Урок з ЯДС у 1 класі за програмою Савченко О.Я.
Тема. Хто що робить? Вивчаємо професії.
Мета. Розширювати та уточнювати знання дітей про професії; пояснити різницю між поняттями «професія» та «робота»; розвивати вміння будувати коротке висловлювання, працювати в групі,парі, уважність під час роботи із загадками; виховувати повагу до людей різних професій.
Обладнання: крісло або стілець; ілюстрації із зображенням людей різних професій
І.Ранкове коло
1.Вітання
У цей ранковий, добрий час
Я рада, діти, бачить вас.
Треба всім нам в коло стати,
Один одного привітати.
Сонечко встало, іде новий день.
Любі малята, усім «Добрий день».
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки,
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Займемо місця ми,
Привітаємось з гостями.
2.Новини дня.
Пора року. Число. Місяць. Погода.
3. Повідомлення теми уроку
Хвилинка-веселинка «Що переплутав хлопчик Вітя»
Геть усе-усе на світі
Переплутав хлопчик Вітя.
Каже: «Діти вчаться в полі,
А комбайн працює в школі.
Всіх людей стрижуть в лікарні,
А лікують в перукарні.
Ми книжки берем в аптеці,
Ліки — у бібліотеці».
Ой, який Вітьок дивак!
Ти ж бо знаєш — це не так!
Давайте допоможемо хлопчикові виправити помилки.
Діти, звісно, вчаться в …,
А комбайн працює в …,
Ми лікуємось в…,
А стрижемось в …,
Ліки беремо в …,
А книжки в … .
Хто працює в школі, полі, лікарні, перукарні, аптеці, бібліотеці?
Отже, сьогодні ми з вами поговоримо про професії.
Вам відомо слово «праця». Хоч ви ще маленькі, але ви вмієте працювати. Кожен вдома виконує якусь роботу. А коли ви виростете, ви оберете якусь роботу – професію. А що ж таке професія? Професія – це назва певної роботи, праці, для якої потрібно вчитися. Сьогодні у світі понад 40 тисяч професій.
ІІ. Вправа «Крісло автора»
Діти по черзі сідають у крісло і розповідають, ким вони хочуть стати у майбутньому, яку професію мріють обрати.
Я мрію стати … Чому?
ІІІ. Фізкультхвилинка.
IV. Робота в групах.
Діти об’єднуються за предметами (скрипка, ножиці, книги і т. д.).
Повторення правил групи.
Завдання. Скласти пазли, розказати, яка професія зображена.
-Що ви знаєте про цю професію?
- Чому вона потрібна ?
(Презентація робіт)
Ознайомлення з новими професіями.
Програміст – складає комп’ютерні програми.
Маркетолог – займається рекламою товару, це спеціаліст з вивчення смаків покупців і просування товару. Досліджує, яка продукція буде користуватися великим попитом і чому, оцінює ринок.
Менеджер – управляє бізнесом, робить так, щоб фірма збагачувалась і процвітала
V. Вправа «Мозковий штурм»
- Яка професія найпотрібніша?
VІ. Робота за завданнями підручника. С. 30 – 31.
VІІ. Фізкультхвилинка
Буратино потягнувся,
Раз – нагнувся, два – нагнувся.
Руки в сторони розвів.
Мабуть ключик загубив.
А щоб ключик цей дістати,
Треба нам навшпиньки стати.
VІІІ. Робота над загадками
Він з комп’ютером на ТИ,
Розумніших не знайти,
Віртуальний творить міст
Диво-майстер… ПРОГРАМІСТ.
Літаком керує вправно
Коли навіть в небі хмарно,
Посміхається з висот
Найхоробріший… ПІЛОТ
Професії (це кожен знає)
Важливішої немає!
Він — наставник і навчитель,
Мудрий, приязний… УЧИТЕЛЬ.
Зникло світло, що робити?
По кімнаті як ходити?
Мама каже: «Без істерик,
Допоможе нам… ЕЛЕКТРИК».
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки, і мікстури? ЛІКАР
ІХ. Робота у зошиті з друкованою основою, с. 15
Х. Підсумок уроку.
- Які назви професій ви запам’ятали?
- Яка професія найважливіша?
ХІ. Робота в щоденнику вражень.
Теми.