Формування в учнів мотивації до успіху в навчанні на уроках української мови та літератури

Про матеріал
Дана презентація містить інтерактивні прийоми, які вчителька використовує на уроках української мови та літератури
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування в учнів мотивації до успіху в навчанні на уроках української мови та літератури. Підготувала вчитель. Погірцівської СЗШ І-ІІІст. Вандич Любов

Номер слайду 2

Як сформувати бажання вчитися?Це питання стоїть перед кожним педагогом…Чому одні учні охоче йдуть до школи, а інші відмовляються вчитися і прогулюють уроки?Чому хтось успішно вписується в шкільний колектив, а у когось - суцільні проблеми?

Номер слайду 3

Номер слайду 4

На мою думку, щоб сформувати в учнів позитивне ставлення до навчання, я використовую а саме…ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Номер слайду 5

8 клас. Українська література. Тема. Леся Українка. “Давня казка”Метод «Мікрофон». Продовжіть речення:«Твір Лесі Українки «Давня казка» актуальний до цього часу, тому що...»Ставлю запитання класу на етапі підведення підсумків. Пропоную класу мікрофон або якийсь предмет, який будуть передавати як уявний мікрофон. Надаю слово тільки тому, хто отримав мікрофон. Не коментую і не оцінюю відповіді.

Номер слайду 6

7 клас. Українська література. Тема. Жанрово- тематичне розмаїття пісень. Метод “Синтез думок”Завдання: Поясніть, чому в народній пісні Україна порівнюється з калиною?Ой у лузі червона калина похилилася,Чогось наша славна Україна зажурилася. А ми тую червону калину підіймемо,А ми нашу славну Україну, гей, гей, розвеселимо.

Номер слайду 7

Урок української літератури у 8 класіТема. «Слово про похід Ігорів». Образи руських князів, їх характеристика у творіМетод « Акваріум»Ділю клас на три групи:1 група-охарактеризувати образ князя Ігоря;2 група-охарактеризувати образ князя Всеволода;3 група-охарактеризувати образ князя Святослава. Одна з груп сідає у центр класу і обговорює завдання. Після того, як пройде 3-5 хвилин , групи доходять спільного рішення.

Номер слайду 8

Урок української мови у 7 класіТема. Дієприкметниковий зворот. Відокремлення комами дієприкметникових зворотів Метод «Незакінчене речення»1. Визначаю тему висловлювання(Дієприкметниковий зворот).2. Я озвучую незакінчене речення і пропонує учням його закінчити. Дієприкметниковий зворот-це…Дієприкметниковий зворот виступає в реченні…Дієприкметниковий зворот виділяється …Дієприкметниковий зворот відокремлюється комою,коли…

Номер слайду 9

Урок української мови в 9 класіТема. Складносурядне речення. Розділові знаки у складносурядному реченні. Робота в парах1. Ставлю запитання для невеличкої дискусії(Коли в українській мові частини складносурядного речення виділяються комами, а коли не виділяються?)2. Даю 1-2 хвилини для обдумування.3. Об' єдную учнів у пари, щоб визначити, хто з них буде висловлюватись першим(один з учнів розповідає, коли у складносурядному реченні ставляться коми, а інший учень – коли не ставляться).4. Пропоную обговорити свої ідеї один з одним.5. Кожна пара по закінченні обговорення має представити результати роботи.

Номер слайду 10

Урок української мови у 7 класіТема. Дієприслівники. Роль дієприслівників у мовленні. Особливості вживання дієприслівників. Метод «ПРЕС»1. Роздаю схему чотирьох етапів методу «ПРЕС»:-висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору,почніть словами : я вважаю, що;-поясніть причину появи цієї думки, поясніть зі слів тому, що;-наведіть приклади, додаткові докази на підтримку вашої позиції, почніть зі слова наприклад;-узагальніть свою думку, почніть словами: отже…, таким чином…

Номер слайду 11

Урок української літератури у 7 класіТема. Патріотичний мотив, його зв'язок із розгортанням сюжету. Образи Захара Беркута, Максима і Мирослави Метод«Займи позицію»Пропоную учням дискусійне питання. Визначаю позицію учня стосовно цього питання. Розміщую таблички з написами «Так», «Не знаю», «Ні» у різних кутках класу. Вибираю найбільш переконливі аргументи. Кількох учнів прошу обґрунтувати їхню позицію. Пропоную учням підійти до того плакату, який ілюструє їхню позицію. Прошу учнів озвучити найбільш переконливі аргументи. Питання:1. Мирослава, дочка боярина, пішла проти волі батька, тому що була патріоткою рідної землі.2. Захар Беркут вчинив як мудрий ватажок, тому що не прийняв пропозицію Бурунди.3. Тугар Вовк перейшов на службу до монголів, тому що був корисливим.

Номер слайду 12

Урок української літератури у 9 класіТема. Літописні оповіді. «Слово про похід Ігорів» – давньоруська пам’ятка українського ліро-епосу«Мозковий штурм»Формулюю проблемне питання ( Доведіть, що «Слово про похід Ігорів» являється літописом нашого народу). Пропонуюучням висловити свої думки. Записую усі пропозиції на дошці. Заохочую учнів до активної роботи. Після того, як всі висловилися, оцінюю запропоновані ідеї.

Номер слайду 13

Урок української мови у 8 класіТема. Повторення і узагальнення вивченого із теми «Головні і другорядні члени речення». Метод “Карусель”Завдання: 1. Що означають головні і другорядні члени речення?2. На які питання відповідають?3. Наведіть приклади. Для цього утворюю 2 кола з числа учнів класу. У внутрішньому колі сидить шестеро учнів. У кожного з них одна з табличок: “Підмет”, “Присудок”, “Додаток”, “ Означення”, “Обставина”. У внутрішньому колі учні залишаються на своїх місцях. Учні у зовнішньому колі розповідають про кожнен член речення за поданими завданнями. Мета- пройти все коло, виконуючи всі поставлені завдання.

Номер слайду 14

Урок української літератури у 9 класіТема. »Наталка Полтавка». Образи твору. Метод «Літературна дуель «Впізнай героя за його словами»«... заявляє, що театр існує тільки для того, щоб «гроші видурювати»»(виборний)«... пив, гуляв, а розвіявши добро, залишив дочку й жінку без куска хліба»(старий Терпило)«... погрожує притягти до відповідальності дівчину, яка відмовиласьодружитися з ним» (возний)«... пропонує останні гроші засватаній за багатія дівчині, щоб нелюб недокоряв їй своїм багатством» (Петро)«... один живу на світі, як билинка на полі! Сирота – без роду, без племені, без талану і без приюту,... що робить, і сам не знаю» (Микола про себе)«... чоловік і добрий був би, так біда – хитрий як лисиця. І на всі стьобнимотається, де не посій, там і уродиться... » (Микола про виборного)

Номер слайду 15

Урок української літератури у 10 класіТема. Іван Карпенко-Карий «Мартин Боруля». Метод «Рольова гра»1. Формулюю проблему, яку будете ілюструвати рольовою грою.2. Консультую учнів стосовно вибраних ними ролей.3. Складаю сценарій проведеної гри.4. Даю час учням для обдумування їхніх ролей.5. Даю можливість учням провести рольову гру.6. Проводжу гру в обстановці повної довіри.7. Після проведення вправи проводжу аналіз думок та почуттів учнів.8. Дізнаюсь про почуття дітей під час виконання ролей.

Номер слайду 16

Урок української літератури у 8 класіТема. «Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі»  Метод “Мої асоціації”. Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте прізвище відомого українського поета Т. Шевченка?Ш – шанований Е – емоційний В – волелюбний Ч – чуйний Е – естетичний Н – незвичайний К – кріпосний О – оригінальний

Номер слайду 17

Урок української мови у 10 класіТема. «Апостроф. Позначення м’якості приголосних»Метод “Сніжна грудка”“Слово - речення - питання - відповідь”. Показую на учня і говорю: «Слово!» Той промовляє слово, яке стосується теми уроку. Показує на іншого учня і говорить: «Речення». Другий учень складає речення з цим словом. Третій учень придумує питання до цього речення, четвертий учень відповідає на нього.

Номер слайду 18

Урок української літератури у 10 класіТема. Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»На уроках літератури використовую інтерактивний метод «Діамант», коли кожному з учнів пропоную намалювати «діамант» (ромб, поділений на дев’ять клітинок) і розташувати в ньому інформацію щодо прочитаного тексту в такому порядку:-         У верхній клітинці «діаманту» - назва твору та рік його написання;-         У двох клітинках нижче – автор (прізвище, псевдонім) твору, жанр;-         У трьох середніх – тема твору (що змальовується), ідея (що автор проголошує), проблематика твору;-         У двох нижніх – образи твору; особливості, специфічні ознаки авторського стилю;-          У найнижчій клітинці – особисте ставлення учня до прочитаного твору, виражене одним реченням. За допомогою такого виду роботу, велику кількість інформації можна записати стисло, ключовими словами.  

Номер слайду 19

Урок української мови у 8 класіТема. «Другорядні члени речення»Прийом «Навчаючи – учуся».1. Роздаються картки, що стосується теми уроку, по одній на кожного учня. Учні кожної пари отримують різні картки. Один -  картку з теми «Додаток прямий і непрямий», а другий -  з теми «Види обставин за значенням».2. Учні протягом кількох хвилин повинні ознайомитися та усвідомити інформацію, що міститься на картці.3. Коли учні в парі обмінялись інформацією, будь–хто за вибором учителя розказує вивчений матеріал.

Номер слайду 20

Урок української літератури у 8 класіТема. «Тарас Шевченко.   « Думи мої, думи мої» Метод “Інформаційне гроно” «Що означає воля для Шевченка ?»

Номер слайду 21

Важливі істини«Ти можеш!» - повинен нагадувати вчитель учню. «Він може!» - повинен нагадувати колектив.«Я можу!» - повинен повірити в себе учень. В. Шаталов

Номер слайду 22

Номер слайду 23

pptx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку