№ 34, № 35, № 36, № 37 ФОМ Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №4 (4години)
Тема: Іменник (№3)
Девіз уроку:Будь господарем свого слова. (Народна мудрість)
І. Робота над засвоєнням понять, визначень, правил
1. Повторення тез 1.1. – 3.8. блоку « Іменник ».
2. Усно дати відповідь на питання:
• Що таке іменник?
• Які бувають іменники?
• До якого роду можуть належати іменники?
• За чим змінюються іменники?
• Яким членом речення буває іменник?
• Які іменники називаються синонімами?
• Які іменники називаються антонімами?
• За чим відмінюються іменники? Що таке відмінювання?
• Назви відмінки та питання, на які вони відповідають.
ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок
І. Правопис відмінкових закінчень іменників в множині.
Вправа №1 Називний відмінок
Спиши. Підкресли іменники у називному відмінку.
Вправа №2 Родовий відмінок
Спиши. Підкресли іменники у родовому відмінку.
Вправа №3 Давальний відмінок
Спиши. Підкресли іменники у давальному відмінку
1.Осінні холоди завдали клопотів пташкам. 2. Ми вдячні хліборобам за їхню працю
3. Школярам сподобалась лялькова вистава. 4. Сняться деревам зимові сни.
Вправа №4 Знахідний відмінок
Спиши. Підкресли іменники у знахідному відмінку.
1.Школа придбала для учнів нові м’ячі. 2. Вже журавлі гуртуються в ключі. 3. М’які перини снігів укривають ліси і долини. 4. Лісові мешканці заготовляють на зиму харчі.
Вправа №5 Орудний відмінок
Спиши. Підкресли іменники у орудному відмінку.
Вправа №6 Місцевий відмінок
Спиши. Підкресли іменники у місцевому відмінку.