Формування успішної особистості учнів в умовах компетентісно-орієнтованого навчання

Про матеріал

Компетентність - володіння знаннями, які дають змогу розмірковувати, діяти компетентно. Гармонійне формування і всебічний розвиток, повнерозкриття творчих сил учнів, набуттявласного “Я", формування в учнів навичок отримувати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, застосування інтерактивних технологій, які є ун івер саль ними для роз витку життєвих компетентностей.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування успішної особистості учнів в умовах компетентнісно-орієнтованого навчання. Навчання та виховання успіхом. Соклакова О. О,вчитель початкових класів

Номер слайду 2

Мета компетентнісно-орієнтованого навчання. Соклакова О. Компетентність - володіння знаннями, які дають змогу розмірковувати, діяти компетентно.  гармонійне формування і всебічний розвиток особистості застосування інтерактивних технологій, які є ун івер саль ними для роз витку жи ттєв их компетентностей формування в учнів навичок отримувати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерелповне розкриття творчих сил учнівнабуття власного “Я”

Номер слайду 3

Основна ідея компетентнісно-орієнтованого навчання. Соклакова О. залучити учнів до активної самостійної навчальної діяльності, навчити самостійно здобувати знання Засобом реалізації цієї ідеї є різні підходи до використання форм роботи, до відбору навчального матеріалу різного рівня складності, аби кожен учень отримав посильні завдання, а через їх виконання – досвід успішності.

Номер слайду 4

Технологія «Створення ситуації успіху»Соклакова О. Суть. Ситуація успіху — це суб'єктивний психологічний стан задоволення результатом фізичного або морального напруження виконавця справи, творця явища. Характерною рисою технології є психологічна підтримка розвитку особистості дитини. За цією технологією учні умовно поділяються на чотири групи: надійні, впевнені, невпевнені, зневірені

Номер слайду 5

Технологія «Створення ситуації успіху»Соклакова О. Старання. Пізнання. ХвалаІнтерес. Уміння. Мета: створити ситуацію успіху для розвитку особистості учня, дати можливість відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей і віра у власні сили. Автор: А. Бєлкін.

Номер слайду 6

В. О. Сухомлинський. А. С. Макаренко. Народження педагогічної технології «Створення ситуації успіху» зумовлено самим життям. Технологія «Створення ситуації успіху»Соклакова О. У своїй педагогічній діяльності Антон Семенович Макаренко розробляв ідею «завтрашньої радості», а Василь Олександрович Сухомлинський розвинув цей прийом у створеній ним «Школі радощів»

Номер слайду 7

Технологія «Створення ситуації успіху»Соклакова О. ОДіяльність вчителя: організатор співдружності, консультант, керівник процесу введення учнів у ситуацію успіху. Організаційні форми навчання. Брейн-ринг , дебати, екскурсія, тренінги, конференції, колоквіум , дослідження, турнір, лекція , семінар, круглий стіл, гра, дискусія, подорож, КВК, конкурс. Діяльність учня: активність, наявність мотивації до самовдосконалення, до успішної творчої діяльності

Номер слайду 8

Банк ситуації успіху (за О. Пєхотою)Соклакова О. Прийоми технологіїКатегорії учнів. Різновиди радостіНадійніВпевненіНевпевненіЗневірені «Невтручання» «Холодний душ»«Емоційне погладжування», «Анонсування» (запобіжний контроль)«Миша у сметані», «Гидке каченя»«Здійснена радість» «Даю шанс», «Сповідь»«Даю шанс»«Сходи», «Стань у стрій»«Сходи», «Стань у стрій»«Не­сподівана радість»«Емоційний сплеск», «Обмін ролями», «Зараження»«Обмін ролями», «Зараження», «Емоційний сплеск»«Стеж за нами»«Обмін ролями», «Зараження»«Загальна радість»Творча співпраця вчителя з учнем, батьками — успіх Радість учня+ радість батьків«Сімейна радість»«Еврика», «Навмисна помилка», «Лінія горизонту»«Еврика», «Навмисна помилка», «Лінія горизонту»«Еврика»,«Навмиснапомилка»«Еврика», «Навмисна помилка»«Радість пізнання»

Номер слайду 9

Прийоми роботи за технологією “Створення ситуації успіху”Соклакова О. Модуль вступного повторення“Інтрига”, “Дивуй!”, “Фантастична добавка”, “Альтернатива”, “Світлофор”, “Зайве слово”, “Мозковий штурм”, “Незакінчене речення”, “Групування слів”Модуль вивчення нового матеріалу“Знаю – бажаю дізнатися – дізнався”, “Ажурна пилка”, “Акваріум”, “Броунівський рух”, “Моделі, що ожили”, “Павучки”, “Місткий кошик”, “Снігова грудка”

Номер слайду 10

Прийоми роботи за технологією “Створення ситуації успіху”Соклакова О. Модуль узагальнення і систематизації“Я – вчитель”, “Письмовий звіт”, “Аукціон ідей”, “Синтез думок”, “Поєдинок”, “Інтелектуальний тир”, “Асоціативний ряд”, “Так-ні”, “Вірю-не вірю”Модуль домашнього завдання“Єдине завдання на двох”, “Заздалегідь”, “Знайди помилку”, “Творче завдання”, бліцопитування. Модуль діагностики“Світлофор настрою”, “Зворотній зв”язок”, “Релаксаційні вправи”

Номер слайду 11

Приклади створення ситуації успіху. Соклакова О. Урок української мови. Словниковий диктант. Гра «Засадимо грядку». Під час перевірки вивішую на дошці правильно написані слова, учні обмінюються зошитами і починають «Виполювати бур'янці» (виправляти помилки, пояснюючи один одному орфограми на цю тему. На даному етапі використовую технологію «Створення ситуації успіху»: «У кого грядочки чисті - Молодці! У кого були помилки - наступного разу засаджуйте старанно і не допускайте, щоб зріс бур'ян!» (Засаджувати можна полуниці, малину, редиску, редьку, моркву, капусту).

Номер слайду 12

Приклади створення ситуації успіху. Соклакова О. Урок основи здоров’я. Тема уроку: «Органи чуттів». Гра “Уявляй!”Учитель. «Закрийте очі і уявіть наступну картину. Людина стоїть на краю поля. Вона слухає звук вітру, вдихає неповторний запах трав. Людина відчуває приємне тепле, трохи гіркувате повітря різнотрав'я. Що оточує людину в моїй розповіді? За допомогою яких органів-помічників людина сприймає світ? ». Спільно з учнями складається схема органів чуття людини

Номер слайду 13

Приклади створення ситуації успіху. Соклакова О. Робота з «Деревом настроїв»На великому аркуші паперу зображується стовбур дерева, для листя робляться прорізи. Ми використовуємо наступний колір листя - червоний, жовтий, зелений, фіолетовий. Інтерпретація кольорів: червоний колір означає агресивність, спонтанну активність, критичне ставлення до себе; фіолетовий - пригнічений стан, небажання спілкуватися, відхід у себе, невдоволення собою і своїми досягненнями; жовтий - сонячний настрій, потреба в активності, самоствердженні, задоволеність своїми успіхами; зелений - спокійний рівний настрій.

Номер слайду 14

Дії вчителя«Створення ситуації успіху»Соклакова О. 1. Не загострюйте увагу на негативному: частіше посміхайтеся,використовуйте елементи гумору при спілкуванні.2. Проявляйте інтерес і великодушність до своїх учнів.3. Не давайте дітям прізвиська, не вішайте на них ярлики.4. Не порівнюйте дитину з іншими, відзначайте «персональну винятковість».5. Аргументуйте необхідність Ваших дій.6. Оцінюйте дії учня з акцентом на деталі.7. Не говоріть багато за дітей, викликайте їх на діалог, дозволяйте виражати їм свою думку.8. Не висловлюйте невдоволення учнем при всьому класі, не застосовуйте загрози.9. Пам'ятайте, що Ви, як педагог, формуєте особистість учня, його самооцінкуй частково несете відповідальність за його подальшу долю.

Номер слайду 15

Дякую за увагу!Соклакова О.

zip
Додано
10 січня 2018
Переглядів
3714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку