Фронтальне (групове) корекційно-розвиткове заняття в 1 класі
(для дітей з порушеннями слуху)
Тема: Розвиток вокальних умінь та навичок з використанням звуків, у яких переважають низькі частоти (а, і, у, о, е, и);
Мовний матеріал: «Пори року».
Мета: вдосконалювати та диференціювати звуковимову голосних, у яких переважають низькі частоти, розвивати фонематичне слухове сприйманння, формувати навички мовленнєвого дихання під час проспівування голосних, регулювати темп мовлення, силу голосу; розширювати активний словниковий запас з теми «Пори року»; виховувати мовленнєву уважність, прагнення говорити усно в повсякденному житті, прищеплювати любов до живої природи.
Обладнання: комп’ютерна програма «Адаптація-Лого», картки з ілюстраціями до вимови голосних звуків, ілюстрації до теми «Пори року», сигнальні таблички, дидактична гра «Впізнай».
Хід заняття
Доброго дня, діти! Давайте сьогоднішнє заняття почнемо з привітань. Привітайте один одного та побажайте хорошого настрою.
А) «Лопатка» (розслаблений язик висунути й покласти на нижню губу, тримати на рахунок до 10. Зберігати рівне дихання.)
Б) «Чашка» (кінчик язика зігнути у формі чашки та розігнути у природнє положення на рахунок до 10)
3. Дихально-голосові вправи
Проспівування голосних звуків зі збільшенням та зменшенням сили голосу
А…А…А…А…А (Діти за прикладом вчителя проспівують тихо і повільно, протягуючи звук)
А-А-А-А-А (Діти за прикладом вчителя проспівують голосно і коротко, кожен звук перериваючи видихом, ніби виштовхують з себе)
Аналогічно проводиться протягування звуків [о], [у], [е], [і], [и]
Подивись на малюнки та повтори за мною.
Кап-кап. Іде дощ. Кап-кап-кап (Складоритм)
Дує вітер. (Довгий протяжний видих
III. Робота над звуковимовою
Повторення позиції органів артикуляції під час вимови голосних звуків низьких частот.
Діти, у вас в руках є картки з написаними голосними звуками, які ви вже вивчали раніше. Дивіться на мене: який звук я вимовляю, відповідну табличку ви піднімаєте вгору.
А-А-А – вже прийшла весна
І-І-І – і кінець зимі
У-У-У – чекаю я весну
О-О-О – осінь золоту
Е-Е-Е – літечко жарке
И-И-И – вже нема зими
Поглянь на малюнки. Які природні явища ти бачиш? Коли це буває?
Діалог за малюнками:
Я буду називати слова, а ви плескайте в долоні, коли впізнаєте звук [а]
(Літо, зима, осінь, весна, веселка, вітер, град, дощ, сніг, калюжа, шапка )
А тепер давайте постараємося впіймати звук [і]
(Сніг, завірюха, погода, ліс, роса, осінь, річка, природа, сніг, вітер)
Снігом білим засипає,
Люди Новий рік стрічають,
Я холодна, льодяна
Здогадались, хто? (Зима)
Вже травичка зеленіє,
Сонечко тепліше гріє,
Я квітуча, чарівна.
Як ім’я моє? (Весна)
Вже канікули у школі,
Ми із друзями надворі.
Поливаєм квіточки –
Почалося… (Літечко)
Прямую з кошиком врожаю,
І фрукти, й овочі збираю.
Стоять дерева жовтокосі
Тому, що вже настала… (Осінь)
Посміхніться один одному, ви всі молодці! Дякую вам за заняття! До зустрічі!