Журнал спостережень асистента вчителя

Про матеріал
Журнал спостережень асистента вчителя за розвитком учня з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання........
Перегляд файлу

 

 

(назва закладу загальної середньої освіти)

 

 

 

ЖУРНАЛ СПОСТЕРЕЖЕНЬ АСИСТЕНТА

 

 

(ПІБ асистента)

 

за розвитком учня

з особливими освітніми потребами

в умовах інклюзивного навчання

 

(ПІБ учня)

 

 

(навчальний клас учня)

 

 

На ___________навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

Посада асистента вчителя входить до Переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 р. № 963. Відповідно до Примірного положення про команду психолого- педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти, затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 р. No 609 (далі – Примірне положення),асистент вчителя бере участь в організації освітнього процесу дитини з особливими освітніми потребами, в розробці індивідуальної програми розвитку такої дитини, співпрацює з батьками та вчителями щодо виконання цієї програми, здійснює адаптацію освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини. Слід зауважити, що виконання зазначених функцій передбачає наявність знань з педагогіки та психології, вміння використовувати сучасні освітні технології та методи навчання дітей з особливими освітніми потребами. Таким чином, у закладах загальної середньої освіти асистентами вчителів можуть працювати особи з педагогічною освітою.

Законом України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 24, частина 4), педагогічне навантаження асистента вчителя становить 25 годин на тиждень. Відповідно до законів України «Про освіту» (стаття 60), «Про повну загальну середню освіту» (стаття 24) робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією. Норма тривалості робочого часу встановлена КЗППУ не може перевищувати 40 годин.

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ

 

розроблені на основі посадової інструкції

  1. Асистент-вчителя забезпечує особистісно-орієнтоване спрямування навчально-виховного процесу;
  2. Бере участь у розроблені та виконанні індивідуально-навчальних планів та програм, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами;
  3. Щоранку зустрічає учня при вході в заклад, супроводжує його по школі, допомагає при пересуванні, присутній разом з учнем на уроках, заняттях, шкільних заходах. Після уроків передає учня у руки батьків, або супроводжує додому;
  4. Допомагає у вирішенні назрілих проблем під час уроків, виконанні домашніх завдань;
  5. Використовує відповідні методиди станційного навчання з врахування мособливостей учня з відхиленням у психофізичному розвитку;
  6. Ретельно веде журнал щоденної роботи з учнем, журнал відвідування учнем школи, за потребою занять на дому;
  7. Надає консультативну допомогу батькам (особам, які їх замінюють) з питань навчання, виховання та корекції вадрозвитку дітей;
  8. Постійно підвищує фаховий рівень шляхом опрацювання методичної та спеціальної літератури, бере участь у науково-практичних конференціях, семінарах, інструктивно-методичних нарадах з питань роботи з дітьми, які мають вади психо-фізичного розвитку;
  9. Працює над вдосконаленням методик корекційно-розвиткової роботи, поповнює кабінет новими підручниками, посібниками, матеріалом, сучасною методичною літературою;
  10. Бере участь у загальних та методичних заходах навчального закладу, здійснює свою діяльність у відповідності до йогорічного плану;
  11. Отримує від керівника навчального закладу інформацію нормативно-правового, методичного характеру.

 

 

 

 

 

 

Функції роботи асистента вчителя:

організаційна:

  • допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням;
  • надає допомогу учням з особливими освітніми потребами;
  • допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учнів;
  • співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку;
  • забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці;
  • веде встановлену педагогічну документацію.

навчально-розвиткова:

  • співпрацюючи з вчителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб усіх учнів;
  • здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, дбає про їх професійне самовизначення та соціальну адаптацію;
  • сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану;
  • стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі у науковій, технічній, художній творчості.

діагностична:

  • разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку, вивчає особливості діяльності і розвитку дітей з особливими освітніми потребами, оцінює їх навчальні досягнення та виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку. Залучає учнів до навчальної діяльності, надає інформацію вчителю про успішність, потреби учнів;
  • мотивує та заохочує учнів, підтримує навчання учнів, допомагає в позаурочний час;
  • допомагає вирішувати конфлікти;
  • працює з окремими учнями та невеликими групами учнів, допомагає учням за межами класу;
  • виготовляє унаочнення чи інші матеріали  підкерівництвом учителя;
  • співпрацює з іншими фахівцями під час планування і реалізації індивідуальної програми розвитку, організовує та координує щоденну діяльність для виконання тих чи інших завдань;
  • звертається до вчителя, щоб отримати інформацію та ресурси;
  • спостерігає за учнями в школі, за потреби - в інших громадських місцях.

 

 

 

Обов’язки вчителів

Спільна робота

(вчитель та асистенти вчителів)

Обов’язки асистентів учителів

Оцінювання

Оцінити навчальні потреби на основі даних про клас та учнів.

 

Обговорити  можливості учня, сильні та слабкі сторони.

 

Бутиприсутнім при розробці планування.

Планування

-Спланувати роботу на уроці та відібрати ресурси.

- Вибрати належний вид роботи згідно з ІНП.

- Визначити пріоритети.

 

- Обговорити підготовку матеріалу та зміну навчального плану з огляду на потреби  учня.

 

 

- Допомогти у доборі  та складанні матеріалів, у розробці візуальних засобів, надати іншу подібну допомог.

Спостереження

- Розробитичітку систему управління класом.

 

- Зустрічатися,щоб обговорити досягнення учня.

- Обговорити й провести очікування щодо поведінки учня та встановлених у класі правил.

-Працюватив межахвстановлених шкільних правил, включаючи систему управління класом.

- Документувати спостереження щодо діяльності учнів у журналі спостережень та повідомляти вчителю (за потреби)

Навчання

- Виконувати план уроку, проводити навчання згідно з цим планом.

- Спостерігати за процесом навчання, за потреби - допомагати учням.

- Надати асистенту ресурси.

- Чітко висловити  результати й обмінятись  досвідом.

- Обговорити конкретні стратегії, діяльність та результати.

- Обговорити розташування робочого місця.

-Пояснювати учням елементи уроку.

- Спостерігати за тим, як вони закріплюють матеріал.

- Сприяти закріпленню конкретних методів, стратегії та мови (під керівництвом учителя).

- Документувати, спостерігати та надавати вчителю об’єктивну інформацію.

Оцінка

- Слідкувати за прогресом учнів та оцінити його.

- Стежити за виконанням ІНП.

- Обговорити спостереження.

- Обмінятись інформацією.

- Спостерігати за поведінкою учнів і надавати інформацію вчителю.

- Збирати й записувати дані для подальшої оцінки учня.

Звіт

- Звітувати перед батьками та педколективом (за нагоди) як формально, так і неформально.

- Обговорити  інформацію про учня.

- Дотримуватись конфіденційності.

- Звітувати перед учителем щодо сильних сторін учня, досягнень і потреб.

- Звітувати перед учителем щодо поведінки учня та її наслідків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Графік роботи

асистента учителя

День тижня

Предмет

Вчителі

 

Понеділок

1. __________________________

2. __________________________

3. __________________________

4. __________________________

5. __________________________

6. __________________________

________________________
________________________
________________________
________________________
________________________
________________________

 

 

Вівторок

1. __________________________

2. __________________________

3. __________________________

4. __________________________

5. __________________________

6. __________________________

________________________
________________________
________________________
________________________
________________________
________________________

 

 

Середа

1. __________________________

2. __________________________

3. __________________________

4. __________________________

5. __________________________

6. __________________________

________________________
________________________
________________________
________________________
________________________
________________________

 

 

       Четвер

1. __________________________

2. __________________________

3. __________________________

4. __________________________

5. __________________________

6. __________________________

 

________________________
________________________
________________________
________________________
________________________
________________________

 

 

П’ятниця

1. __________________________

2. __________________________

3. __________________________

4. __________________________

5. __________________________

6. __________________________

________________________
________________________
________________________
________________________
________________________
________________________

 

 

 

 

 

Відомості про учня

 

1.

