МОН.
Під час дистанційного навчання активно використовую на своїх уроках інтерактивнівправи, ігри (Pop it Game, , What`s hiding?, Гра «Скажи наступне слово», Spelling Game, etc), вікторини та різноманітні завдання.
Також використовую та створюю власні завдання на таких сайтах як Wordwall, Learningapps. Це інтерактивні завдання, які дають змогу учневі перевірити свої знання та оцінити правильність відповідей.
Використовую також інтерактивні презентації для того, щоб доступно викласти новий матеріал та практичні завдання для його засвоєння. Інтерактивні презентації улюблений вид роботи учнів на уроках.
Мета: засвоєння та повторення назв днів тижнів, місяців, дат, числівників.
На екрані написано день тижня, місяць, дата або числівник. Учні по черзі швидко називають наступний день, місяць, дату або числівник. За кожне правильне слово учень отримує бал.
Гра«Вінегрет»
На екрані написані слова, літери в яких перемішані. Учні повинні розпізнати слова та записати їх у зошити. Перемагає той, хто правильно запише всі слова. Для спрощення завдання вчитель указує тему, до якої можна віднести слова)
На екрані слова . Учень складає словосполучення або речення з першим словом. Кожен наступний учасник повторює словосполучення попереднього учня та додає своє словосполучення або речення. Гра триває доки кожен її учасник не відтворить встановлений ланцюжок слів або речень.
«Тell me something beginning with......»
Ведучий говорить слова: «Тell me something beginning with «..»». Гравці повинні назвати якомога більше слів, які починаються зі звуку «к».
Акровірші
Ще один цікавий спосіб вивчати пори року та місяці англійською мовою – акровірші. Поезія також знайомить дітей з такими поняттями як ритм та рима. А коли учні читають вірші вголос чи декламують їх, вони стають більш впевненими. Акровірші, крім усього переліченого, показують нашим студентам, що мову можна не лише вивчати, а й творити щось нове і своє.
Якщо використовувати акровірші для вивчення англійської, то ми можемо обирати будь-які слова з будь-якої теми. Наприклад:
S — sunny days.
U — under the trees
M — making music
M — milkshakes and memories
E — everyone together
R — relax
Використовуючи подані мною завдання, в учнів виникає інтерес до таких форм навчальної діяльності, як індивідуальна, парна, групова. Під час виконання завдань діти починають краще формулювати запитання, розуміють особливості процесу вивчення матеріалу, вчаться вести діалог і слухати опонента, намагатися проявляти ініціативу в ході уроку.
Список використаної літератури
1. Андрющенко, Н. Дистанційне навчання: експерименти, напрацювання, перспективи / Н. Андрющенко // Освіта. – 2014. – № 10. – С. 8.
2. Євтушенко, Н. І. Дистанційне навчання в школі / Н. І. Євтушенко // Педагогічна майстерня. – 2012. – № 4. – С. 2-7.
3. Князева, Л. Алгоритм створення презентацій для дистанційного навчання : методичні рекомендації / Л. Князева // Методист. – 2014. – № 2. – С. 76-79.
4. Лапшина, І. Дистанційне навчання: підходи, етапи, особливості : методичні рекомендації / І.Лапшина // Методист. – 2013. – № 12. – С. 59-75.