«Щоб бути здоровим, потрібні власні зусилля, постійні та значні. Замінити їх не можна нічим.»
М.М. Амосов
«Формування здоров’язбережувальної компетентності шлях до здорового способу життя»
Мета: розвиток ключових компетентностей учнів, а саме
Методи, застосовані на уроці:
пошуковий;
проблемно-узагальнюючий;
творчий.
Форми роботи:
- індивідуальна;
групова;
колективна.
Засоби:
флаєри;
ТЗН;
мультимедійний проектор;
презентація проекту.
Структура уроку
I. Організаційна частина.
II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності:
Вступне слово вчителя. Сьогодні у нас незвичайний урок, і це не дивно, бо саме цей предмет вимагає нестандартних форм і неординарних дій, тому давайте влаштуємося зручніше і не забуваємо про підтримання постави.
В останні часи приділяють багато часу темам «Здоров’я» і «Здоровий спосіб життя». Мабуть, недарма. То, як ви думаєте, яка тема нашого уроку?
(Учень: Здоров’я та здоровий спосіб життя.)
Вчитель: Тема нашого уроку «Формування здоров’язбережувальної компетентності ̶ шлях до здорового способу життя».
Давайте визначимо мету уроку:
Учні:
Формувати поняття про здоровий спосіб життя.
Формувати відповідальне ставлення до свого здоров’я.
Сприяти набуттю досвіду і життєвих установок на здоровий спосіб життя й безпечну поведінку.
Розвивати свідоме ставлення до здорового способу життя, уміння підтримувати його впродовж усього життя.
Вчитель: Усі ми знаємо, що здоров’я легше втратити, ніж придбати. Отже, пригадаємо, що таке здоров’я?
Учень: Це стан фізичного, психічного, духовного і соціального благополуччя, високої працездатності й соціальної активності
Вчитель: Зверніть увагу на дошку ̶ це квітка, яка може змінювати своє забарвлення, форму, розміри залежно від впливу на неї різних чинників. Колективна робота – модель «Квітка здоров’я» . Учні прикріплюють пелюстки і пояснюють, що означає кожна пелюстка, а серцевиною квітки є здоров’я.
Таким чином ви створили модель «Квітка здоров’я», де прописані основні закони здоров’я.
Вчитель: Прошу прокоментувати, чому саме ви обрали ці закони, саме так вирішили?
Учні розповідають кожен про свою пелюстку, що вона означає.
Вчитель: Який висновок зробимо?
Учень: З пелюсток утворилась Квітка. Це і є модель, яку ми назвали «Квітка здоров’я». Ми чітко усвідомили, що повинні не порушувати цих законів, тому що вони є основними вимогами життя.
Вчитель: Так, здоров’я людини залежить від багатьох чинників. Пригадайте яких, будь ласка?
Учні:
Чинники здоров’я
Природне середовище:
Головні умови, що впливають на здоров’я
Висновок. Здоров’я є найдорожчим скарбом, оскільки саме воно дає нам високу працездатність, успішність у навчанні та житті. Є багато прислів’їв, які підтверджують цю думку. Хто допоможе?
Прислів’я.
У здоровому тілі – здоровий дух!!!
Здоров’я народу – багатство країни!!!
Чинники, пов’язані з діяльністю людини:
Вчитель: Два поняття, що тісно пов’язані між собою «Здоров’я» й «Здоровий спосіб життя». Пригадайте, що таке здоровий спосіб життя?
Учень: Це те, що і як робить людина упродовж свого життя для збереження, зміцнення, відновлення та примноження здоров’я.
Вчитель: Що є складовими здорового способу життя, зверніть увагу на дошку.
Чинники ризику, що пов’язані зі способом життя:
Гіподинамія – це зниження рухової активності
Вчитель: Який висновок зробимо?
Учень: Людина, яка дотримується здорового способу життя, спроможна реалізувати свої задатки і здібності, досягти поставленої мети. Тому серед багатьох цінностей завжди пріоритетом було здоров’я.
Учень: Бути здоровим хоче кожний, але не кожному це вдається. Не всі розуміють, що усьому треба вчитися. У школі ми отримуємо лише інформацію про корисні навички, а розвивати і вдосконалювати треба їх упродовж усього життя. Для цього кожен створює власний спосіб життя, свою індивідуальну систему поведінки і набуває необхідних для цього життєвих навичок.
Наслідки необачливого ставлення щодо здоров’я ми спостерігаємо кожного дня на наших учнях, тому саме і обрали проектну форму уроку.
Вчитель: Я хочу запросити бажаючих учнів розповісти й ознайомити наших гостей з тим, як готувались до уроку-проекту «Формування здоров’язбережувальної компетентності ̶ шлях до здорового способу життя».
Релаксаційна пауза (зміна виду діяльності)
Фізкультурна хвилинка.
Виконання вправ під музичний супровід.
Тема проекту: «Здоровий спосіб життя: твій вибір – твоє майбутнє»
Мета: Формувати відповідальне ставлення до свого здоров’я.
Сприяти набуттю досвіду, життєвих установок на здоровий спосіб життя, уміння підтримувати його впродовж усього життя.
Формувати навички дослідницько-наукової діяльності на основі спільної праці.
Актуальність:
Проблема здорового способу життя й зміцнення здоров’я є однією з найактуальніших, тому даний дослідницько-пошуковий проект присвячується саме цій проблемі.
Пріоритетним питанням залишається підвищення навчальних досягнень школярів з основ здоров’я.
Проект сприяє формуванню креативної здоров’язбережувальної компетентності учнів, створює оптимальні умови для самореалізації та розкриття творчого потенціалу.
Презентація результатів роботи.
Висновок. Побажання від .
Хто здоровий – той сміється,
Все йому в житті дається.
Він долає всі вершини –
Це ж чудово для людини!
Усмішок! Гарного настрою!
Проаналізувавши пропозиції, ми прислухались до їхніх побажань, але, на нашу думку, внесли деякі правки та коректування і доводимо ці поради щодо формування, збереження і зміцнення здоров’я кожного учня у школі й дотримання здорового способу життя.
Рекомендації щодо здорового способу життя:
Своєчасно, якісно та раціонально харчуватися.
Загартовуватися (регулярно виконувати процедури загартовування за допомогою води, повітря, сонячних ванн).
Регулярно виконувати фізичні вправи (робити ранкову гімнастику, відвідувати спортивні секції,більше ходити й бігати).
Дотримуватися режиму навчання та відпочинку (активно відпочивати під час рухливих ігор на свіжому повітрі, їзди на велосипеді, екскурсій на природі, що сприятиме підвищенню успішності в школі і здоровому сну).
Додержуватися правил особистої гігієни, стежити за чистотою свого одягу.
Активно виробляти у себе корисні звички й викорінювати шкідливі.
Розумно поєднувати фізичне навантаження з розумовою працею.
Доброзичливо ставитися до людей, які вас оточують. Це забезпечить вам хороший настрій й добре ставлення до себе.
Більше всміхатися,більше позитивних емоцій в школі, на вулиці та вдома.
Любіть і цінуйте себе. Налаштовуйтесь прожити довге, здорове й щасливе життя.
Побажання
«Здоров’я – це нічого, а без здоров’я все – ніщо» - Сократ.
Посміхніться один одному й будьте здорові!!!
Підсумки й узагальнення уроку:
Сьогодні ми з вами провели нестандартний урок-проект, тему якого ви обирали самостійно. Хочу відмітити, що майже всі учні класу готувались до цього уроку. Ви підняли дуже необхідну і в той же час актуальну тему, пов’язану із здоров’ям і формуванням здорового способу життя. Ви розкрили багато цінних і потрібних питань, які стануть у пригоді щодо вирішення проблем здорового способу життя.
Сподіваюсь, що тренінг, який провели працівники психологічного центру відділу освіти буде вам корисним щодо вирішення проблем, пов’язаних із здоров’ям, а також допоміг розібратися у питаннях, що вас хвилювали.
Я вам всім щиро вдячна за дослідження, що проводила кожна група, активність на уроці, глибокі знання, які ви показали під час своїх виступів (коментування оцінок, отриманих учнями).
Давньогрецький філософ Демокрит писав : «Люди моляться богам, просять у них здоров’я й не знають того, що здоров’я залежить від них самих». Ваше здоров’я значною мірою залежить від вас, адже без здоров’я не може бути повноцінного життя. Це одна з головних умов досягнення успіху у житті.
Свідоме і відповідальне ставлення до здоров’я має стати нормою життя та поведінки для кожного з нас.
Побажання учням
Намагайтеся, щоб знання про здоровий спосіб життя стали вашими переконаннями, щоб бажання дбати про своє здоров’я стало повсякденною корисною звичкою.
Зміцнюйте своє здоров’я, виховуйте силу волі і радійте кожній дрібниці.
Будьте здорові!!!
Рефлексія:
Оберіть «Смайл уроку» серед запропонованих. Поясніть свій вибір.
Домашнє завдання:
- на зелених листочках запишіть дії, що зміцнюють ваше здоров’я, впливають позитивно на організм;
- на жовтих – дії, що послабляють здоров’я, впливають на організм негативно;
- на коренях – успадковані від батьків;
- на стовбурі – найважливіші в житті дії, над якими потрібно працювати.
Висновок:
Давньогрецький філософ Платон говорив, що «здоров’я – не все , але без здоров’я – ніщо»
Тому бажаю вам міцного здоров’я і довголіття.
А згадуючи слова відомого німецького філософа Артура Шопенгауера : «Здоров’я так переважає всі інші блага життя, що істинно здоровий жебрак щасливіший за хворого короля», хочеться побажати : Будьте всі здорові!!!
І пам’ятайте: Найбільше щастя у житті – здоров’я!!!