Конспект інтегрованого уроку з Літературного читання для 2 класу

Про матеріал
Мета: формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою: формувати вміння усно висловлювати думки та почуття; уміння вчитися: організувати свою працю для досягнення результату; загальнокультурну: дотримувати норм мовленнєвої культури та моделі толерантної поведінки; компетентність у природничих науках і технологіях: уміння спостерігати, аналізувати та збирати інформацію; математичну грамотність: уміння застосовувати математичні знання для виконання завдань; соціальну: проявляти ініціативу, відстоювати свою позицію, продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі, команді та колективі; контрольно-оцінні вміння: оцінювати свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем; інформаційну: навчити використовувати інформацію в житті, користуватися різноманітною довідниковою літературою.
Перегляд файлу

Інтегрований урок: природознавство  математика  2-ий клас

Мета: формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою: формувати вміння усно висловлювати думки та почуття; уміння вчитися: організувати свою працю для досягнення результату; загальнокультурну: дотримувати норм мовленнєвої культури та моделі толерантної поведінки; компетентність у природничих науках і технологіях: уміння спостерігати, аналізувати та збирати інформацію; математичну грамотність: уміння застосовувати математичні знання для виконання завдань; соціальну: проявляти  ініціативу, відстоювати свою позицію, продуктивно співпрацювати з  однокласниками в групі, команді та колективі; контрольно-оцінні вміння: оцінювати свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем; інформаційну: навчити використовувати інформацію в житті, користуватися різноманітною довідниковою літературою.

Зінтегровані теми:

Літературне читання: Українська народна казка "Рукавичка".

Природознавство: Дикі і свійські тварини.

Математика: Робота з геометричним матеріалом.

 

Очікувані результати:

  • вирізняє серед інших творів казки про тварин;
  • визначає головну думку твору;
  • виділяє в тексті дійових осіб, дає їм елементарну характеристику;
  • спостерігає за структурою і сюжетом казки;
  • уміє читати в особах, передаючи стан, настрій дійових осіб;
  • наводить приклади тварин своєї місцевості та має уявлення про їх місце проживання та харчування;
  • володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання, розрізняє геометричні фігури.

 

Обладнання: телевізор, ментальна карта, квіти настрою, таблиця для самооцінювання, індивідуальні складові таблиці, малюнки із зображенням диких і свійських тварин, маски тварин, картки для роботи в групах, казкова рукавичка із завданнями, відеозапис казки, виставка книг із серії "Українські народні казки", підручник "Літературне читання" 2 клас

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Учитель. Ось і все, дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок.

Буде він у нас цікавий,

У ньому новинок чимало.

 

Психологічна хвилинка настрою

Учитель. Станьмо в коло, щоб зібратись,

З настроєм урок почати.

 

Вправа "Коло"

Учитель. Який у вас сьогодні настрій? Передайте його виразом обличчя. Усміхніться і поділіться гарним настроєм з товаришами.

Вправа Побажання

Учитель. Передайте одне одному талісман уроку-квітку Доброти і висловіть побажання. (Я хочу побажати тобі…гарних успіхів на уроці, удачі, міцного здоров'я…)

Девіз уроку (записано на дошці)

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

 

ІІ. Мовна розминка

Вправа "Щоб ротик був слухняний"

Учитель. Сіло сонце на сосну,

Сонно мовило: "Засну!"

Сосни сонечко гойдали,

Сосни сонечко благали:

  • Сонце, сонечко, не треба

Стане темно нам без тебе.

  • Яка буква спільна для слів кожного стовпчика?

Робота з чистомовкою.

Учитель. А зараз ми потренуємося правильно і чітко вимовляти звуки.

Миші в шафі шаруділи

Шість шарфів шерстяних з'їли.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель. Сьогодні ми працюватимемо над казкою.(на дощці запис – Казка)

Асоціативний кущ

Учитель. Які асоціації вам спадають на думку, коли чуєте слово казка?

Бліцопитування

Учитель. Що воно таке - казка?(Народний або літературний твір про вигадані часто фантастичні події)

Які бувають види казок? (Народні, літературні, чарівні, побутові, про тварин)

Хто є творцем народних казок? (Відповіді учнів)

 

Жила-була казка з давніх часів, про які вже стародавні книги не памятають. Протягом століть казки були і залишаються чарівними джерелами доброти і милосердя. Створені у сивій давнині, їх, як і всю усну народну творчість, переказували з вуст в уста, від одного оповідача до іншого. Гортаючи сторінки улюблених казок, ми розуміємо, що казки – це наші великі вчителі, які спочатку виховують, а вже потім розважають.

 

Казка – це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, дарує багато радості.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

Учитель. Давайте ознайомимося ще з однією українською, а дізнатися назву казки зможете, якщо відгадаєте загадку.

Що за хатка на узліссі?

Вся ворушиться, дрижить.

Де не взявсь – кабан біжить,

Тут і сови, і ведмідь,

Й кожен в хатці хоче жить.

Так вже тісно їм усім –

Ось-ось-ось порветься дім.

Учитель. Яку казку будемо читати? ("Рукавичка")

Хто її автор?

Поспішаючи до вас, біля дверей я побачила ось таку річ. Можливо цей предмет залишили для вас. Подивіться.

  • Що це таке? (Рукавичка)
  • А навіщо вона потрібна?

Та у ній багато цікавих завдань, мабуть, для тих учнів, які гарно працюватимуть. Сьогодні ми ознайомимося з цією казкою та з її головними героями.

  • Подумайте і скажіть, чого б ви хотіли навчитися на уроці?

 

Вправа "Мікрофон"

Говорять і передають одне одному мікрофон.

 

Гра "Перевтілення"

Дітям надягають маску, яку вони не знають. За допомогою питань до однокласників учень має вгадати, ким він є з тваринок.

Учитель. Яких ми з вами бачимо тваринок? (Мишка, жабка, зайчик, лисичка…)

  • Як на вашу думку, чому саме цих тварин ми назвали? (Відповіді дітей)
  • Так, це головні дійові особи нашої казки.

Вивчення нового матеріалу

Опрацювання казки "Рукавичка"

Слухання казки ( в записі) https://www.youtube.com/watch?v=zLwnQxqYPKI

Бесіда

Учитель. Яких героїв казки ви запамятали?

Де взялася у лісі рукавичка?

 

Словникова робота

Прочитайте слова, правильно наголошуючи. Що обєднує слова першого стовпчика? А другого?

 

Читання казки ланцюжком

Читання казки з підручника, або за додатковою літературою, підготовленою заздалегідь

 Аналіз казки з елементами вибіркового читання

Учитель. Прочитайте за порядком назви тваринок, що поселилися в рукавичці.

Міркування над прочитаним

Учитель. Чому мишку названо шкряботушкою?

  • А жабку - скрекотушкою?
  • Чому лисичка - сестричка?
  • Кого звірі вже не хотіли впускати? Прочитайте чому.
  • Скільки тварин поселилося у рукавичці?

VІ. Фізкультхвилинка під музичний супровід

Раз, два! Час вставати,

Будемо відпочивати.

Три, чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять, шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у світлий клас.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім, вісім! Час настав

Повернутися до справ.

VІІ. Продовження роботи над темою уроку

Учитель. А що ми знаємо про цих тваринок?

"Довідкове бюро" (заздалегідь підготовлені учні)

Учитель. Ось ми і ознайомилися з героями казки "Рукавичка"

Складання колективного стислого переказу казки

Учитель. Яка за обсягом ця казка?

  • Чи можна її зміст передати скорочено?
  • Що означає переказати казку стисло?

Робота в групах

VІІІ. Математичний центр

  1. Скільки всього звірів було в рукавичці? Назвіть їх.

Хто прийшов перед вовком? (лисичка)

Хто прийшов п’ятим ? (вовчик)

Хто прийшов першим, а хто останнім?

  1. Давайте допоможемо Лисичці розв’язати задачу.

Плете старанно лисиця

Трьом онукам рукавиці.

Подарую я вам, внуки,

Рукавичок по дві штуки.

Бережіть їх, не губіть,

Скільки рукавичок, полічіть? (6)

  1. Робота з геометричним матеріалом.

А хто останній з диких тварин прийшов до рукавички?

З яких геометричних фігур складаються фігури ведмедика та зайчика?

Чим вони відрізняються?

Полічіть круги та овали. Чого більше? Чого менше?

Учитель. Повернувся дід за рукавичкою…

А з ким він повернувся?( з собачкою)

Собака – це дика чи свійська тварина?

А хто знає загадку про цю тварину.

З господарем дружить, будинок вартує,

Живе під ганочком,

Хвіст колечком. (собака)

Учитель. Свійські собаки походять не тільки від вовків, а й від шакалів та подібних хижаків, одомашнених ще в кам’яному віці.

Собака – один із найвірніших чотириногих друзів людини. Собаки не тільки охороняють наше майно, а й несуть прикордонну та митну службу, допомагають охоронцям порядку, пасуть стада, знаходять людей під завалами  та  під снігом, рятують їх на воді. І першими "космонавтами" теж були собаки.

 

Породи собак поділяються на мисливські, службові та декоративні.

Робота в групах

Робота за картками.

Учитель. Отже, яких тварин ми називаємо дикими, а яких свійськими?

Свійські тварини – це тварини, за якими доглядають люди. Вони годують їх, будують їм житло, захищають, лікують, дбають про потомство, використовують у своєму господарстві.

А яку допомогу ми можемо надати диким тваринам взимку?

XІ. Узагальнення і систематизація знань.

Підготовка до інсценування казки.

Розподіл ролей

Учитель. З якою інтонацією треба читати слова автора, лисички, мишки, жабки, зайчика, кабана, ведмедя?

Інсценізація казки.

 

Тестування.

 

XІІ. Підсумок уроку

Вправа "Доповни речення"

  • Цей урок мене навчив…
  • Я цьому уроці я дізнався…
  • Тепер я можу розповісти друзям…
  • Найцікавішим для мене було…
  • Я переконався, що чужого…

Самооцінка роботи на уроці

XІІІ. Домашнє завдання

Літературне читання:

Виразно читати казку в особах.

Намалювати ілюстрації до казки.

Детально переказувати.

Природознавство:

Скласти розповідь про улюблену свійську тваринку.

Математика:

Зобразити тваринку за допомогою геометричних фігур та виконати математичні завдання від казки

Учитель. Ось і уроку кінець,

Хто працював, той молодець.

Всі дружні й активні були увесь час.

Хороші оцінки сьогодні у вас.

А я хочу, щоб ніколи

Не залишав вас світ казковий.

 

На завершення покажіть, який настрій ви отримали від роботи на уроці. Дякую за співпрацю.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 липня 2022
Переглядів
336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку