Фронтальне опрацювання матеріалу "Іменник" №2

Про матеріал
  • Урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ). Має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.
.Даний урок - урок фронтального опрацювання матеріалу (ФОМ) блоку "Іменник" містить вправи і завдання.
Перегляд файлу

№ 28, № 29, № 30, №31 ФОМ      Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №4  (4години)

Тема:     Іменник  (№2)

Девіз уроку: Говори мало, слухай багато, а думай ще більше. (Народна мудрість)

 І. Робота  над засвоєнням понять, визначень, правил

C:\Users\Iam\Desktop\картинки\я.png 

1. Повторення тез 1.1. – 3.8. блоку «Іменник».

 

 

2. Усно дати відповідь на питання:

 

  Які чергування приголосних і голосних відбуваються при відмінюванні іменників в однині?

  Іменники якого роду і в яких відмінках мають різні закінчення? Наведи приклади.

  У яких відмінкових формах іменників відбувається подовження кінцевих приголосних звуків основи?

 

ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок

І. Правопис відмінкових закінчень іменників в однині.

 

Вправа №1                                            Називний відмінок

Спиши. Підкресли іменники у називному відмінку.

 

 Ч. р. 1. Кораблик повільно плив за течією. 2. Ліс стояв похмурий. 3. Трактор оре

              безмежне  поле. 4. За подвірям зеленіє великий сад.

Ж. р. 1. Пшениця стигла золота додолу хилить колос. 2. Закувала та сива зозуля

            вранці – рано на зорі. 3. Кульбаба стала на леваді в сарафані жовтім. 4. Іде по

           вулиці  зелена й радісна весна. 5. Ніч обгорнула біленькі хати.

С. р.   1. Село розкинулось над річкою. 2. Море здіймало високі хвилі. 3.У полі жито

               колоситься. 4. Сонце нам під ноги квіти стеле. 5. Восени на деревах листя жовкне.

.

Вправа №2                                           Родовий відмінок

Спиши. Підкресли іменники у родовому відмінку.

 

Ч. р.1. Як упав же він з коня та й на білий сніг. 2. На канікулах Олег поїде до дідуся. 3. До

           Зоопарку діти  доїхали автобусом. 4. У старшого брата нові лижі.

Ж. р. 1.  Дух м’яти розійшовся у свіжому повітрі. 2. Без праці нема відпочинку. 3. Діти швидко

            збігли з гори. 4. Вийшла з хати стара мати. 5. Укус змії небезпечний для життя.

С. р. 1. Учні добре підготувалися до уроку читання. 2. Ранкове сонце залило всю кімнату.

          3. Без діла слабіє сила. 4. Минулого року шахтарі добули багато вугілля.

 

Вправа №3                                            Давальний відмінок

Спиши. Підкресли іменники у давальному відмінку.

 

Ч. р. 1. Тато купив синові портфель. 2. Олесь допоміг дідусеві перейти вулицю. 3. Кращому

        слюсареві вручили премію. 4. Тепло їжачкові під сніговим заметом. 5. Берізка

        посміхнулася маленькому дубку.

Ж. р. 1. Бабуся дала козі сіно. 2. Ніна вишила мамі серветку. 3. Осінь позолотила берізці коси.

          4. Діти зробили собачці будку. 5.Нашій вулиці дали нову назву.

С. р.  1. Січень одягає срібні шати кожному дереву. 2. Моряк присвятив своє життя морю.

           З. Весна життю хвалу співає. 4. Я всміхаюсь сонцю ясному.

 

 

Вправа №4                                            Знахідний відмінок

Спиши. Підкресли іменники у знахідному відмінку.

 

Ч р. 1. Сонце опустилося за ліс. 2. Лісники розпиляли дуб. 3. Ми слухали розповідь про коня.

        4.Батька викликали на роботу. 5. Вітер розгойдував на воді човен.

Ж. р.  1. Хлопець піймав синицю. 2. На свято бабуся запекла качку. 3. Побачив дід на дорозі мертву лисицю. 2. Сестра купила цікаву книжку. 3. У нашому місті побудували швейну фабрику.

С. р. 1. У суботу ми поїдемо в село. 2. Вийшли в море кораблі. 3. На дерево дивись, як родить, а на людину – як робить. 4. Хмара сонце заступає.

 

Вправа №5                                            Орудний відмінок

Спиши. Підкресли іменники у орудному відмінку.

 

Ч. р. 1. Берег заріс очеретом. 2.  Уляна накрилася від дощу плащем.  3. Хай над нашим рідним краєм пісня радісна звучить. 4. За гаєм в’ється річечка.

Ж. р. Вітер шепче з осокою. 2. А журавлик борозною, як сівач ходив. 3. Пахне землею від хлібороба. 4. Перед грозою в повітрі тривожно.

С. р. 1. Літак летів високо над містом. 2. Тремтить своїм листячком осика. 3. Свічка горіла яскравим полум’ям. 4. За селом розкинулось широке поле.

 

Вправа №6                                      Місцевий  відмінок

Спиши. Підкресли іменники у місцевому відмінку.

 

Ч. Р. 1. У рідному краї нам весело жить. 2. На даху сидить голуб. 3. Дідусь працює у млині.

 4. На березі озера відпочивали діти.

Ж. р. 1. У печі яскраво палав вогонь. 2. На яблуні  виблискують спілі яблучка. 3. У шкільній бібліотеці є багато наукової та художньої літератури. 4. Зайчик сонячний іскриться на лататті у ріці.

С. р. Зацвіли каштани у моєму місті. 2. На вікні розквітла герань. 3. Погожої днини с селі зявилися граки. 4. У повітрі пронісся гуркіт грому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1094
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку