Формування здоров'язбережувалбної компетенції-шлях до здорового способу життя.

Про матеріал
Бути здоровим хоче кожний, але не кожному це вдається. Не всі розуміють, що усьому треба вчитися. У школі ми отримуємо лише інформацію про корисні навички, а розвивати і вдосконалювати треба їх упродовж усього життя. Для цього кожен створює власний спосіб життя, свою індивідуальну систему поведінки і набуває необхідних для цього життєвих навичок. Наслідки необачливого ставлення щодо здоров’я ми спостерігаємо кожного дня.
Перегляд файлу

    «Щоб бути здоровим, потрібні власні зусилля, постійні та значні. Замінити їх не можна нічим.»

М.М. Амосов

«Формування здоров’язбережувальної компетентності шлях до здорового способу життя»

Мета: розвиток ключових компетентностей учнів, а саме

  1.               Уміння вчитися упродовж життя, розвивати свідоме ставлення до здорового способу життя, уміння підтримувати його впродовж усього життя;
  2.               Основні компетентності у  природничих науках і технологіях: формувати в учнів уміння застосувати знання в реальних життєвих умовах, для розв’язку практичних завдань та здатності визначати й обґрунтовувати власну життєву позицію.
  3.               Соціальна та громадська: налаштувати учнів на готовність, здатність та потребу жити за загальнолюдськими законами, виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я та здоров’я оточуючих, працювати у команді.
  4.               Екологічна грамотність і здорове життя: встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між станом природничого довкілля і здоров’ям, добробутом і безпекою.

Методи, застосовані на уроці:

               пошуковий;

               проблемно-узагальнюючий;

               творчий.

Форми роботи:

-             індивідуальна;

               групова;

               колективна.                                                                 

         Засоби:

               флаєри;

               ТЗН;

               мультимедійний проектор;

               презентація проекту.

 

 

Структура уроку

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності:

Вступне слово вчителя. Сьогодні у нас незвичайний урок, і це не дивно, бо саме цей предмет вимагає нестандартних форм і неординарних дій, тому давайте влаштуємося зручніше і не забуваємо про підтримання постави.

В останні часи приділяють багато часу темам «Здоров’я» і «Здоровий спосіб життя». Мабуть, недарма. То, як ви думаєте, яка тема нашого уроку?

(Учень: Здоров’я та здоровий спосіб життя.)

Вчитель: Тема нашого уроку «Формування здоров’язбережувальної компетентності  ̶  шлях до здорового способу життя».

Давайте визначимо мету уроку:

Учні:

               Формувати поняття про здоровий спосіб життя.

               Формувати відповідальне ставлення до свого здоров’я.

               Сприяти набуттю досвіду і життєвих установок на здоровий спосіб життя й безпечну поведінку.

               Розвивати свідоме ставлення до здорового способу життя, уміння підтримувати його впродовж усього життя.

Вчитель: Усі ми знаємо, що здоров’я легше втратити, ніж придбати. Отже, пригадаємо, що таке здоров’я?

Учень: Це стан фізичного, психічного, духовного і соціального благополуччя, високої працездатності й соціальної активності

Вчитель: Зверніть увагу на дошку  ̶  це квітка, яка може змінювати своє забарвлення, форму, розміри залежно від впливу на неї різних чинників. Колективна робота – модель «Квітка здоров’я» . Учні прикріплюють пелюстки і пояснюють, що означає кожна пелюстка, а серцевиною квітки є здоров’я.

Таким чином ви створили модель «Квітка здоров’я», де прописані основні закони здоров’я.

Вчитель: Прошу прокоментувати, чому саме ви обрали ці закони, саме так вирішили?

Учні розповідають кожен про свою пелюстку, що вона означає.

Вчитель: Який висновок зробимо?

Учень: З пелюсток утворилась Квітка. Це і є модель, яку ми назвали «Квітка здоров’я». Ми чітко усвідомили, що повинні не порушувати цих законів, тому що вони є основними вимогами життя.

Вчитель: Так, здоров’я людини залежить від багатьох чинників. Пригадайте яких, будь ласка?

Учні:

  • природних;
  • штучних;
  • впливу діяльності людини.

 

 

Чинники здоров’я

Природне середовище:

  1.               Сонячна активність.
  2.               Зміна атмосферного тиску.
  3.               Зміна температури, вологості повітря.

Головні умови, що впливають на здоров’я

  1.               Якість життя.
  2.               Рівень життя.
  3.               Стиль життя.
  4.               Тривалість, наповненість життя.

Висновок. Здоров’я є найдорожчим скарбом, оскільки саме воно дає нам високу працездатність, успішність у навчанні та житті. Є багато прислів’їв, які підтверджують цю думку. Хто допоможе?

Прислів’я.

У здоровому тілі – здоровий дух!!!

Здоров’я народу – багатство країни!!!

Чинники, пов’язані з діяльністю людини:

  1.               Забруднення отруйними речовинами води, повітря, ґрунтів, продуктів харчування.
  2.               Постійна нервова напруга.
  3.               Негативний вплив на здоров’я ЗМІ.
  4.               Спадковість.

Вчитель: Два поняття, що тісно пов’язані між собою «Здоров’я» й «Здоровий спосіб життя». Пригадайте, що таке здоровий спосіб життя?

Учень: Це те, що і як робить людина упродовж свого життя для збереження, зміцнення, відновлення та примноження здоров’я.

Вчитель: Що є складовими здорового способу життя, зверніть увагу на дошку.

 

Чинники ризику, що пов’язані зі способом життя:

  1.     Куріння, вживання алкоголю, наркотиків.
  2.     Нераціональне харчування.
  3.     Нехтування режимом дня, особистою гігієною.
  4.     Недостатня фізична активність.
  5.     Низький рівень культури.
  6.     Негативне ставлення до близьких людей, агресивність.
  7.     Гіподинамія

 

Гіподинамія – це зниження рухової активності

Вчитель: Який висновок зробимо?

Учень: Людина, яка дотримується здорового способу життя, спроможна реалізувати свої задатки і здібності, досягти поставленої мети. Тому серед багатьох цінностей завжди пріоритетом було здоров’я.

Учень: Бути здоровим хоче кожний, але не кожному це вдається. Не всі розуміють, що усьому треба вчитися. У школі ми отримуємо лише інформацію про корисні навички, а розвивати і вдосконалювати треба їх упродовж усього життя. Для цього кожен створює власний спосіб життя, свою індивідуальну систему поведінки і набуває необхідних для цього життєвих навичок.

Наслідки необачливого ставлення щодо здоров’я ми спостерігаємо кожного дня на наших учнях, тому саме і обрали проектну форму уроку.

Вчитель: Я хочу запросити бажаючих учнів розповісти й ознайомити наших гостей з тим, як готувались до уроку-проекту «Формування здоров’язбережувальної компетентності  ̶  шлях до здорового способу життя».

Релаксаційна пауза (зміна виду діяльності)

Фізкультурна хвилинка.

Виконання вправ під музичний супровід.

 

Тема проекту: «Здоровий спосіб життя: твій вибір – твоє майбутнє»

Мета: Формувати відповідальне ставлення до свого здоров’я.

               Сприяти набуттю досвіду, життєвих установок на здоровий спосіб життя, уміння підтримувати його впродовж усього життя.

               Формувати навички дослідницько-наукової діяльності на основі спільної праці.

Актуальність:

Проблема здорового способу життя й зміцнення здоров’я є однією з найактуальніших, тому даний дослідницько-пошуковий проект присвячується саме цій проблемі.

Пріоритетним  питанням залишається підвищення навчальних досягнень школярів з основ здоров’я.

Проект сприяє формуванню креативної здоров’язбережувальної компетентності учнів, створює оптимальні умови для самореалізації та розкриття творчого потенціалу.

Презентація результатів роботи.

 

Висновок. Побажання від .

Хто здоровий – той сміється,

Все йому в житті дається.

Він долає всі вершини –

Це ж чудово для людини!

Усмішок! Гарного настрою!

 

 

Проаналізувавши пропозиції, ми прислухались до їхніх побажань, але, на нашу думку, внесли деякі правки та коректування і доводимо ці поради щодо формування, збереження і зміцнення здоров’я кожного учня у школі й дотримання здорового способу життя.

 Рекомендації  щодо здорового способу життя:

               Своєчасно, якісно та раціонально харчуватися.

               Загартовуватися (регулярно виконувати процедури загартовування за допомогою води, повітря, сонячних ванн).

               Регулярно виконувати фізичні вправи (робити ранкову гімнастику, відвідувати спортивні секції,більше ходити й бігати).

               Дотримуватися режиму навчання та відпочинку (активно відпочивати під час рухливих ігор на свіжому повітрі, їзди на велосипеді, екскурсій на природі, що сприятиме підвищенню успішності в школі і здоровому сну).

               Додержуватися правил особистої гігієни, стежити за чистотою свого одягу.

               Активно виробляти у себе корисні звички й викорінювати шкідливі.

               Розумно поєднувати фізичне навантаження з розумовою працею.

               Доброзичливо ставитися до людей, які вас оточують. Це забезпечить вам хороший настрій й добре ставлення до себе.

               Більше всміхатися,більше позитивних емоцій в школі, на вулиці та вдома.

               Любіть і цінуйте себе. Налаштовуйтесь прожити довге, здорове й щасливе життя.

Побажання 

«Здоров’я – це нічого, а без здоров’я все – ніщо» - Сократ.

Посміхніться один одному й будьте здорові!!!

         Підсумки й узагальнення уроку:

Сьогодні ми з вами провели нестандартний урок-проект, тему якого ви обирали самостійно. Хочу відмітити, що майже всі учні класу готувались до цього уроку. Ви підняли дуже необхідну і в той же час актуальну тему, пов’язану із здоров’ям і формуванням здорового способу життя. Ви розкрили багато цінних і потрібних питань, які стануть у пригоді щодо вирішення проблем здорового способу життя.

Сподіваюсь, що тренінг, який провели працівники психологічного центру відділу освіти буде вам корисним щодо вирішення проблем, пов’язаних із здоров’ям, а також допоміг розібратися у питаннях, що вас хвилювали.

Я вам всім щиро вдячна за дослідження, що проводила кожна група, активність на уроці, глибокі  знання, які ви показали під час своїх виступів (коментування оцінок, отриманих учнями).

Давньогрецький філософ Демокрит писав :  «Люди моляться богам, просять у них здоров’я й не знають того, що здоров’я залежить від них самих». Ваше здоров’я значною мірою залежить від вас, адже без здоров’я не може бути повноцінного життя. Це одна з головних умов досягнення успіху у житті.

Свідоме і відповідальне ставлення до здоров’я має стати нормою життя та поведінки для кожного з нас.

Побажання учням

Намагайтеся, щоб знання про здоровий спосіб життя стали вашими переконаннями, щоб бажання дбати про своє здоров’я стало повсякденною корисною звичкою.

Зміцнюйте своє здоров’я, виховуйте силу волі і радійте кожній дрібниці.

Будьте здорові!!!

 Рефлексія:

Оберіть «Смайл уроку» серед запропонованих. Поясніть свій вибір.

 

 Домашнє завдання:

  1.               Намалювати «Дерево життя»:

-                     на зелених листочках запишіть дії, що зміцнюють ваше здоров’я, впливають позитивно на організм;

-                     на жовтих – дії, що послабляють здоров’я, впливають на організм негативно;

-                     на коренях – успадковані від батьків;

-                     на стовбурі – найважливіші в житті дії, над якими потрібно працювати.

  1.               Написати твір-роздум на тему: «Здоров’я очима дітей» або «Я вибрав здоровий спосіб життя».

            Висновок:

Давньогрецький філософ Платон говорив, що «здоров’я – не все , але без здоров’я – ніщо»

Тому бажаю вам міцного здоров’я і довголіття.

А згадуючи слова відомого німецького філософа Артура Шопенгауера : «Здоров’я так переважає всі інші блага життя, що істинно здоровий жебрак щасливіший за хворого короля», хочеться побажати : Будьте всі здорові!!!

І пам’ятайте: Найбільше щастя у житті – здоров’я!!!

 

 

 

 

docx
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку