Фронтальне КРЗ в 1 класі (для дітей з порушеннями слуху) на тему: "Розвиток вокальних умінь та навичок з використанням звуків, у яких переважають низькі частоти"

Про матеріал
Мета: вдосконалювати та диференціювати звуковимову голосних, у яких переважають низькі частоти, розвивати фонематичне слухове сприйманння, формувати навички мовленнєвого дихання під час проспівування голосних, регулювати темп мовлення, силу голосу; розширювати активний словниковий запас з теми «Пори року»; виховувати мовленнєву уважність, прагнення говорити усно в повсякденному житті, прищеплювати любов до живої природи.
Перегляд файлу

Фронтальне (групове) корекційно-розвиткове заняття в 1 класі

(для дітей з порушеннями слуху)

Тема: Розвиток вокальних умінь та навичок з використанням  звуків, у яких переважають низькі частоти (а, і, у, о, е, и);

Мовний матеріал: «Пори року».  

Мета: вдосконалювати та диференціювати звуковимову  голосних, у яких переважають низькі частоти, розвивати фонематичне слухове сприйманння, формувати навички мовленнєвого  дихання під час проспівування голосних, регулювати темп мовлення, силу голосу; розширювати активний словниковий запас з теми «Пори року»; виховувати мовленнєву уважність, прагнення говорити усно в повсякденному житті,  прищеплювати любов до живої природи.

Обладнання: комп’ютерна програма «Адаптація-Лого», картки з ілюстраціями до вимови голосних звуків, ілюстрації до теми «Пори року», сигнальні таблички, дидактична гра «Впізнай».

Хід заняття

  1. Організаційний момент
  1. Привітання

Доброго дня, діти! Давайте сьогоднішнє заняття почнемо з привітань. Привітайте один одного та побажайте хорошого настрою.

  1. Загально-корекційні вправи
  • Який сьогодні день?
  • Який місяць?
  • Яка пора року?
  • Що ми будемо робити сьогодні на занятті? (Думати, говорити, слухати)
  1. Актуалізація опорних знань
  1. Повідомлення теми та мети заняття
  2. Артикуляційні вправи

А) «Лопатка» (розслаблений язик висунути й покласти на нижню губу, тримати на рахунок до 10. Зберігати рівне дихання.)

Б) «Чашка» (кінчик язика зігнути у формі чашки та розігнути у природнє положення на рахунок до 10)

   3. Дихально-голосові вправи

Проспівування голосних звуків зі збільшенням та зменшенням сили голосу

А…А…А…А…А (Діти за прикладом вчителя проспівують тихо і повільно, протягуючи звук)

А-А-А-А-А (Діти за прикладом вчителя проспівують голосно і коротко, кожен звук перериваючи видихом, ніби виштовхують з себе)

Аналогічно проводиться протягування звуків [о], [у], [е], [і], [и]

  1. Звуконаслідувальні вправи немовленнєвих звучань з відбиванням складоритму

Подивись на малюнки та повтори за мною.

   Кап-кап. Іде дощ. Кап-кап-кап (Складоритм)

   Дує вітер. (Довгий протяжний видих

  III. Робота над звуковимовою

  1. Робота з програмою «Адаптація-Лого»

Повторення позиції органів артикуляції під час вимови голосних звуків низьких частот.

  • Уважно подивись на профіль вимови. Пригадай характеристики цих звуків Як правильно їх вимовляти? В якій позиції язик, губи?
  1. Робота з «сигнальними табличками» (розвиток навичок зчитування з губ)

Діти, у вас в руках є картки з написаними голосними звуками, які ви вже вивчали раніше. Дивіться на мене: який звук я вимовляю, відповідну табличку ви піднімаєте вгору.

                        

  1. Робота з чистомовками

А-А-А – вже прийшла весна

І-І-І – і кінець зимі

У-У-У – чекаю я весну

О-О-О – осінь золоту

Е-Е-Е – літечко жарке

И-И-И – вже нема зими

  1. Дидактична гра «Вгадай»

Поглянь на малюнки. Які природні явища ти бачиш? Коли це буває?

Діалог за малюнками:

  • Що роблять діти?
  • Яку погоду зображено на малюнку?
  • В що одягнені діти?
  • Подивись на дерево. Що ти бачиш?

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Гра «Впіймай звук» (на розвиток фонематичного сприймання та навичок зчитування з губ)

Я буду називати слова, а ви плескайте в долоні, коли впізнаєте звук [а]

(Літо, зима, осінь, весна, веселка, вітер, град, дощ, сніг, калюжа, шапка )

А тепер давайте постараємося впіймати звук [і]

(Сніг, завірюха, погода, ліс, роса, осінь, річка, природа, сніг, вітер)

  1. Відгадування загадок

Снігом білим засипає,

Люди Новий рік стрічають,

Я холодна, льодяна

Здогадались, хто? (Зима)

 

Вже травичка зеленіє,

Сонечко тепліше гріє,

Я квітуча, чарівна.

Як ім’я моє? (Весна)

 

Вже канікули у школі,

Ми із друзями надворі.

Поливаєм квіточки –

Почалося… (Літечко)

 

Прямую з кошиком врожаю,

І фрукти, й овочі збираю.

Стоять дерева жовтокосі

Тому, що вже настала… (Осінь)

 

  1. Розвиток зв’язного мовлення з опорою на мовний матеріал
  • Подивіться на малюнки. Які погодні явища ви бачите? В яку пору року це відбувається?

  1. Підведення підсумків. Рефлексія.
  • З якими звуками ми сьогодні працювали?
  • Що нового ви сьогодні дізналися?
  • Який у вас настрій?

Посміхніться один одному, ви всі молодці! Дякую вам за заняття! До зустрічі!

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку