Формування пізнавального інтересу учнів на уроках математики шляхом використання комп’ютерних презентацій в сучасних умовах навчання.

Про матеріал
Сучасні комп’ютерні технології надають величезні можливості для розвитку процесу освіти. Дитяча природа вимагає наочності. Тоді такі мультимедіа, як слайд, презентація, відео презентація вже доступні для кожного здобувача освіти протягом довгого часу. У своїй роботі використовую таку інформаційну технологію як комп’ютерні презентації, розроблені у середовищі Power Point, які сприяють вирішенню розвиваючих і виховних цілей, які ставлю на уроках математики.
Перегляд файлу

Формування пізнавального інтересу учнів на уроках математики шляхом використання комп’ютерних презентацій в сучасних умовах навчання.

   Введений воєнний стан в Україні з 24 лютого 2022 року унеможливлює очне навчання здобувачів освіти, тому дистанційне навчання стало єдиною доступною формою у системі освіти. Дистанційне навчання - це освітня діяльність викладача і здобувача освіти на відстані за допомогою сучасних засобів, методів і технологій. Дистанційне навчання учитель може проводити в синхронному та асинхронному режимах з використанням електронних освітніх платформ (Google Workspace, Google Classroom, Нові Знання, HUMAN.UA) і комунікаційних онлайн сервісів та інструментів ( Zoom, Skype,Team).

   При такій формі навчання учню доводиться самостійно засвоювати інформацію, керуючись вказівками вчителя. Методика проведення дистанційних занять знаходиться у процесі розвитку  та удосконалення, а самі принципи дистанційного навчання та його особливості стали серйозним викликом в цілому для всієї системи освіти.

   Сучасний рівень розвитку комп’ютерної техніки та різного програмного забезпечення надає можливості для підвищення ефективності навчання, але в умовах воєнного стану використання комп’ютерних технологій ускладняються.

   Отже, для організації якісного дистанційного навчання в умовах воєнного часу, потрібна кропітка систематична робота щодо впровадження  й удосконалення сучасних технологій в освітній процес, що згодом допоможе отримати позитивні результати.

   Сучасні комп’ютерні технології надають величезні можливості для розвитку процесу  освіти. Дитяча природа вимагає наочності. Тоді такі мультимедіа, як слайд,  презентація, відео презентація вже доступні для кожного здобувача освіти протягом довгого часу. Комп’ютери здатні маніпулювати звуком і відео для досягнення спец ефектів, синтезувати та відтворювати звук і відео, включаючи анімацію об’єднуючи все це в єдину мультимедіа презентацію.

   Метою моєї роботи є ознайомлення вчителів з більш ефективними методами та формами проведення  окремих етапів уроку, підвищення якості освіти  під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Використання мультимедійних презентацій можливе на бідь-якому етапі вивчення теми, на будь-якому етапі уроку.  Така форма дозволяє учню представити навчальний матеріал як систему чітких опорних образів, що дозволяє полегшити засвоєння матеріалу, що вивчається.

   У своїй роботі використовую таку інформаційну технологію як комп’ютерні презентації, розроблені у середовищі Power Point, які сприяють вирішенню розвиваючих і виховних цілей, які ставлю на уроках математики. Створити прості слайди для уроку можна достатньо швидко.  Я звільняю себе на уроці від малювання якихось креслень, що зображую в поспіху крейдою на дошці. Креслення на екрані – рівне,  велике, барвисте, яскраве. Пояснювати нову тему по такому кресленню – дуже приємно. Під час пояснення нової теми, я люблю застосовувати анімаційні слайди. Виділити, показати, на які елементи треба звернути увагу, щоб в певний час з’явилась потрібна інформація.

D:\Документація шкільна\ПЕЧАТНІ РАБОТИ\фестиваль добрих справ\Матеріали до роботи  Гудзенко І.Ю. ХСШ №134\2.pngD:\Документація шкільна\ПЕЧАТНІ РАБОТИ\фестиваль добрих справ\Матеріали до роботи  Гудзенко І.Ю. ХСШ №134\1.png  

                       слайд 1.                                                             слайд 2.

    Такі уроки дозволяють акцентувати увагу на значущих моментах викладання інформації, сконцентрувати увагу на головному. При використанні на уроці комп’ютерних презентацій структура уроку не змінюється. Зберігаються всі основні етапи, змінюються частково лише тимчасові характеристики.

   Робота з візуальною інформацією, що подається з екрану, має свої особливості, оскільки при тривалій роботі викликає стомлення, зниження гостроти зору. Тоді під час фізкультхвилинок, релаксації, зарядки для очей можна накласти звук, тоді діти ще краще знімають напругу.

 

D:\Документація шкільна\ПЕЧАТНІ РАБОТИ\фестиваль добрих справ\Матеріали до роботи  Гудзенко І.Ю. ХСШ №134\6.pngD:\Документація шкільна\ПЕЧАТНІ РАБОТИ\фестиваль добрих справ\Матеріали до роботи  Гудзенко І.Ю. ХСШ №134\4.png

                        слайд 3.                                                   слайд 4.

   Під час закріплення знань з вивченої теми використовую тести, які в Power Point виглядають набагато яскравіше ніж створений в Microsoft Word. На демонстраційному екрані діти пізніше  можуть побачити результат тесту, та насолодитися правильними відповідями.

D:\Документація шкільна\ПЕЧАТНІ РАБОТИ\фестиваль добрих справ\Матеріали до роботи  Гудзенко І.Ю. ХСШ №134\7.png 

 

 

 

 

 

 

 

слайд 7                                                                      слайд 5.

   В своїй роботу я використовую презентацію для усних вправ, особливо при актуалізації опорних знань. У класі під час такого уроку створюється обстановка реального спілкування при якому учні прагнуть виразити думки «своїми словами», вони активно дають відповіді на питання, пропадає страх перед комп’ютером.

D:\Документація шкільна\ПЕЧАТНІ РАБОТИ\фестиваль добрих справ\Матеріали до роботи  Гудзенко І.Ю. ХСШ №134\9.png 

D:\Документація шкільна\ПЕЧАТНІ РАБОТИ\фестиваль добрих справ\Матеріали до роботи  Гудзенко І.Ю. ХСШ №134\8.png

                       слайд 6 .                                                        слайд 7.

   Робота з готовими кресленнями сприяє розвитку конструктивних здібностей, відпрацювання навичок культури мови, логіки, послідовності міркувань. Діти долучаються до розв’язання задач та за допомогою різних інструментів записують розв’язання.

D:\Документація шкільна\ПЕЧАТНІ РАБОТИ\фестиваль добрих справ\Матеріали до роботи  Гудзенко І.Ю. ХСШ №134\10.png

                                                       слайд 8.

   У цей складний період воєнного часу Україна зазнала руйнування об’єктів критичної інфраструктури, тому ми маємо проблеми з  постачанням електроенергії, відсутністю зв’язку. Це все впливає на освітній процес.  У своїй практиці я використовую створені спеціально для конкретних уроків мультимедійні конспекти-презентації, що містять короткий текст, основні формули, схеми, малюнки. Діти в зручний їм час, можуть використовувати як   конспект теоретичного матеріалу за  даною темою.

   Під час проведення онлайн-занять бажано залучати учнів до активної роботи, висловлювання своїх ідей та пропозицій, надавати можливість самостійно створювати творчі роботи. Учнів привертає новизна проведення мультимедійних уроків. Вони вчаться самостійно працювати з навчальною, довідковою і іншою літературою по предмету.

У дітей з’являється зацікавленість в отриманні вищого результату, готовність і бажання виконувати завдання вищого типу складності.

   Таким чином, при проведенні уроків з використанням комп’ютерних презентацій дотримується основний принцип дидактики – наочність, що забезпечує оптимальне засвоєння матеріалу учнями, підвищує емоційне сприйняття і розвиває всі види мислення у дітей.

  У зв’язку з цим можна зробити наступні висновки та виділити ряд переваг такого уроку в порівнянні зі звичайним:

  • поліпшується засвоєння нового матеріалу, так як наочно-образне мислення в учнів переважає, інформація сприймається набагато легше  

( кольорові картинки,  рухоме зображення і ін.);

  • досягається оптимізація темпу роботи учнів;
  • в процесі навчання в учнів формується логічне та просторове мислення4
  • з’являється можливість, використовуючи комп’ютерні анімації, створювати на уроці ігрову пізнавальну ситуацію, після чого урок вже набуває характеру навчальної гри, і у більшості дітей підвищується мотивація навчальної діяльності.

   Працюючи в умовах дистанційного навчання я прийшла до висновку, що урок з використанням комп’ютерних презентацій має більш високу ефективність у порівнянні із звичайним уроком. Хочеться відзначити, що емоційний настрій уроку зовсім інший, результативність вивчення теми значно підвищується. На уроці учні показують свої вміння та зацікавленість.

   На мою думку, використання інформаційних технологій у навчальному процесі, особливо зараз,  сприяє зростанню професійної майстерності вчителя, підвищенню ефективності оволодіння самостійного здобування знань, розвитку особистості учня  та підготовки учня до життя в умовах сучасного інформаційного суспільства.

 

 

                                        СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

1.  Дистанційна освіта: сучасний та доступний підхід до процесу навчання [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://24tv.ua/education/distantsiyne_navchannya_v_shkoli_shho_tse_i_yak_pratsyuye_distantsiyna_osvita_v_ukrayin i_n1188860

2.  Мультимедійні системи як засоби інтерактивного навчання: посібник / ав.: Жалдак М. І., Шут М. І., Жук Ю. О., Дементієвська Н. П., Пінчук О. П., Соколюк О. М., Соколов П. К. / За редакцією: Жука Ю. О. Київ: Педагогічна думка, 2012. 112 с.

 3.  Якубов С. Дистанційне навчання. Організація процесу.–[Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/6902/1/S_Yakubov_DSHSHS_1_IPPO.pdf

4.  Мультимедійні технології та засоби навчання: навчальний посібник / А. М. Гуржій, Р. С. Гуревич, Л. Л. Коношевський, О. Л. Коношевський; за ред. академіка НАПН України Гуржія А. М. – Вінниця: Нілан-ЛТД, 2017. 556 с.

 

docx
Додав(-ла)
Гудзенко Ирина
Пов’язані теми
Математика, Майстер-класи
Додано
27 червня 2023
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку