Досвід роботи вчителя Краснопавлівського ліцею Лозівської районної ради Харківської області - Васюти Лариси Олександрівни, вчитель основ здоров’я.
Назва досвіду: Формування позитивної мотивації в навчально-виховному процесі з використанням засобів та ресурсів освітнього мережевого простору в умовах НУШ. Актуальність: несприятливі соціально-економічні умови життя в Україні, інтенсифікація навчального процесу спричинила виникнення тенденції до погіршення здоров’я дітей шкільного віку. Лише 5-9% першокласників практично здорові діти. Кількість хронічно хворих дітей за період навчання в школі в 2,5 рази, понад 50% вже мають функціональні відхилення у діяльності різних систем організму. Омолоджуються онкологічні, серцево-судинні захворювання. Є випадки інфарктів та інсультів у дітей віком до 15 років. На сучасному етапі реформаційних перетворень в Україні здоров'я громадян є одним із складників національного розвитку. На законодавчому рівні це закріплено Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту". Для розв’язання цього завдання необхідно сформувати у школярів стійку мотивацію до здорового способу життя. Здоров’я дітей майже на 50% залежить від умов їхнього життя.
Мета досвіду: формування в учнів позитивного свідомого ставлення до свого життя та здоров’я; оволодіння ними основами правильного збалансованого харчування, складом харчових продуктів, наслідками неправильного харчування, причинами та симптомами харчових отруєнь.
Завдання: : підібрати завдання з використанням ресурсів освітнього мережевого простору з розділу «Фізична складова здоров’я», а саме для вивчення тем, пов’язаних з харчуванням дітей та підлітків.
Напрями роботи здійснити аналіз розділу «Фізична складова здоров’я» навчальної програми з основ здоров’я для загальноосвітніх навчальних закладів в 3-4 та 5-9 класах, а саме приділити увагу проблемам харчування дітей та підлітків, аналізу маркування харчових продуктів, профілактиці йододифіциту, тощо.
Опис досвіду: проблема правильного раціонального харчування вивчається в розділі «Фізична складова здоров’я» в 3-9 класах, є актуальною і потребує позитивної мотивації в навчально-виховному процесі. Виходячи з матеріально-технічного забезпечення навчального закладу: кабінет основ здоров’я, який відповідає Вимогам до предметного кабінету, обладнаний сучасним мультимедійним обладнанням, безперебійним підключенням до мережі Інтернет дає можливість використовувати на уроках і в позаурочній діяльності електронні завдання, ігри, тести, тощо з ресурсів освітнього мережевого простору. Пропоную Вашій увазі перелік тем по класах з яких уже є збірка різних електронних форм роботи.
Клас |
Тема уроку |
Інтернетресурс |
Примітка |
3 клас |
Вітаміни та мікроелементи, їх вплив на здоров’я. Вибір продуктів харчування. |
https://learningapps.org/934575 https://learningapps.org/571576 https://learningapps.org/53803 |
|
Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях. Практична робота: Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням. |
https://www.purposegames.com/game/QPZGiyb5bEZ https://www.purposegames.com/game/h1qOyLlRuoj
|
|
|
4 клас |
Збалансоване харчування. Вітаміни та їх значення для здоров’я. Питний режим. Значення води для життя і здоров’я людини. |
https://learningapps.org/571576 https://learningapps.org/53803 https://learningapps.org/54217 |
|
6 клас |
Харчування і здоров’я. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливості харчування в підлітковому віці. Аналіз маркування харчових продуктів. |
https://learningapps.org/1656487 https://learningapps.org/402353 https://learningapps.org/1354442 https://learningapps.org/1148912 https://www.purposegames.com/game/h1qOyLlRuoj https://sites.google.com/site/osvitkontentoz/6-klas/fizicna-skladova-zdorov-a |
|
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. Визначення збалансованості харчового раціону. |
https://learningapps.org/402353 https://learningapps.org/1354442 https://sites.google.com/site/osvitkontentoz/6-klas/fizicna-skladova-zdorov-a |
|
|
Профілактика йододифіциту і діабету. |
|
||
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога в разі харчових отруєнь. Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях. |
|
||
8 клас |
Безпека харчування. Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. |
https://learningapps.org/1400883 https://sites.google.com/site/osvitkontentoz/6-klas/fizicna-skladova-zdorov-a https://sites.google.com/site/osvitkontentoz/8-klas/fizicna-skladova-zdorov-a/fizicniakostiludini |
|
|
Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки |
https://learningapps.org/7963614 https://sites.google.com/site/osvitkontentoz/8-klas/fizicna-skladova-zdorov
|
|
Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь |
https://learningapps.org/1442756 https://learningapps.org/1416148 |
|
|
Перша допомога при харчових отруєннях і кишкових інфекціях. Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях. |
|
|
|
9 клас |
Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму. |
https://learningapps.org/2881094 https://www.thinglink.com/scene/840519495222034432 https://sites.google.com/site/osvitkontentoz/9-klas/fizicna-skladova-zdorov-a |
|
На етапі мотивації в даному розділі можна використати інформацію про смачні пам’ятники України https://sites.google.com/site/osvitkontentoz/6-klas/fizicna-skladova-zdorov-a