Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної активності учнів, це взаємодія учасників з метою взаєморозуміння, спільного розв’язання навчально - виробничих задач, розвитку особистісних якостей учнів. аналіз конкретних ситуацій уведення в досліджувану проблему; групова робота над ситуацією; групова дискусія; підсумкова бесіда Інтерактивне навчання передбачає використання активних методів навчання, а саме:
ОСНОВНІ СТРУКТУРНІ ЕЛЕМЕНТИ УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ З ІНТЕРАКТИВНИМИ МЕТОДАМИ: мотивація і стимулювання діяльності учнів; актуалізація опорних знань учнів за основними поняттями теми уроку; пояснення нової теоретичної навчальної інформації, порядку виконання вправ; практичний показ, інтерактивна вправа; підведення підсумків та оцінювання результатів
Майстер-клас – це нова форма спілкування в практиці роботи викладачів та майстрів в/н, а також у навчанні учнів; показовий урок спеціаліста для викладачів та учнів Задачі майстер-класу: викладання основ професійного ставлення до обраної професії; навчання професійній майстерності учнів майстер-класу Салат «Мікс», бутерброди «Брускетта», фруктовий салат та гаряча страва “Курка з ананасом”
Термін І варіант ІІ варіант Смаження 4 1 Напівфабрикат 6 5 Фритюрниця 3 2 Панірування 2 6 Бракераж 5 4 Сировина 1 3 Тест «Угадай код» Відповідь: І варіант – 3, 1, 2, 4, 5, 6 ІІ варіант – 2, 3, 6, 1, 4, 5 Запитання для «Кулінарної розминки» Який сорт м’яса використовують для приготування котлетної маси? Які існують способи смаження м’яса? Який жир використовують для смаження м’яса? Як вид панірування використовують для виготовлення «Котлет полтавських»? Інтелектуальна розминка», “Побудова грона»
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ «Навчаючи – вчуся»; організація роботи в парах, групах; розв’язання виробничих ситуацій; презентація; «Крок за кроком»; «Джигсоу»; опорний конспект Зрази м яйця маргарин ф овально-приплюснута форма з округлими кінцями борошно п в 220 / 200 2 шт / 2 шт т/о смаження основним способом Опорний конспект
Закріплення вивченого матеріалу ВИКОНАННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ВПРАВИ: Вставити пропущені слова в реченнях. Технологія приготування соусу сметанного з цибулею і томатом Ріпчасту__________ дрібно ________, пасерують на маслі_________ до розм’якшення, додають_______ пюре і пасерують ще 5-7 хв. У готовий_________ вводять __________ цибулю з томатом, перемішують і к_______.Подають до ________ з котлетної маси і до голубців.
ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ СПРИЯЮТЬ: Формуванню основних пізнавальних і професійних знань, умінь, навичок; засвоенню одночасно теорії і практики; підвищенню інтелектуального розвитку, логічного мислення; реалізації індивідуальних, професійних можливостей; формуванню професійної компетентності.
Праця майстра – це постійний пошук: нових методів, нових ідей, нових напрямків, нового себе Успішному формуванню професійної компетентності кваліфікованого робітника необхідні: поєднання професійних і особистісних якостей фахівця, прагнення до саморозвитку і самореалізації у своїй майбутній професійній діяльності.