«Вправи для корекції складової структури слова за допомогою ксилофона»
Вчитель-логопед
Коробейнікова Тетяна Сергіївна
Запоріжжя, 2021
• корекція темпу та ритму;
• корекція та розвиток навичок читання;
• корекція вимови слів різної складової будови; розвиток навичок складового аналізу та синтезу;
• розвиток розуміння прочитаного слова.
Матеріал: кольорові кружечки зі складами, ксилофон, малюнки до слів. Інструкція: 1) Скільки кружечків ти бачиш? Якого кольору кружечки? Знайди жовтий колір на ксилофоні, постукай та послухай як звучить. Тепер знайди червоний колір на ксилофоні, постукай та послухай як звучить. А тепер спробуй по-черзі грати «жовтий-червоний».
2) Прочитай склади, які написані на кружечках («РУ» «КА»). Яке слово вийшло? (рука) Скільки складів у слові? Уважно подивись на кольори кружечків. Грай на ксилофоні склади.
Ускладнення завдання: визнач, на перший чи на другий склад падає наголос?
3) Ти прочитав склади, вийшло слово «рука». Підбери до нього малюнок.
Окрім слова «рука», ще можна розібрати - «нога», «вода», «зима».
Матеріал: кольорові кружечки зі складами, ксилофон, малюнки до слів. Інструкція: 1) Скільки кружечків ти бачиш? Якого кольору кружечки? Знайди червоний колір на ксилофоні, постукай та послухай як звучить. Тепер знайди жовтий колір на ксилофоні, постукай та послухай як звучить. А тепер спробуй по-черзі грати «червоний-жовтий-червоний».
2) Прочитай склади, які написані на кружечках «МА», «ЛИ», «НА». Яке слово вийшло? (малина). Уважно подивись на кольори кружечків. Грай на ксилофоні склади.
Ускладнення завдання: визнач, на перший, другий чи на третій склад падає наголос?
3) Ти прочитав склади, вийшло слово «малина». Підбери до нього малюнок.
Окрім слова «малина», ще можна розібрати - «помада», «лопата», «собака».
Матеріал: кольорові кружечки зі складами, ксилофон, малюнки до слів.
Інструкція: 1) Скільки кружечків ти бачиш? Якого кольору кружечки? Знайди червоний колір на ксилофоні, постукай та послухай як звучить. Тепер знайди зелений колір на ксилофоні, постукай та послухай як звучить. А тепер спробуй по-черзі грати «червоний-зелений».
2) Прочитай склади, які написані на кружечках («ДИ», «ВАН»). Яке слово вийшло? (диван). Уважно подивись на кольори кружечків. Грай на ксилофоні склади.
Ускладнення завдання: визнач, на перший, другий чи на третій склад падає наголос?
3) Ти прочитав склади, вийшло слово «диван». Підбери до нього малюнок.
Окрім слова «диван», ще можна розібрати - «лимон», «банан», «букет».
Матеріал: кольорові кружечки зі складами, ксилофон, малюнки до слів.
Інструкція: 1) Скільки кружечків ти бачиш? Якого кольору кружечки? Знайди зелений колір на ксилофоні, постукай та послухай як звучить. Тепер знайди зелений колір на ксилофоні, постукай та послухай як звучить. А тепер спробуй по-черзі грати «зелений-червоний».
2) Прочитай склади, які написані на кружечках «СУМ», «КА». Яке слово вийшло? (сумка). Уважно подивись на кольори кружечків. Грай на ксилофоні склади.
Ускладнення завдання визнач, на перший чи на другий склад падає наголос?
3) Ти прочитав склади, вийшло слово «сумка». Підбери до нього малюнок.
Окрім слова «сумка», ще можна розібрати - «чашка», «маска», «мишка».
Матеріал: кольорові кружечки зі складами, малюнки до слів.
Інструкція: 1) Скільки кружечків ти бачиш? Якого кольору кружечки? Знайди зелений колір на ксилофоні, постукай та послухай як звучить. Тепер знайди зелений колір на ксилофоні, постукай та послухай як звучить. А тепер спробуй по-черзі грати «зелений-червоний».
2) Прочитай склади, які написані на кружечках «ЧАЙ» «НИК». Яке слово вийшло? (чайник). Уважно подивись на кольори кружечків. Грай на ксилофоні склади.
Ускладнення завдання визнач, на перший чи на другий склад падає наголос?
3) Ти прочитав склади, вийшло слово «чайник». Підбери до нього малюнок.
Окрім слова «чайник», ще можна розібрати - «кактус», «фонтан», «бублик».
Матеріал для друку.
Кружечки та малюнки необхідно вирізати.
Кружечки до вправи 1.
1.
3.
5.