 

ПІП дитини

 

 

 

 

2.

 

Дата народження

 

 

 

 

3.

 

Адреса, телефон

 

 

 

 

4.

 

Клас

 

 

 

 

5.

 

Класний керівник

 

 

 

 

6.

 

Асистент учителя

 

 

 

 

7.

Дата зарахування до інклюзивного класу

 

 

 

 

8.

 

№ особової справи

 

 

 

 

9.

Нозологія.

Клінічний діагноз

 

 

 

 

10.

Документ

(№ заключення)

 

 

 

 

11.

 

Навчальна програма

 

 

 

 

12.

Назва

корекційно-розвиткових занять, які призначенні

 

 

 


 

ПЕРЕЛІК  КОРЕКЦІЙНО – РОЗВИТКОВИХ І ДОДАТКОВИХ ЗАНЯТЬ

 

з/п

Назвикорекційно-розвиткових та додаткових занять

Кількість годин

Час проведення занять

 

 

ПІБ

спеціаліста

Час

День

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Склад психолого-педагогічного супроводу

№ з/п

Посада

ПІБ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗКЛАД УРОКІВ

 

І семестр

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  організаційно-навчальна діяльність асистент вчителя

 -  асистент вчителя займається іншими формами роботи

 


Облік спостереження

Дата: ___.___.______р. 

 

Назва предметів

Тема уроку

Поведінка

Навчальна діяльність

Взаємодія з вчителями

Допомога асистента

Підпис

 

 

 

1.

 

 

 

_______________

 

  • Легко відволікається

на зовнішні подразники

  • Швидко втомлюється
  • Працює зосереджено
  • Активність
  • Бажання вчитися
  • Байдужість
  • Небажання вчитися
  • Сприймає звернення до всього класу
  • Потребує особистого звернення
  • Йде на контакт
  • Конфліктує
  • Навідні питання
  • Організаційна допомога
  • Додаткова концентрація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

_______________

 

  • Легко відволікається

на зовнішні подразники

  • Швидко втомлюється
  • Працює зосереджено
  • Активність
  • Бажання вчитися
  • Байдужість
  • Небажання вчитися
  • Сприймає звернення до всього класу
  • Потребує особистого звернення
  • Йде на контакт
  • Конфліктує
  • Навідні питання
  • Організаційна допомога
  • Додаткова концентрація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

_______________

 

  • Легко відволікається

на зовнішні подразники

  • Швидко втомлюється
  • Працює зосереджено
  • Активність
  • Бажання вчитися
  • Байдужість
  • Небажання вчитися
  • Сприймає звернення до всього класу
  • Потребує особистого звернення
  • Йде на контакт
  • Конфліктує
  • Навідні питання
  • Організаційна допомога
  • Додаткова концентрація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

_______________

 

  • Легко відволікається

на зовнішні подразники

  • Швидко втомлюється
  • Працює зосереджено
  • Активність
  • Бажання вчитися
  • Байдужість
  • Небажання вчитися
  • Сприймає звернення до всього класу
  • Потребує особистого звернення
  • Йде на контакт
  • Конфліктує
  • Навідні питання
  • Організаційна допомога
  • Додаткова концентрація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

_______________

 

  • Легко відволікається

на зовнішні подразники

  • Швидко втомлюється
  • Працює зосереджено
  • Активність
  • Бажання вчитися
  • Байдужість
  • Небажання вчитися
  • Сприймає звернення до всього класу
  • Потребує особистого звернення
  • Йде на контакт
  • Конфліктує
  • Навідні питання
  • Організаційна допомога
  • Додаткова концентрація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

_______________

 

  • Легко відволікається

на зовнішні подразники

  • Швидко втомлюється
  • Працює зосереджено
  • Активність
  • Бажання вчитися
  • Байдужість
  • Небажання вчитися
  • Сприймає звернення до всього класу
  • Потребує особистого звернення
  • Йде на контакт
  • Конфліктує
  • Навідні питання
  • Організаційна допомога
  • Додаткова концентрація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

_______________

 

