Фрагмент уроку літературного читання щодо опрацювання художнього твору із застосуванням ІКТ.
3 клас
Тема уроку: Л.Глібов «Коник - стрибунець»
Презентация Microsoft Office PowerPoint (Слайд 1)
ІY. Підготовча робота до сприймання тексту
- Сьогодні ми продовжимо знайомитися з байками Леоніда Глібова, і познайомимося ще з однією байкою.
1. Відгадування загадок. (Слайд 2 )
- Герої нашої байки, на відміну від попередньої, мають спільну ознаку – вони комахи. А які – дізнаєтесь, відгадавши загадки.
2. Робота в парі. Інтерактивна вправа «Найди пару». QR-код https://learningapps.org/watch?v=pm20zigba18
- Чи доводилось вам бачити цих комах?
- Як нову інформацію про комах ви одержали?
Завдання: З'єднайте опис комах з їх назвою.
(Учні швидко підключаються до Інтернету, вмикають фотокамеру телефону, наводить на QR-код - і на екрані мобільного пристрою відкривається програма із завданням, яке слід виконати.)
3. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
- Як нову інформацію про комах ви одержали?
4. Прогнозування. Інтерактивна вправа «Метод ПРЕС» (Слайд 3 )
- Мураха і Коник є дійовими особами байки Л. Глібова.
Прочитайте назву твору, розгляньте ілюстрації та «спрогнозуйте», про що може йти мова у байці.
5. Релаксація
- Уявіть собі чудовий літній день. Степ. Зеленим килимом простелились трави, повітря напоєне ніжним ароматом квітів. І в цьому яскравому, різнобарвному світі чується сюрчання коника.
(Грамзапис "Голоси природи"). https://www.youtube.com/watch?v=_HMXlF8y6Mg
Y. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.
1.Слухання байки.. Аудізапис байки «Коник-стрибунець».
(посилання: https://www.youtube.com/watch?v=xeH9iOQT-dU)
2. Перевірка первинного сприймання.Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Завдання: Прослухайте байку і скажіть:
Чому коник опинився в неприємній ситуації?
- Чи сподобалась вам байка? А хочете прочитати її самостійно?
3. Словникова робота
https://worditout.com/word-cloud/3266077
- Прослухайте як правильно читаються ці слова:
- Які з них вам незнайомі?
(Слайд 4)
- Почитаємо слова «дощиком».
- Тепер спочатку разом всі дівчатка. Тепер хлопчики.
4. Мовчазне читання «про себе».
- Простежте, як і чому змінювалася поведінка коника?
5. Робота в групах.
Завдання:
І група - знайдіть опис коника.
ІІ група – поясніть, що означають слова "вдатний молодець"? (здібний)
ІІІ група – поміркуйте, чому коника названо "проворний стрибунець"?
6. Фізкультхвилинка.
Танцювальні рухи під пісню "Зелений коник". Слова М. Луківа, муз. Л. Попернацького.
http://dbar-music.com/?audio=%CA%EE%ED%E8%EA%E0
7. Самостійна робота. Інтерактивна вправа Віртуальна вікторина Аудіювання.
https://learningapps.org/view5338503
1. У яку пору року з Коником-стрибунцем трапилося лихо?
а) Навесні; б) узимку; в) улітку.
2. Де скакав Коник?
а) У гаю, в траві; б) у садку, в траві; в) у степу, в траві.
3. Яка комаха була безтурботною?
а) Мураха; б) Коник; в) Комар.
4. Що найбільше полюбляв коник?
а) Співати; б) грати; в) танцювати.
5. Як ви розумієте значення виразу «вдатний молодець»?
а) Здоровий; б) міцний; в) умілий.
6. Якою є мораль байки?
а) «Що посіяв — те й пожнеш»; б) «Чого не розумієш — не берись»;
в) «З чужого лиха не смійся».
Взаємоперевірка (у парах). Відповіді: 16), 2в), 36), 4а), 5в), 6а).
8. Повторне перечитування байки. Читання в парі. Гра «Мишка і Котик»
9. Вибіркове читання
- Як описав життя Коника Л. Глібов? Прочитайте.
- Як змінилась поведінка Коника? З чим це пов’язано?
10. Робота в парах. Характеристика головних героїв. Інтерактивна вправа «Пазли»
https://learningapps.org/watch?v=pxb6c605c18
Завдання: Розподілити характерні ознаки Коника і Мурашки.
- Чи схожі ці риси на людські?
- Що ми ще раз побачили в байці?
11.Читання байки в особах.
- Скільки осіб нужно вибрати?
- З якою інтонацією треба читати слова Коника? (Благально тоном, перелякано звертається до Мурав’я, безтурботно и весело розповідає про своє життя влітку).
А слова Мурав’я? (Впевнена, повчальнім тоном).
(Діти одягають на голову маски).
12. Самостійна робота. Інтерактивна вправа «Найди пару»
https://learningapps.org/watch?v=p2x9usrpj18
Завдання: Підберіть до кожного малюнка текст байки.
13. Перегляд мультфільму «Мурашка і Коник-стрибунець» по мотивам байки Езопа. https://www.youtube.com/watch?v=u3fMn9lP68Y
Метод «Прес»
- Чим подібні твори? Який з них сподобався більше? Обгрунтуйте свою думку.