Фрагмент навчання говоріння з теми “Schools in Britain”

Про матеріал
Мета: навчити учнів висловлюватися на рівні понадфразової єдності з теми “Schools in Britain”.
Перегляд файлу

Фрагмент навчання говоріння з теми “Schools in Britain

Мета: навчити учнів висловлюватися на рівні понадфразової єдності з теми Schools in Britain”.

Етап, методичний прийом

Зміст роботи

Слухання пояснень учителя.

 

 

 

 

 

Заповнення таблиці. Робота в режимі учитель-клас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контроль виконання вправи на дошці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висловлювання учнів на понадфразовому рівні з опорою на таблицю.

 

 

 

 

Синхронна робота у парному режимі.

 

Вибірковий контроль.

 

T.: Now we are going to speak about British schools. Do a class survey. Ask your classmates questions about schools in Britain. Now  draw this graph in your exercise-books and I will draw it on the blackboard.

The questions in the graph will help you to do this task. Let’s write my name first and complete the table. Ask me the questions from exercise. will put down the answers on the blackboard.

(Учні ставлять вчителеві запитання, один учень заповнює таблицю на дошці).

P1.:In what days do Ted and Mark usually go to school ?

T.: They usually go to school from Monday to Friday.

P1.: When does school starts?

T.: It starts at 9 o`clock.

P1.: When do they usually have a 20 minute break?

T.: At half past 10.

P2.: When do they have lunch?

T.: at 1 o`clock.

P2.: When do afternoon lessons start?

T.: at quarter to 2.

P2.: When do afternoon lessons finish?

T.: at quarter to 4.

P2.: What do pupils do after the lessons?

T.: They do sports, join the music group or club.

P3.: What does Ted hates most of all?

T.: He hates school uniform.

P3.: What are boys are going to do in their future?

T.: They are going to enter the university.

T.: Now let’s have a look at the blackboard:

Questions

A teacher

 

1.

In what days do Ted and Mark usually go to school ?

from Monday to Friday.

 

 

2.

 

 

When does school starts?

at 9 o`clock.

 

3.

When do they usually have a 20 minute break?

At half past 10.

 

4.

When do they have lunch?

at 1 o`clock.

 

5.

When do afternoon lessons start?

at quarter to 2.

 

6.

When do afternoon lessons finish?

at quarter to 4.

 

7.

What do pupils do after the lessons?

do sports, join the music group or club.

 

8.

What does Ted hates most of all?

school uniform.

 

9.

What are boys are going to do in their future?

enter the university.

 

 

T.: What can you tell me about Britain schools using this table?

P.1: They usually go to school from Monday to Friday.

T.: Good of you!

P.2: They usually have a 20 minute break at half past 10.

T.: That’s nice. Anything more?

P.3: They do sports, join the music group or club after lessons.Ted hates school uniform.Boys are going to enter the university.

T.: That’s nice! Now write the name of your desk-mate in the next graph, interview him/her and complete the table.

T.: That’ll do! Now can you tell me anything about school in Britain using this graph. All the rest, listen to N. And be ready to say if your desk-mate has the same answers.

 

docx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку