Погоджено Затверджено
_____________________ _____________________
_________________ _____ _________________ _____
«___» __________ 2022 р. «___» ___________2022 р.
Річний план роботи
асистента вчителя в інклюзивному класі
(навчальний заклад)
(ПІП асистента)
на 2022 - 2023 н.р.
_____________________________________________________
(учень/учениця з ООП)
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Примітки |
|
І.Організаційна робота |
|
|
1. |
Організація разом з іншими педагогічними працівниками інклюзивного середовища в класі. Забезпечення разом з іншими педагогами здорових та безпечних умов навчання, виховання та праці. |
вересень |
|
2. |
Організація дистанційного навчання інклюзивного класу. Допомога у створенні та впровадженні віртуального освітнього середовища. |
протягом року |
|
3. |
Створення інклюзивного класу на базі 8 класу. Організація форм роботи учня з особливими освітніми потребами. Затвердження засобів та форматів для проведення он-лайн навчання з класним керівником та батьками. |
до 12.09.2022 |
|
4. |
Спостереження за учнем з ООП під час освітнього процесу та фіксація результатів спостереження у щоденнику спостережень. Вивчення його індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб. |
протягом року |
|
5. |
Участь у складанні індивідуальної програми розвитку. Засідання команди психолого-педагогічного супроводу.. |
вересень 2022 |
|
6. |
Участь у коригуванні індивідуальної програми розвитку. Засідання команди психолого-педагогічного супроводу.. |
січень 2022 |
|
7. |
Залучення учня з особливими освітніми потребами до заходів закладу освіти, у тому числі і позакласних. |
протягом року |
|
8. |
Ведення визначеної документації. |
протягом року |
|
9. |
Відвідування нарад ВОМС, семінарів, тренінгів з інклюзії |
протягом року |
|
10. |
Участь у тренінгах, семінарах, курсах ЗОІППО |
протягом року |
|
|
ІІ. Навчально-розвиткова і виховна робота |
|
|
11. |
Психологічна підтримка учня з особливими освітніми потребами та загалом учнів інклюзивного класу у зв’язку з військовим станом в Україні. |
протягом року |
|
12. |
Співпраця з учителями. Надання освітніх послуг, спрямованих на задоволення освітніх потреб учня з ООП. |
протягом року |
|
13. |
Розробка індивідуальних завдань і роздаткових матеріалів для учня з ООП, адаптація та модифікація матеріалів для занять відповідно до ІПР. |
протягом року |
|
14. |
Проведення навчальних, виховних, соціально-адаптаційних заходів з використанням різноманітних форм роботи та з запровадженням ефективних форм їх проведення. |
протягом року |
|
15. |
Вивчати особливості діяльності та розвитку дітей з особливими освітніми потребами, вивчати та аналізувати динаміку розвитку дитини з особливими освітніми потребами. |
протягом року |
|
16. |
Допомагати учню виконувати навчальні завдання, підбирати підходящі форми подання матеріалу. |
протягом року |
|
17. |
Забезпечити соціально-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами. |
протягом року |
|
|
ІІІ. Співпраця з вчителями-предметниками, класним керівником, соціальним педагогом, логопедом, психологом тощо |
|
|
18. |
У складі команди психолого-педагогічного супроводу приймати участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку дитини. |
вересень 2022 |
|
19. |
Співпрацювати з педагогами та фахівцями, які беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини з ООП. |
протягом року |
|
20. |
Проводити он-лайн зустрічі та консультації з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами, про успіхи дитини та проблеми у навчанні. |
протягом року |
|
21. |
Разом з членами команди та психолого-педагогічного супроводу та особисто проводити консультації з батьками. |
протягом року |
|
22. |
Разом з вчителями брати участь у розробці конспекту уроку та наочності уроку. |
протягом року |
|
23. |
Співпрацювати з учителями і допомагати на уроці. надавати психологічну підтримку. |
протягом року |
|
24. |
Разом з класним керівником та педагогами-предметниками організувати “Круглий стіл” та провести обговорення з питань вивчення рівнів навчання учня з ООП за навчальний рік. |
4 тиждень травня |
|
|
ІV. Робота з батьками та громадськістю |
|
|
25 |
Психологічна підтримка батьків дитини з ООП в умовах війни, допомога у кризових станах, консультації та налагодження співпраці. |
протягом року |
|
26. |
Встановлення командних партнерських стосунків з батьками, залучення їх до активної участі в навчальному та виховному процесі. |
протягом року |
|
27. |
Проведення консультацій і бесід з батьками згідно плану. |
раз на тиждень |
|
28. |
Постійне спілкування з батьками, надання їм консультативної допомоги, інформування про навчальні досягнення дитини з ООП. |
протягом року |
|
29. |
Інформування батьків про навчальні прагнення, невдачу, поведінку учня спільно з класним керівником. |
протягом року |
|
|
V. Методична та самоосвітня робота |
|
|
30. |
Вивчати основи законодавства України про освіту, соціальний захист, міжнародні документи з питань навчання та виховання. |
протягом року |
|
31. |
Відслідковувати сучасні досягнення науки і практики у галузі педагогіки. |
протягом року |
|
32. |
Особливу увагу приділити вивченню психолого-педагогічних дисциплін та особливостям розвитку дитини з особливими освітніми потребами. |
протягом року |
|
33. |
Напрацьовувати ефективні методи, форми та прийоми роботи з дітьми інклюзивного класу, застосовуючи індивідуальний та диференційований підхід. |
протягом року |
|
34. |
Безперервно вивчати особливості роботи з учнем із даною нозологією. |
протягом року |
|
35. |
Постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність та загальну культуру. |
протягом року |
|
36. |
Опрацьовувати літературу, пов’язану з організацією інклюзивного навчання. |
протягом року |
|
37. |
Слідкувати за нормативною базою інклюзивного навчання. |
протягом року |
|
38. |
Підвищувати цифрову компетентність, вивчати нові програми для впровадження ефективного навчального процесу. |
протягом року |
|
39. |
Вивчати суміжні дисципліни. |
протягом року |
|
|
VI. Робота з документацією |
|
|
40. |
Спільно з командою психолого-педагогічного супроводу розробити та виконувати індивідуальну програму розвитку дитини. |
вересень, січень |
|
41. |
Розробити річний план роботи асистента вчителя, план корекційно-розвиткових та виховних занять та ін.. |
до 14.09.22 |
|
42. |
За потреби вносити зміни до річного плану та інших документів, з урахуванням динаміки розвитку учня та обставин. Коригувати та адаптувати під потреби учня з ООП розклад он-лайн занять, форму та методику проведення. |
протягом року |
|
43. |
Розробити графік роботи асистента вчителя з урахуванням особливостей нозології учня з ООП, технічних та компетентнісних можливостей та військового стану в країні. |
протягом року |
|
44. |
Зробити аналіз динаміки розвитку та засвоєння матеріалу учнем разом з педагогами, задіяними у роботі з дитиною, зробити висновки та надати оцінку. |
4 тиждень травня |
|