ІІ. Алгоритми та інструменти сучасного уроку основ здоров’я
Безумство – діяти по-старому
і чекати нових результатів.
Альберт Ейнштейн
Про урок написано безліч книг, статей, дисертацій. Змінюються цілі та зміст освіти, з’являються нові засоби і технології навчання, але які б не здійснювалися реформи, урок залишається вічною і головною формою навчання. На ньому трималася традиційна і базується сучасна школа.
Які б новації не вводилися, лише на уроці, як сотні років тому, зустрічаються учасники освітнього процесу: вчитель та учень. Між ними завжди – океан знань і рифи протиріч. І це – нормально. Будь – який океан перешкоджає, але тих, що долає його, - обдаровує постійно змінними пейзажами, недосяжністю горизонту, таємничим життям своїх глибин, довгоочікуваним і несподіваним берегом.
Урок - це основна дидактична форма навчання, що пройшла випробування протягом століть.
Вона поєднує індивідуальні та фронтальні форми навчально – пізнавальної діяльності з учнями однакового віку обох статей з приблизно однаковим інтелектуальним розвитком.
Для сучасного уроку характерними ознаками є:
– варіативність і гнучкість структури уроку;
– спрямованість уроку на особистість учня;
– оптимізація форм роботи на уроці;
– формування найважливіших компетентностей учнів;
– співпраця вчителя і учня.
Формула 1: Не лише давати знання — а ще й показувати їх межі. Ставити перед учнями проблеми, вирішення яких лежить за межами курсу, що вивчається.
Формула 2: Використовувати в навчанні відкриті задачі.
Структура сучасного інтерактивного уроку значно відрізняються від традиційного і має таку послідовність:
Заповіді сучасного уроку
1 Вчитель має викладати матеріал зрозуміло і доступно;
2. Урок має бути веселий, пізнавальний, цікавий, неважкий урок, на якому вчитель і учень вільно спілкуються.
3. Не робити щораз одне й те саме, це різноманітний урок;
4. Вислуховуй будь-яку твою думку, урок, де людина учиться бути людиною;
5. Сучасний урок - це урок, на якому почуваєш себе впевнено;
6. Вбережи себе від стресу на уроці.