  • Легко відволікається

на зовнішні подразники

  • Швидко втомлюється
  • Працює зосереджено
  • Активність
  • Бажання вчитися
  • Байдужість
  • Небажання вчитися
  • Сприймає звернення до всього класу
  • Потребує особистого звернення
  • Йде на контакт
  • Конфліктує
  • Навідні питання
  • Організаційна допомога
  • Додаткова концентрація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

_______________

 

  • Легко відволікається

на зовнішні подразники

  • Швидко втомлюється
  • Працює зосереджено
  • Активність
  • Бажання вчитися
  • Байдужість
  • Небажання вчитися
  • Сприймає звернення до всього класу
  • Потребує особистого звернення
  • Йде на контакт
  • Конфліктує
  • Навідні питання
  • Організаційна допомога
  • Додаткова концентрація

 

 

 

 

 

 

 


Спостереження за розвитком дитини

Початок  року:

Спостереження асистента вчителя, вчителів предметників, класного керівника.

Чи може самостійно організувати робоче місце? Скільки часу він на це затрачає?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи розуміє і знає призначення навчального приладдя?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи вміє користуватися підручником (де зміст? для чого він? як знайти необхідний параграф? скільки часу він для цього потребує?)?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи сприймає звернення учителя до всього класу? Чи потребує постійного звернення до нього особисто?                        

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Який темп виконання різних типів завдань (тестове, розгорнуті відповіді, усне тощо)?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Які завдання викликають труднощі?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи потребує додаткових вказівок, навідних питань ?                                      

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Які предмети даються легше, які важче? 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Як швидко втомлюється?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи відволікається на зовнішні подразники?                                                 _

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 Чи старається працювати в темпі з класом? Наскільки йому це вдається?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Чи легко йде на контакт з оточуючими?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Як веде себе на перерві?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Чи шукає спілкування з однолітками?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Чим захоплюється?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Що вдається найкраще?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Чи має друзів?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Скільки часу витрачає на виконання домашніх завдань? Чи потребує їх спрощення? Чи потребує сторонньої допомоги?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Як проводить свій вільний час?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Успіхи:

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Інше(у т.ч підстави для занепокоєння або ситуації, що потребують обговорення з іншими членами команди)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 


Спостереження за розвитком дитини

Кінець  року:

Спостереження асистента вчителя, вчителів предметників, класного керівника.

Чи може самостійно організувати робоче місце? Скільки часу він на це затрачає?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи розуміє і знає призначення навчального приладдя?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи вміє користуватися підручником (де зміст? для чого він? як знайти необхідний параграф? скільки часу він для цього потребує?)?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи сприймає звернення учителя до всього класу? Чи потребує постійного звернення до нього особисто?                        

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Який темп виконання різних типів завдань (тестове, розгорнуті відповіді, усне тощо)?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Які завдання викликають труднощі?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи потребує додаткових вказівок, навідних питань ?                                      

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Які предмети даються легше, які важче? 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Як швидко втомлюється?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи відволікається на зовнішні подразники?                                                 _

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 Чи старається працювати в темпі з класом? Наскільки йому це вдається?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Чи легко йде на контакт з оточуючими?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Як веде себе на перерві?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Чи шукає спілкування з однолітками?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Чим захоплюється?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Що вдається найкраще?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Чи має друзів?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Скільки часу витрачає на виконання домашніх завдань? Чи потребує їх спрощення? Чи потребує сторонньої допомоги?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Як проводить свій вільний час?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Успіхи:

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Інше(у т.ч підстави для занепокоєння або ситуації, що потребують обговорення з іншими членами команди)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 


Зауваження щодо ведення журнала

Дата

Зміст зауваження та рекомендації

ПІП та посада перевіряючого

Відмітки про виконання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Директор________________ ________________________________________

                                      (підпис)                                                   (прізвище, ім’я та по батькові)

 

Асистент вчителя________________ _________________________________

                                                            (підпис)                                          (прізвище, ім’я та по батькові)

 

 

 

 

             МП

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лупу Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
17 січня 2023
Переглядів
14638
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку