Воркшоп «Self – менеджмент сучасного вчителя»

Про матеріал
Майстер - клас розрахований для старшокласників та вчителів. Проводиться у формі воркшопу, розкриває основні правила організації власного часу. Містить прийоми і вправи на визначення раціонального використання часу.
Перегляд файлу

Воркшоп

«Self – менеджмент сучасного вчителя»

Мета: формування уявлень учасників про поняття «самоменеджмент»; розвиток навичок раціонального використання свого часу та розстановки пріоритетів; вивчення правил постановки цілей; усвідомлення педагогами  своїх можливостей щодо досягнення мети; формування відповідальності за свої дії і рішення; підвищення компетенції педагогів щодо менеджменту часу як особистого так і робочого.

Обладнання: мультимедійний супровід

Час : 90 хв

Структура заняття

Зміст заняття

Час

1

Вступне слово тренера

5 хв

2

SELF - діагностика

10 хв

3

Інтерактив «За і проти»

5 хв

4

Вправа «Поглиначі» і «пастки» часу»

5 хв

5

Вправа «Вільний»

5 хв

6

Основна частина. Інформаційне повідомлення

5 хв

7

Вправа «Кластер майбутніх правил»

5 хв

8

Вправа «Ярмарок якостей»

5  хв

9

Техніка "Мета-Засіб-Результат-Пусте"

10 хв

10

Релаксаційна пауза

5 хв

11

Інтерактив «Педагог, який все встигає»

 

7 хв

12

7 технік тайм - менеджменту

5 хв

13

Інтерактивна лекція. Методики планування часу і прийняття рішень

10 хв

14

Лайфхаки SELF - менеджменту

5  хв

15

Фідбек.

2  хв

C:\Users\Админ\Desktop\я\7ccd2b8962c0682b8f041d708d399524.jpegТренер. Час – є таким самим ресурсом як гроші, люди, сировина. Його великим мінусом є безповоротність: його не накопичиш, не візьмеш в кредит, не позичиш. Тому єдине, що ми можемо, це навчитися ним раціонально користуватися. Самоменеджмент або Self – менеджмент  — техніка правильного користування часом. Він допомагає виконувати роботу швидко, послідовно, знижує завантаженість і, як результат, зменшує поспіх і стреси.

  Self – менеджмент  — це послідовне і ціленаправлене використання ефективних методів роботи з оптимальним використанням своїх можливостей для досягнення своїх цілей. Предмет «Основи здоров’я» вважається більше практичним, ніж теоретичним курсом. Тому дуже важливо, щоб діти мали можливість використовувати свої знання і поза межами школи. Як в цьому може допомогти Self – менеджмент?  Це, перш за все, самоорганізація, дуже важливий аспект сучасної особистості. Він дозволяє ефективно пройти всі етапи на шляху:

  • Вирішити чого ви хочете досягнути;
  • Створити власне бачення спіху;
  • Використовувати метод «великих стрибків»
  • Вірити, що успіх прийде;
  • Зосередитися на цілях, які ведуть до успіху;
  • Сконцентрувати увагу на головному, пам’ятаючи про закон Парето;
  • Не зупинятися на перших невдачах.

Одним з факторів переваг самоменеджменту є використання узагальнюючих фактів, підсумків того чи іншого напряму інтелектуальної діяльності. Нижче наведені практичні інтерактивні методи і прийоми, які можна використовувати на уроках основ здоров’я.

Чомусь до цього часу, всі люди думають, що успіх залежить від рівня професіоналізму у своїй справі. Від того, як  розбирається в своїй роботі, незалежно від того чи ви інженер, програміст, маркетолог. Один мій хороший друг, одного разу сказав, що хороший спеціаліст – це публічний спеціаліст. Якщо ви професіонал, але ніхто не знає про це і з вами ніхто не співпрацює, то який сенс у вашій роботі? Якщо ви класний спеціаліст, але не можете заявити про себе, не можете донести свої ідеї, то чому вас мають вважати успішним?

Часто людям, які хочуть реалізувати себе в суспільстві не вистачає не професіоналізму, а вміння бути ефективним лідером по відношенню до інших(вести за собою) і до себе – керувати своєю ефективністю.

SELF  - діагностика

Мета: визначити за допомогою анкети ефективність використання робочого часу педагогами.

Інструкція

На початку заняття пропоную відповісти на запитання тесту, для того щоб визначити чи ефективно Ви використовуєте свій робочий час.

Інтерактив «За і проти»

Робота групи за двома напрямками:

Що заважає людині реалізуватися?

Індивідуальний план розвитку(ІПР)

Розмиті нереалістичні плани

Сформулювати ціль

Відсутність готовності до змін

Визначити пріорітети

Страх перед новими задачами.

Вийти із «зони комфорту»

Відсутність інтересу до результатів діяльності

Встановити рамки

 

Вправа «Поглиначі» і «пастки» часу»

Мета: визначити та проаналізувати особисті поглиначі часу учасників.

Інструкція

Кожному учаснику видається аркуш паперу з переліком найпоширеніших «поглиначів» і «пасток» часу. Зі списку потрібно вибрати п’ять основних притаманних саме вам.

Найпоширеніші  “поглиначі” і «пастки» часу:

1. Нечітка постановка мети. 

 2. Відсутність пріоритетів  у справах. 

 3. Спроба занадто багато зробити за один раз. 

 4. Відсутність повного уявлення про майбутні завдання і шляхи їх вирішення. 

 5.  Погане планування дня. 

 6.  Особиста неорганізованість, «завалений» письмовий стіл. 

 7.  Надмірне читання

 8.  Погана система досьє. 

 9. Брак мотивації.

 10. Пошук записів, пам'ятних записок, адрес, телефонних номерів. 

 11. Недоліки кооперації або поділу праці. 

12. Відривають від справ телефонні дзвінки. 

 13. Незаплановані гості. 

 14. Нездатність сказати «ні». 

 15. Неповна, запізніла інформація. 

 16. Відсутність самодисципліни. 

 17. Невміння довести справу до кінця. 

 18. Відволікання (шум). 

 19. Затяжні наради. 

 20. Недостатня підготовка до бесід та обговорень. 

 21. Відсутність зв'язку (комунікації) або неточна зворотний зв'язок. 

 22. Балаканина на приватні теми. 

 23. Зайва комунікабельність. 

 24. Надмірність ділових записів. 

 25. Синдром «відкладання». 

 26. Бажання знати всі факти. 

 27. Тривалі очікування (наприклад, обумовленій зустрічі). 

 28. Квапливість, нетерпіння. 

 29. Занадто рідкісне делегування (передоручення) справ. 

 30. Недостатній контроль за перепорученными справами. 

(Після виконання завдання відбувається групове обговорення, складається список найтиповіших поглиначів часу педагога).

 

Слайд23Вправа «Вільний»

Мета: формування уявлень про власні мрії, бажання і можливості їх реалізації, підвищення віри у себе

У кожного з нас є безліч бажань і цілей. Проте є те, що заважає нам досягти їх: нерішучість, закомплексованість, недостатня обізнаність в якихось питаннях.

Уявіть собі, що ви прийняли чарівну пігулку, яка на час усуває всі подібні фактори. Ви звільняєтесь від боязкості, нерішучості, тривожності. Дія чарівної таблетки триває протягом тижня.

Що ви будете робити весь цей час? Що ви будете говорити? Як буде виглядати ваше життя? Як ви будете себе почувати? Напишіть, як би ви прожили цей тиждень.

А тепер подумайте, чи могли б ви зробити щось із того, що ви записали, і без чарівної пігулки.

Отже, завдяки вірі у власні сили, наполегливості, працелюбності, прагненню до результату багато хто досяг успіху. І аби кожному з нас частіше відчувати радість успіху давайте зараз таким чином матеріалізуємо результати нашої роботи. Кожен для себе визначить ті правила, які обере для себе на майбутнє.

Вправа «Кластер майбутніх правил»

Вправа «Ярмарок якостей»

Мета: розвивати навички самоаналізу, саморозуміння і самокритики; виявляти значущі особистісні якості; поглиблювати знання одне про одного через розкриття якостей кожного учасника; розвиток комунікативних вмінь

Всі ми найчастіше за покупками ходимо куди? На базар. Що ми там робимо? Хтось купує, хтось дивиться, хтось продає.               Зараз ми з вами вирушимо на ярмарок. Але грошей із собою не візьмемо, а від покупок не відмовимося. Розмінною монетою будуть служити наші особистісні якості. Ми будемо продавати ті, яких у нас в надлишку, які, може бути, нам заважають, від яких ми хочемо позбутися. Замінити на ті, які нам необхідні в професії, яких нам не вистачає. Червоним фломастером напишіть, що ви продаєте, а синім, що хочете купити. Можете торгуватися.

Обговорення:

  • Що було легше, продати або купити?
  • З якими труднощами ви зустрілися під час виконання даної вправи?
  • Що заважало вас продати свої якості?
  • Чи змогли ви купити те, що вам необхідно?

Техніка "Мета-Засіб-Результат-Пусте"

Мета: визначення причинно-наслідкових зв'язків свого життя, формування цілеспрямованості і зібраності, налаштованості на досягнення основних життєвих завдань, розвиток самоорганізації впорядкування  життєвих дій за категоріями: "мета", "засіб", "результат", "пусте"..(

Мета

Засіб

Результат

Пусте

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У графу "Мета" записуєте ті явища життя, які представляють для вас найбільшу цінність, те, до чого наполегливо прагнете. Зверніть увагу, що мета це деякий кінцевий стан, до якого ви прагнете.

У графі "Засіб" пишете те, що є засобом досягнення тієї чи іншої мети. Для досягнення цілей матеріального благополуччя, наприклад, можете написати: "Отримання освіти" або "Підвищення продуктивності праці".

У графу "Результат" заносите явища, які є важливими, але які не можна віднести ні до цілей, ні до засобів. Якщо, скажімо, у вас в цілях варто матеріальне благополуччя, а в коштах - робота, то в результатах може виявитися, наприклад, відпустку.

"Пусте". Що сюди може відійти? Та все що завгодно! Від порожніх розмов з порожніми друзями і перегляду спортивних передач до ведення безглуздих блогів в інтернеті, політичних домагань і занять псевдонаукою.

 

Вправа-релаксація

Інтерактив «Педагог, який все встигає:

Завдання групи: створити портрет педагога, який все встигає

Ось декілька технік, які допоможуть навчитися ефективно керувати собою.

C:\Users\Админ\Desktop\я\2018-08-18-time-management-img-50.png

 

Визначення пріоритетів

  1. Матриця Ейзенхауера

C:\Users\Админ\Desktop\Eisenhower Matrix.jpg

 

 

Квадрат А

Важливо – терміново

  • Виконувати домашні завдання  в останню мить
  • Терміново готуватися до тестів

 

 

 

Квадрат В

Важливо на терміново

  • Скласти плани а тиждень
  • Щодня готуватися до іспитів
  • Виконувати завдання одразу

Квадрат С

Не важливо – терміново

  • Розв’язувати  дрібні проблеми людей
  • Відволікатися на порожні балачки
  • Поспішати на чергову серію фільму

Квадрат Д

Не важливо – не терміново

  • Базікати по  телефону
  • «блукати» в Інтернеті
  • Байдикувати
  • Грати в комп’ютерні ігри

 

 

  1. Метод Парето

Актуальним сьогодні є і так званий принцип або закон  Парето. Це емпіричне правило, яке стверджує, що для багатьох явищ 80% наслідків спричинені 20% причин.  Ця ідея знайшла застосування у багатьох галузях науки. Так, наприклад, 20% злочинців  скоюють 80% злочинів, 20% водіїв – 80% аварій, 20% покупців – 80% прибутку. Поради щодо використання своїх сил наступні:

  1. Більша частина вкладених зусиль не приводить до бажаних результатів;
  2. Не потрібно витрачати весь час  і всі ресурси для отримання бажаного;
  3. Потрібно знайти «ключові» завдання і вкласти 20% зусиль, щоб отримати 80% результату.

Лайфхаки Self – менеджменту

Планування часу

  1. Список всіх справ

 

Що це дає? Можливість спланувати і «бачити» об’єм власної роботи, рівномірно визначати сітку своєї завантаженості. І не буде питання «Що робити?»

 

  1. Біологічні ритми.

 

При плануванні справ потрібно враховувати і власні біологічні ритми. Для цього потрібно спостерігати за активністю протягом дня. Важливо не лише «жайворонок» ти чи «сова», а й той відрізок дня, на який припадає пік власної продуктивності.

 

  1. Ведення щоденника.

Всі свої справи можна записувати у всеможливі додатки на телефоні, таблиці, щоденники, для того, щоб навіть найменша справа не залишилася поза увагою.

 

  1. Техніка «Хронометраж»

 

Тобто, виконуючи щоденні справи, завжди слідкуйте, скільки часу вони займають, це дасть змогу:

  • Визначити на що Ви витрачаєте свій час;
  • Виявити «хронофаги» - пожирачі часу;
  • Виробити «відчуття часу» і «відчуття ефективності».

 

  1. Дедлайн.

Дедлайн – слово  - англіцизм, що означає крайній час/термін подачі або закінчення будь – якої справи.

 

  1. Формула 10-3-2-1-0

 

10 годин до сну – «Ні» кофеїну;

3 години до сну  - «Ні» їжі і алкоголю;

2 години до сну – «Ні» роботі;

1 година до сну – «Ні» електронним гаджетам;

0 разів- саме стільки можна натискати «Відкласти» на будильнику.

 

 

 

Організація роботи і відпочинку

  1. Техніка помідора. Принцип виконання: 25 хвилин працюємо не відволікаючись, перерва 5 хв. після  4 повторів, робимо довгий перерив – 25 хвилин. Таким чином, постійно чергується робота і відпочинок, змінюється вид діяльності.

 

  1. Метод салямі. Як непомітно з’їсти ковбасу? Відрізати кожен раз по маленькому кусочку. Так і з важкими, багатоскладовими задачами. Їх потрібно поділити на менші частини і виконувати кожен день.
  2. Етапність справ. Прагніть виконувати справи одна за одною: одну закінчуйте, а іншу  - починайте. Для того, щоб переключитися з однієї справи на іншу потрібно до 15 хвилин, перескакуючи з однієї справи на іншу, виникає «ілюзія напруженої роботи» .

 

  1. Техніка 10 хвилин. Ця техніка швидше відноситься до особистісного росту, ніж до робочих справ. Потрібно виділяти хоча б 10 хвилин на заняття, яке приносить вам задоволення(зайнятися спортом, вивчити нове іноземне слово, почитати книгу і т. д.)

 

Самоменеджмент

  • Уникайте непотрібних конфліктів.
  • Уникайте конфліктів з підлеглими, колегами та керівником.
  • Уникайте “ перевиконання ” вже виконаної роботи.
  • Уникайте непотрібного стресу.

ДЕНЬ   :                         8 годин   -   сон.

                                          8 годин   -   робота.

ТИЖДЕНЬ   :               63 години   - вільного часу.

МІСЯЦЬ   :                  252 години - вільного   часу.

РІК     :                         3024години - вільного часу.

 

ТРАДИЦІЙНА КОНЦЕПЦІЯ ВІЛЬНОГО ЧАСУ

  1.                 години

Робочий час                               

Вільний час

 

 

СУЧАСНА   КОНЦЕПЦІЯ   ВІЛЬНОГО   ЧАСУ.

  1.       години.

Робочий час                     

 

Не особистісний час                   

Вільний час

 

“ Час за який Сплачується ”

«Час на виконання обовязків»

“ Особистісний час»

 

 

Фідбек

Притча

Спіймав Дракон у лісі вовка і каже: - дивися, записую: вовк сірий 1 шт. сьогодні прийдеш на обід, я тебе з’їм, розумів?

  • Зрозумів.
  • _ питання є?
  • Нема(((

Пішов вовк додому похмурий. Далі спіймав Дракон лисицю. Ну і каже Дракон: Дивися, руда, записую, лисиця – 1 шт. прийдеш на обід, я тебе з’їм. Питання є?

  • Нема(((
  • Пішла лисиця похмура.

Іде Дракон далі. Спіймав зайця  і каже: Дивися сірий, записую, заєць – 1 шт. прийдеш завтра на обід, я тебе з’їм. Зрозумів?

  • Зрозумів.
  • Питання є?
  • Є?
  • Задавай.
  • А можна не приходити?
  • Можна. Вик- рес- люю!!!!

Мораль: не соромтеся задавати питання.

 

Додаток 1

Тест для визначення ефективності використання робочого часу

(teacher.iod.gov.ua/…/Проект %20самоменедж.)

Інструкція: визначте ступінь відповідності наведених тез Вашій діяльності, позначивши потрібний варіант у графі таблиці. Кількість відповідей «завжди» помножте на 4, «часто» — помножте на 2, за відповідь «іноді» поставте 0. Підрахуйте бали і дізнайтеся, чи ефективно Ви використовуєте свій час.

Тези

Завжди

Часто

Іноді

Я щодня складаю план того, що потрібно зробити

 

 

 

Я виділяю у своїх планах найбільш важливі і термінові справи

 

 

 

Я виконую заплановане

 

 

 

Я регулярно оновлюю робочі та особисті плани

 

 

 

Моє робоче місце охайне та оптимально організоване

 

 

 

Я кладу кожну річ на своє місце

 

 

 

Я можу ефективно працювати, навіть якщо мені заважають

 

 

 

Я можу без особливих зусиль знайти необхідні документи у власному архіві

 

 

 

Я надійна та впевнена у собі людина

 

 

 

Я можу виділити протягом дня час для праці без сторонніх перешкод

 

 

 

Я витрачаю на телефонні розмови оптимальну кількість часу

 

 

 

Я легко запобігаю проблемам

 

 

 

Я ефективно застосовую свій час

 

 

 

Визначаючи терміни виконання справ, я резервую час на розв'язання непередбачуваних проблем

 

 

 

Я запізнююся на роботу, наради, інші заходи

 

 

 

Мої учні працюють з ентузіазмом над завданнями, які я перед ними поставив

 

 

 

Я одразу продовжую свою діяльність після того, як мені завадили

 

 

 

Я щодня роблю щось, що наближує мене до поставленої мети

 

 

 

Я легко розслабляюся у вільний час і не думаю про роботу

 

 

 

Мої колеги знають, де і коли мене можна знайти

 

 

 

Я виконую найважливіші справи, коли відчуваю найбільшу фізичну та розумову активність

 

 

 

У разі моєї відсутності мої обов'язки можуть якісно виконати інші

 

 

 

Я починаю і закінчую заплановане у чітко визначені терміни

 

 

 

 

Ключ до тесту:

  •                   81-100 балів - Ви вмієте керувати своїм часом і тримати ситуацію під контролем;
  •                   61-80 балів - Ви непогано вмієте управляти своїм часом, коли справді цього хочете. Будьте послідовнішими і частіше використовуйте методи організації роботи, які заощаджують час;
  •                   41-60 балів - обставини часто керують Вами. Почніть застосовувати техніки економії часу;
  •                   21-40 балів - ситуація вийшла з-під Вашого контролю. Визначте, що заважає Вам дбайливо використовувати свій час. Упорядкуйте своє життя. Наведіть лад у думках і в почуттях, а вже потім освоюйте техніки ефективного використання часу;
  •                   0-20 балів - Ви пригнічені і не можете чітко визначити власні інтереси, реалізувати заплановане. Спробуйте виявити причини стресу та усунути їх. Упорядкуйте, врешті-решт, думки і почуття.

 

 

 

 

Література

  1. Карамушка Л. М. Психологія освітнього менеджменту: [Навч. посібник] / Л. М. Карамушка. – К.: Либідь, 2004. – 424 с.
  2. Самоосвіта вчителя [Электронный ресурс. Режим доступу: http://www.yrok.net.ua/load/naochni_posibniki/rizne/samoosvita_vchitelja_tablici_skhemi/95-1-0-2105].
  3. Симонов В. П. Педагогический менеджмент. Ноу-хау в образовании: учебное пособие \ В. П. Симонов. – М.: Высшее образование, Юрайт-Издат, 2009. – 357 с
docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
8 березня 2020
Переглядів
2432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку