Фразеологізми – синоніми, фразеологізми – антоніми

Про матеріал
поглибити знання учнів з теми; уміння знаходити їх у текстах, пояснювати, добирати синоніми та антоніми
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Фразеологізми – синоніми, фразеологізми – антоніми Мета: а) поглибити знання учнів з теми; уміння знаходити їх у текстах, пояснювати, добирати синоніми та антоніми; б) виробляти навички грамотного письма, уміння розрізняти різні групи слів, збагачувати усне і писемне мовлення; в) виховувати в учнів повагу один до одного, допомагати та підтримувати свого ближнього. Обладнання: комп’ютер, словники, тести. Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.

Номер слайду 2

«Мозкова атака» 1. Що таке фразеологія? 2. Фразеологізми це….? 3. Які є фразеологізми за походженням? 4. Які є групи фразеологізмів?

Номер слайду 3

Практичне завдання (розрізнити групи фразеологізмів) 1. Що посіяв, те й пожни 2.Як горох при дорозі 3. Бачив, як свої вуха 4. « І чужого научайтесь, й свого не цурайтесь» 5. Будь багата, як земля, а здорова, як вода 6. Обібрати до нитки 7. Розпустити язика- води в рот набрати 8. Останню сорочку зняти- пустити з торбами 9. Судом і Гомора 10. Дамоклів меч, вогонь Прометея 11.Без надії сподіваюсь. 12. Бабине літо

Номер слайду 4

Робота над темою а) Пояснення і повторення матеріалу б) Виконання практичних завдань

Номер слайду 5

Робота у парах 1. Вивести А) Носити за пазухою 2. Камінь Б) На голову 3. Як сніг В) На чисту воду

Номер слайду 6

Робота у групах І група (дібрати синоніми) 1.Загнати на слизьке 2.Дух спустити 3.На всі заставки 4.Блакитна кров 5.Вергати громи А) Ноги протягнути Б) Посадити в калюжу В) Біла кість Г) Рвати й метати Д) на всі чотири вітри 2 група (дібрати антоніми) 1. Зуби з’їсти 2. За царя Гороха 3. Як у Христа за пазухою 4. Грати першу скрипку 5. Брати близько до серця А) Хоч трава не рости Б) Молоко на губах не обсохло В) Без року три дні Г) Рвати й метати Д) Плутатися у хвості

Номер слайду 7

ІІІ. Робота у групах І група ( знайти фразеологізми- антоніми) 1. Як чорна хмара- як водою облитий; 2. Гріти чуба- ганяти собак; 3. Співати дифірамби- співати хвалу; 4. Зживати зі світу- давати зелену вулицю 5. Не братися ні за холодну воду- крутитися як муха в окропі 6. Як піску морського- на макове зерно ІІ група ( знайти фразеологізми- синоніми) 1. Хоч з лиця воду пий- як кров з молоком 2. За тридев’ять земель- рукою подати 3. Як сніг на голову- як Пилип з конопель 4. Бити байдики- рук не покладати 5. Давати перцю – дати березової каші 6. Мало каші з’їв – собаку з’їв

Номер слайду 8

ІV. Знайти у тексті фразеологізми, пояснити їх, дібрати до них синоніми та антоніми Мій друг, хоч із лиця води напийся, Високий, гарний і стрункий. З царем у голові з дитинства, Він щирий, добрий, запальний Ніколи байдиків не б’є, Навчається лиш на відмінно він, Та глек розбили з ним недавно, Максим мене не зрозумів. Тепер погано нам із другом, Бо ні з ким ні балясів поточити, Ні гарну книгу не обговорити, Ні кісточки нікому перемити Отож давай помиримося, друже, Не треба дути губи, кирпу гнути. А всі образи слід забути І більше глек не розбивати, Щоб знову дров не наламати.

Номер слайду 9

V. Дібрати фразеологізми до малюнків, пояснити їхнє значення

Номер слайду 10

Номер слайду 11

V. Підсумки уроку а)Релаксація 1. Чи цікавою була тема уроку? 2. Що було найлегшим? 3. Які завдання викликали затруднення? 4. Чи потрібно знати фразеологію? б) Оцінювання VІ. Домашнє завдання: повторити § 20, вивчити § 43 , виконати тести для закріплення теми.

ppt
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
22 жовтня 2020
Переглядів
4000
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку