Фронтальне опрацювання матеріалу "Прикметник" №1

Про матеріал
  • Урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ). Має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.
  • .Даний урок - урок фронтального опрацювання матеріалу (ФОМ) блоку "Прикметник" містить вправи і завдання.
Перегляд файлу

№ 45, № 46, № 47 ФОМ      Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №5 (3години)

C:\Users\Iam\Desktop\картинки\укр.jpgТема:     Прикметник  (№1)

Девіз уроку: Старанність і труд до мети ведуть. (Народна мудрість)

 

І. Робота  над засвоєнням понять, визначень, правил

1. Повторення тез 1.1. – 2.5. блоку « Прикметник ».

2. Усно дати відповідь на питання:

  Яка частина мови називається прикметником?

  На які питання він відповідає?

  Яку роль відіграють прикметники в мовленні?

  З якою частиною мови прикметник найчастіше зв’язаний у реченні?

  Яким членом речення виступає найчастіше?

• Як змінюється прикметник? Чи так само, як іменник?

• Які закінчення мають прикметники  чоловічого, жіночого та середнього роду в називному відмінку?

   Як визначити відмінок прикметника в реченні?

  Про що можна довідатись із закінчень прикметників?

 

ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок

Прикметник як частина мови

 

  1. Добери до іменників прикметники

Зима (яка?) ….       ;                вітер (який?) ….;

Сніг (який?) …..     ;                небо (яке?) ….. .

 

  1. Спиши. Підкресли прикметники. Якими членами речення вони виступають?

Край села стояла невеличка біла хата. З неї вийшла молода струнка дівчина. У довгій косі червоніла стрічка. З вишитої сорочки сміялися голубі незабудки. Було у цій красивій дівчині щось загадкове.

 

  1. Допиши закінчення у словах. Підкресли прикметники, вкажи число і рід.

Кульбабка

   Як тільки встає сонечко, прокидається і малньк…  кульбабка. Відкриває вона жовт…  личко. Але надходить час, коли голівки перетворюються на біл…  пухнаст… 

Парашутики. Їх розносить сильн…  вітер по землі.

 

  1. До поданих прикметників добери синоніми. З одним із них склади і запиши речення.

Міцний,….    ; акуратний, ….  ;  балакучий, ….  ; блакитний, …  ;  високий, …  .

 

  1. До поданих прикметників добери антоніми. З одним із них склади і запиши речення.

Глибокий – … ;  порожній – …  ;  відважний – … ;  мілководний – … ;  густий – …  .

 

  1. Склади і запиши два речення зі словом добрий, вживаючи  його в прямому і переносному значенні.

 

  1. Прочитай прислів’я. Випиши сполучення прикметника з іменником. Поясни, в якому значенні вжиті прикметники?

Від теплого слова і лід розмерзається.

Гостре словечко коле сердечко.

Від солодких слів буває гірко.

  1. Подані словосполучення заміни за зразком і запиши.

             Зразок.  Галявина в лісі – лісова галявина.

 

              Пісні солов’я –   ….  ;                    поля пшениці –  … ;            шафа для книг – … ;

               кора дуба –  ….   ;                        хліб із жита –  ….;                книга з бібліотеки – …;

               зарості очерету –  …. ;               плаття із шовку – ….;          букет із квітів – ….  .

 

                                                           Творчі завдання

  1. Удоскональ текст, використавши прикметники, подані у дужках.

Запиши удосконалений текст.

Ранок

Ранок після ночі. Зірки пірнули в безодню неба. Піднімається туман. Тихо навкруги.

( Літній, зимовий, ясний; короткої, довгої, теплої, холодної; бліді, яскраві; в синю, в темну; похмурого, ясного, безхмарного; сивий, густий, блідий. )

 

  1. Склади текст із деформованих речень. Добери до нього заголовок. Підкресли прикметники, визнач їх число і рід.

дівчата, дуже, українські, жінки, і, вишивати, любили, рушники;

вважали, священними, рушники,вишиті;

квадрати, зображувані, сонце, символізували, землю, рослини, рідну;

вишитим, поклонялися, предки, рушникам, наші.

 

  1. Виділені прикметники заміни антонімами, використовуючи слова з довідки. Запиши утворений текст.

На галявині у низькій траві росли маленькі лісові дзвіночки. У повітрі пахло різними квітами і холодною травою. Десь чулося переривчасте і грубе гудіння. Дзижчали бджоли на квітах, сюрчали коники, високо в небі літали ластівки.

 

Слова для довідки: великі, високій, тонке, рівне, нагрітою.

 

 

 

C:\Users\Iam\Desktop\images.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку