30 вересня о 18:00Вебінар: Використання нестандартних завдань у навчанні природничих дисциплін

Фрагмент уроку за 3 хв. Актуалізація опорних знань з історії у формі гри

Про матеріал

Даний матеріал спрямує роботу вчителя на застосування активних форм роботи, допоможе підтримувати позитивну атмосферу. Для організаційного моменту пропонується використовувати спеціальну методику співу В.В. Кирюшина. Саме запропонований початок уроку приведе до усчпішного результату.

Перегляд файлу

Тема «Проблема сучасного уроку»

І Актуальність теми:  Урок був і залишається основним елементом навчального процесу, але в системі особистісно орієнтованого навчання суттєво змінюється його функція, форма організації.. Урок – багатогранний кристал, в якому відбивається вся система навчання вчителів. Метою результативного уроку є створення  учнями  разом з учителем  певного освітнього продукту. Саме тому сьогодні надзвичайно важливо проаналізувати систему сучасного уроку і знайти шляхи її вирішення.

 

ІІ Ознайомлення з проблемою сучасних уроків та змінами до нього, які пропонує   Нова українська школа

 

Основна проблема - Діти не мотивовані до навчання!
 

Три постулати  сучасного уроку


Перший: «Урок є відкриття істини, пошук і осмислення її у спільній  діяльності вчителя і учня».
Другий: «Урок є частиною життя дитини».
Третій: «Людина на уроці завжди залишається
найвищою цінністю, виступаючи в ролі мети
і ніколи не виступаючи у вигляді засобу».

 

Дидактичнi вимоги до уроку

- Раціональне використання часу;
- єдність та використання активних методів навчання;
- зв’язок з раніше вивченим матеріалом і досвідом, набутим учнями;
- формування умінь учнів самостійно здобувати знання й  застосовувати їх практично;
- індивідуалізація, диференціація та інтенсифікація навчального процесу;
- чітке формулювання освітніх завдань і складових елементів;
- максимальна самостійність учнів у навчанні;
- реалізація на уроках всіх дидактичних принципів;
- організоване закінчення уроку;
- здійснення міжпредметних зв’язків.

ІІІ Основна частина

А) Організаційний момент

Доброго дня! Прошу всіх сідати і повторювати домашнє завдання(вчитель сідає за стіл і листає журнал)

Ні, не так!(виходить з класу повертається)

- Доброго дня! Як настрій? Готові до уроку?

- Так!

- Зараз побачимо! Швиденько піднімаємось! І як завжди розпочинаємо наш урок!

(пісня для підготовки до навчального процесу)

- Молодці! Всі добре себе почувають? Тоді переходимо до домашнього завдання!

Б) Актуалізація опорних знань (перевірка домашнього завдання)

  •                   Опитування-світлофор

У нашому випадку в якості світлофора виступає довга картонна смужка червоного кольору з одного боку і зеленого - з іншого. Звернена до вчителя зелена сторона свідчить про готовність учня до відповіді на поставлене питання («Знаю!»), червона - про те, що учень не готовий відповісти («Не знаю!»). Якщо на питання базового рівня учень показує червону сторону, - це сигнал тривоги для вчителя. Це двійка, яку учень сам собі поставив. Можна задавати і творчі питання, при цьому червоний сигнал означає «Не хочу відповідати!», а зелений - «Хочу відповісти!».

  •                   Гра «Малюємо відповідь»

Вчителю необхідно підготувати питання з пройденої теми, відповіді на які діти зможуть швидко і просто намалювати. Діти повинні бути попереджені, що відповіді потрібно не озвучувати, а зображати на папері.

 

  •                   Гра «Поплескаємо-потупцюємом»

Перевіряючи домашнє завдання, педагог задає питання і пропонує варіанти відповідей до них. У разі правильної відповіді завдання дітей - поплескати в долоні, якщо ж відповідь неправильна - потопцювати ніжками. Ця гра - відмінна розминка і хороший спосіб зняти напругу в класі.

  •                   Гра «Спіймай м'яч»

Гра проводиться в колі. Вчитель задає питання і підкидає м'яч. Учень, який його зловив, дає відповідь.

Запитання для гри:

  1. У якому році Володимир Великий охрестив Русь-Україну? (988)
  2. Яким чином відбувалось повалення язичництва на Русі? Результат пошуку зображень за запитом "повалення язичництва на русі"

Пов’язане зображення

  1. Володимир Великий побудував Десятинну церкву на гроші селян? (плескаємо)

Володимир Великий написав «Руську правду»? (тупцяємо)

  1. Які наслідки мало запровадження християнства на Русі?

Запровадження християнства мало позитивні наслідки для розвитку Київської Русі (і не тільки в культурному та духовному плані). Воно зміцнило авторитет і владу князя, сприяло розбудові держави. Тіснішими ставали стосунки Володимира, що тепер належав до християнської "сім'ї правителів", з іншими монархами. Прийняття християнства мало позитивні наслідки й для внутрішнього життя країни. Оскільки вчення візантійської церкви підтримувало монарше право на владу, київські князі знайшли в ній ту ідеологічну опору, якої раніше не мали. До того ж церква з її складною внутрішньою підпорядкованістю знайомила київських правителів з новими моделями управління. А в самому суспільстві Київської Русі з'явилася активно діюча установа, що не лише забезпечувала незнане раніше духовне й культурне єднання, а й справляла величезний вплив на культурне і господарське життя.

 

ІV Підведення підсумків

Ключове запитання: «Яким ,на вашу думку, повинен бути сучасний урок, що в кінцевому результаті приведе до успіху вчителя, а учня до самореалізації в умовах існування нашої держави?»

а) Інтервю з учнем НУШ

Я хочу приходити туди, де мене чекають, де від мене не будуть вимагати чогось, але даватимуть і я з радістю це прийму! А ще – я мрію про те, щоб вчителі перед уроком запитували як у нас справи і цікавились що саме нам хочеться почути на уроці, наприклад, мені було б цікаво почути про особисті якості Цезаря, якщо це історія, а не про те з якими народами він воював. Основна проблема школи в тому, що у нас нема вибору, якщо додому 20 параграф, то 20, я не відчуваю потреби читати те що нецікаво. От якби мені запропонували намалювати відповідь і оцінили б це у відповідності до прочитаного, то я б виконував це завжди.

 

б) Інтервю з вчителем НУШ

відповідь вчителя:

На сьогоднішній день розумію, що  в основі навчального процесу – «дитиноцентризм»

 • пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу;

 • орієнтація та процес навчання;

 • орієнтація на особистісні досягнення учнів;

 • створення емоційно-актуального фону уроку;

 • чітке визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку;

 • раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання;

 • використання активних методів навчання;

 • зв’язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнем;

 • формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці;

 • заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом.

З сьогоднішнього дня буду відкривати своїм учням не двері в кабінет, а серце, що справді наповнене любовю до них!

 

 

docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
1288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку