Презентація на тему «Формування професійної компетентності учнів на уроках виробничого навчання з використанням інтерактивних форм та методів навчання»
Лозівський професійний ліцей ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ ФОРМ ТА МЕТОДІВ НАВЧАННЯ Підготувала: майстер в/н з професії “Кухар. Кондитер” Безверхня Н.О.
Номер слайду 2
Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної активності учнів, це взаємодія учасників з метою взаєморозуміння, спільного розв’язання навчально - виробничих задач, розвитку особистісних якостей учнів. аналіз конкретних ситуацій уведення в досліджувану проблему; групова робота над ситуацією; групова дискусія; підсумкова бесіда Інтерактивне навчання передбачає використання активних методів навчання, а саме:
Номер слайду 3
ТЕХНОЛОГІЇ КОЛЕКТИВНО-ГРУПОВОГО НАВЧАННЯ: мозковий штурм; мікрофон; рішення ситуаційних задач; виконання проектів; гра як інтерактивний метод
Номер слайду 4
ОСНОВНІ СТРУКТУРНІ ЕЛЕМЕНТИ УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ З ІНТЕРАКТИВНИМИ МЕТОДАМИ: мотивація і стимулювання діяльності учнів; актуалізація опорних знань учнів за основними поняттями теми уроку; пояснення нової теоретичної навчальної інформації, порядку виконання вправ; практичний показ, інтерактивна вправа; підведення підсумків та оцінювання результатів
Номер слайду 5
нестандартні форми проведення уроків виробничого і теоретичного навчання; майстер-клас ресторатора для майстрів виробничого навчання та учнів; використання проектних технологій СУЧАСНІ ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПРИ ПІДГОТОВЦІ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ З ПРОФЕСІЇ “КУХАР”
Номер слайду 6
ІНТЕРАКТИВНІ ФОРМИ ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ Уроки, у вигляді змагань та ігор (конкурси, ділові ігри, вікторини тощо) Уроки, основані на імітації проведення громадсько – культурних заходів
Номер слайду 7
ІНТЕРАКТИВНІ ФОРМИ ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ Уроки, основані на нетрадиційній (інноваційній) діяльності учнів (уроки взаємонавчання, уроки співпраці)
Номер слайду 8
ІНТЕРАКТИВНІ ФОРМИ ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ Бінарні та інтегровані уроки
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Майстер-клас – це нова форма спілкування в практиці роботи викладачів та майстрів в/н, а також у навчанні учнів; показовий урок спеціаліста для викладачів та учнів Задачі майстер-класу: викладання основ професійного ставлення до обраної професії; навчання професійній майстерності учнів майстер-класу Салат «Мікс», бутерброди «Брускетта», фруктовий салат та гаряча страва “Курка з ананасом”
Номер слайду 11
АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ: «Інтелектуальна розминка»; «Кулінарна розминка» «Вірю – не вірю» або “Так чи ні”; Тест «Угадай код»; «Мозковий штурм»; Інтерактивна вправа «Побудова грона»
Номер слайду 12
Термін І варіант ІІ варіант Смаження 4 1 Напівфабрикат 6 5 Фритюрниця 3 2 Панірування 2 6 Бракераж 5 4 Сировина 1 3 Тест «Угадай код» Відповідь: І варіант – 3, 1, 2, 4, 5, 6 ІІ варіант – 2, 3, 6, 1, 4, 5 Запитання для «Кулінарної розминки» Який сорт м’яса використовують для приготування котлетної маси? Які існують способи смаження м’яса? Який жир використовують для смаження м’яса? Як вид панірування використовують для виготовлення «Котлет полтавських»? Інтелектуальна розминка», “Побудова грона»
Номер слайду 13
Номер слайду 14
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ «Навчаючи – вчуся»; організація роботи в парах, групах; розв’язання виробничих ситуацій; презентація; «Крок за кроком»; «Джигсоу»; опорний конспект Зрази м яйця маргарин ф овально-приплюснута форма з округлими кінцями борошно п в 220 / 200 2 шт / 2 шт т/о смаження основним способом Опорний конспект
Номер слайду 15
Питання для :обговорення в основних групах Склад сировини Форма виробів з картопляної маси Вид панірування Спосіб смаження Температура подачі «Крок за кроком»
Номер слайду 16
ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ ВПРАВИ, МЕТОДИ «Знайди помилку на відео»; «Незакінчене речення»; «Вставити пропущені слова»; тести; технологічний кросворд; дискусія; «Два – чотири – всі разом», “ Конструктор пазлів онлайн»; «Обери позицію»
Номер слайду 17
Закріплення вивченого матеріалу ВИКОНАННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ВПРАВИ: Вставити пропущені слова в реченнях. Технологія приготування соусу сметанного з цибулею і томатом Ріпчасту__________ дрібно ________, пасерують на маслі_________ до розм’якшення, додають_______ пюре і пасерують ще 5-7 хв. У готовий_________ вводять __________ цибулю з томатом, перемішують і к_______.Подають до ________ з котлетної маси і до голубців.
Номер слайду 18
ПІДВЕДЕННІ ПІДСУМКУ УРОКУ Методи «Пять пальців», «Метод незакінченого речення», «Мікрофон»
Номер слайду 19
МЕТОД ПРОЕКТІВ – ІНТЕРАКТИВНИЙ МЕТОД ТВОРЧОГО РОЗВИТКУ УЧНІВ В КОЛЕКТИВІ Проект-це «П'ять П»: проблема; планування; пошук інформації; продукт; презентація
Номер слайду 20
Творчий проект кабінет-кафе Кабінет-кафе “SEA BREEZE” Дегустаційна зала
Номер слайду 21
Творчий проект кабінет-кафе “SEA BREEZE” Творчий проект учнів 2018
Номер слайду 22
МЕНЮ КАФЕ “SEA BREEZE”
Номер слайду 23
ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ – “NATURAL KITCHEN” ТЕХНОЛОГІЯ ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ “NATURAL KITCHEN” Теоретичний етап Практичний етап
Номер слайду 24
“OPEN KITCHEN” Теоретичний етап Практичний етап
Номер слайду 25
“GRILL TABLE” Теоретичний етап Практичний етап
Номер слайду 26
Фото, відеоматеріали «ІНФОРМАЦІЙНИЙ БАНК З ПРОФЕСІЇ «КУХАР» Плани-конспекти уроків Інструкційно-технологічні картки Презентації
Номер слайду 27
ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ СПРИЯЮТЬ: Формуванню основних пізнавальних і професійних знань, умінь, навичок; засвоенню одночасно теорії і практики; підвищенню інтелектуального розвитку, логічного мислення; реалізації індивідуальних, професійних можливостей; формуванню професійної компетентності.
Номер слайду 28
Праця майстра – це постійний пошук: нових методів, нових ідей, нових напрямків, нового себе Успішному формуванню професійної компетентності кваліфікованого робітника необхідні: поєднання професійних і особистісних якостей фахівця, прагнення до саморозвитку і самореалізації у своїй майбутній професійній діяльності.