(назва закладу загальної середньої освіти)
ЖУРНАЛ СПОСТЕРЕЖЕНЬ АСИСТЕНТА
(ПІБ асистента)
за розвитком учня
з особливими освітніми потребами
в умовах інклюзивного навчання
(ПІБ учня)
(навчальний клас учня)
На ___________навчальний рік
Посада асистента вчителя входить до Переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 р. № 963. Відповідно до Примірного положення про команду психолого- педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти, затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 р. No 609 (далі – Примірне положення),асистент вчителя бере участь в організації освітнього процесу дитини з особливими освітніми потребами, в розробці індивідуальної програми розвитку такої дитини, співпрацює з батьками та вчителями щодо виконання цієї програми, здійснює адаптацію освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини. Слід зауважити, що виконання зазначених функцій передбачає наявність знань з педагогіки та психології, вміння використовувати сучасні освітні технології та методи навчання дітей з особливими освітніми потребами. Таким чином, у закладах загальної середньої освіти асистентами вчителів можуть працювати особи з педагогічною освітою.
Законом України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 24, частина 4), педагогічне навантаження асистента вчителя становить 25 годин на тиждень. Відповідно до законів України «Про освіту» (стаття 60), «Про повну загальну середню освіту» (стаття 24) робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією. Норма тривалості робочого часу встановлена КЗППУ не може перевищувати 40 годин.
ЗАВДАННЯ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ
розроблені на основі посадової інструкції
Функції роботи асистента вчителя:
організаційна:
навчально-розвиткова:
діагностична:
Обов’язки вчителів |
Спільна робота (вчитель та асистенти вчителів) |
Обов’язки асистентів учителів |
Оцінювання Оцінити навчальні потреби на основі даних про клас та учнів. |
Обговорити можливості учня, сильні та слабкі сторони. |
Бутиприсутнім при розробці планування. |
Планування -Спланувати роботу на уроці та відібрати ресурси. - Вибрати належний вид роботи згідно з ІНП. - Визначити пріоритети. |
- Обговорити підготовку матеріалу та зміну навчального плану з огляду на потреби учня.
|
- Допомогти у доборі та складанні матеріалів, у розробці візуальних засобів, надати іншу подібну допомог. |
Спостереження - Розробитичітку систему управління класом.
|
- Зустрічатися,щоб обговорити досягнення учня. - Обговорити й провести очікування щодо поведінки учня та встановлених у класі правил. |
-Працюватив межахвстановлених шкільних правил, включаючи систему управління класом. - Документувати спостереження щодо діяльності учнів у журналі спостережень та повідомляти вчителю (за потреби) |
Навчання - Виконувати план уроку, проводити навчання згідно з цим планом. - Спостерігати за процесом навчання, за потреби - допомагати учням. - Надати асистенту ресурси. |
- Чітко висловити результати й обмінятись досвідом. - Обговорити конкретні стратегії, діяльність та результати. - Обговорити розташування робочого місця. |
-Пояснювати учням елементи уроку. - Спостерігати за тим, як вони закріплюють матеріал. - Сприяти закріпленню конкретних методів, стратегії та мови (під керівництвом учителя). - Документувати, спостерігати та надавати вчителю об’єктивну інформацію. |
Оцінка - Слідкувати за прогресом учнів та оцінити його. - Стежити за виконанням ІНП. |
- Обговорити спостереження. - Обмінятись інформацією. |
- Спостерігати за поведінкою учнів і надавати інформацію вчителю. - Збирати й записувати дані для подальшої оцінки учня. |
Звіт - Звітувати перед батьками та педколективом (за нагоди) як формально, так і неформально. |
- Обговорити інформацію про учня. - Дотримуватись конфіденційності. |
- Звітувати перед учителем щодо сильних сторін учня, досягнень і потреб. - Звітувати перед учителем щодо поведінки учня та її наслідків. |
Графік роботи
асистента учителя
День тижня |
Предмет |
Вчителі |
Понеділок |
1. __________________________ 2. __________________________ 3. __________________________ 4. __________________________ 5. __________________________ 6. __________________________ |
________________________
|
Вівторок |
1. __________________________ 2. __________________________ 3. __________________________ 4. __________________________ 5. __________________________ 6. __________________________ |
________________________
|
Середа |
1. __________________________ 2. __________________________ 3. __________________________ 4. __________________________ 5. __________________________ 6. __________________________ |
________________________
|
Четвер |
1. __________________________ 2. __________________________ 3. __________________________ 4. __________________________ 5. __________________________ 6. __________________________
|
________________________
|
П’ятниця |
1. __________________________ 2. __________________________ 3. __________________________ 4. __________________________ 5. __________________________ 6. __________________________ |
________________________
|
Відомості про учня
1. |
ПІП дитини |
|
|
||
|
||
2. |
Дата народження |
|
|
||
|
||
3. |
Адреса, телефон |
|
|
||
|
||
4. |
Клас |
|
|
||
|
||
5. |
Класний керівник |
|
|
||
|
||
6. |
Асистент учителя |
|
|
||
|
||
7. |
Дата зарахування до інклюзивного класу |
|
|
||
|
||
8. |
№ особової справи |
|
|
||
|
||
9. |
Нозологія. Клінічний діагноз |
|
|
||
|
||
10. |
Документ (№ заключення) |
|
|
||
|
||
11. |
Навчальна програма |
|
|
||
|
||
12. |
Назва корекційно-розвиткових занять, які призначенні |
|
|
||
|
ПЕРЕЛІК КОРЕКЦІЙНО – РОЗВИТКОВИХ І ДОДАТКОВИХ ЗАНЯТЬ
№ з/п |
Назвикорекційно-розвиткових та додаткових занять |
Кількість годин |
Час проведення занять
|
ПІБ спеціаліста |
|
Час |
День |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Склад психолого-педагогічного супроводу
№ з/п |
Посада |
ПІБ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗКЛАД УРОКІВ
І семестр
№ |
Понеділок |
Вівторок |
Середа |
Четвер |
П’ятниця |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
|
ІІ семестр
№ |
Понеділок |
Вівторок |
Середа |
Четвер |
П’ятниця |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
- організаційно-навчальна діяльність асистент вчителя
- асистент вчителя займається іншими формами роботи
Облік спостереження
Дата: ___.___.______р.
№ |
Назва предметів |
Тема уроку |
Поведінка |
Навчальна діяльність |
Взаємодія з вчителями |
Допомога асистента |
Підпис |
1. |
_______________ |
|
на зовнішні подразники
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
2. |
_______________ |
|
на зовнішні подразники
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
3. |
_______________ |
|
на зовнішні подразники
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
4.
|
_______________ |
|
на зовнішні подразники
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
5. |
_______________ |
|
на зовнішні подразники
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
6. |
_______________ |
|
на зовнішні подразники
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
7. |
_______________ |
|
на зовнішні подразники
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
8. |
_______________ |
|
на зовнішні подразники
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
Спостереження за розвитком дитини
Початок року:
Спостереження асистента вчителя, вчителів предметників, класного керівника.
Чи може самостійно організувати робоче місце? Скільки часу він на це затрачає?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи розуміє і знає призначення навчального приладдя?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи вміє користуватися підручником (де зміст? для чого він? як знайти необхідний параграф? скільки часу він для цього потребує?)?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи сприймає звернення учителя до всього класу? Чи потребує постійного звернення до нього особисто?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Який темп виконання різних типів завдань (тестове, розгорнуті відповіді, усне тощо)?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Які завдання викликають труднощі?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи потребує додаткових вказівок, навідних питань ?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Які предмети даються легше, які важче?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як швидко втомлюється?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи відволікається на зовнішні подразники? _
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи старається працювати в темпі з класом? Наскільки йому це вдається?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи легко йде на контакт з оточуючими?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як веде себе на перерві?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи шукає спілкування з однолітками?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чим захоплюється?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Що вдається найкраще?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи має друзів?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Скільки часу витрачає на виконання домашніх завдань? Чи потребує їх спрощення? Чи потребує сторонньої допомоги?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як проводить свій вільний час?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Успіхи:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Інше(у т.ч підстави для занепокоєння або ситуації, що потребують обговорення з іншими членами команди)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Спостереження за розвитком дитини
Кінець року:
Спостереження асистента вчителя, вчителів предметників, класного керівника.
Чи може самостійно організувати робоче місце? Скільки часу він на це затрачає?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи розуміє і знає призначення навчального приладдя?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи вміє користуватися підручником (де зміст? для чого він? як знайти необхідний параграф? скільки часу він для цього потребує?)?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи сприймає звернення учителя до всього класу? Чи потребує постійного звернення до нього особисто?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Який темп виконання різних типів завдань (тестове, розгорнуті відповіді, усне тощо)?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Які завдання викликають труднощі?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи потребує додаткових вказівок, навідних питань ?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Які предмети даються легше, які важче?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як швидко втомлюється?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи відволікається на зовнішні подразники? _
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи старається працювати в темпі з класом? Наскільки йому це вдається?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи легко йде на контакт з оточуючими?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як веде себе на перерві?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи шукає спілкування з однолітками?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чим захоплюється?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Що вдається найкраще?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи має друзів?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Скільки часу витрачає на виконання домашніх завдань? Чи потребує їх спрощення? Чи потребує сторонньої допомоги?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як проводить свій вільний час?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Успіхи:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Інше(у т.ч підстави для занепокоєння або ситуації, що потребують обговорення з іншими членами команди)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Зауваження щодо ведення журнала
№ |
Дата |
Зміст зауваження та рекомендації |
ПІП та посада перевіряючого |
Відмітки про виконання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Директор________________ ________________________________________
(підпис) (прізвище, ім’я та по батькові)
Асистент вчителя________________ _________________________________
(підпис) (прізвище, ім’я та по батькові)
МП