Фронтальне опрацювання матеріалу "Прикметник" №2

Про матеріал
  • Урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ). Має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.
  • .Даний урок - урок фронтального опрацювання матеріалу (ФОМ) блоку "Прикметник" містить вправи і завдання.
Перегляд файлу

№ 51, № 52, № 53 ФОМ      Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №5 (3години)

Тема:     Прикметник  (№2)

C:\Users\Iam\Desktop\картинки\ром.jpgДевіз уроку: Оптимізм – віра в перемогу добра над злом, правди над кривдою, світла над темрявою.

                                     І. Робота  над засвоєнням понять, визначень, правил

1. Повторення тез 1.1. – 2.5. блоку « Прикметник ».

2. Усно дати відповідь на питання:

  Яка частина мови називається прикметником?

  На які питання він відповідає?

  Яку роль відіграють прикметники в мовленні?

  З якою частиною мови прикметник найчастіше зв’язаний у реченні?

  Яким членом речення виступає найчастіше?

• Як змінюється прикметник? Чи так само, як іменник?

• Які закінчення мають прикметники  чоловічого, жіночого та середнього роду в називному відмінку?

   Як визначити відмінок прикметника в реченні?

  Про що можна довідатись із закінчень прикметників?

ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок

Відмінювання  прикметників в однині

                                             Називний відмінок

  1. Підкресли прикметники у називному відмінку.

На яблуневих гілках цвіте холодний іній. В глибокій воді велика риба водиться. Прудка ріка високі береги розмиває. У високого жита колос пустий.

                                                                    Родовий відмінок

  1. Підкресли прикметники у родовому відмінку.

Спрагла земля потребує доброї погоди, доброго насіння, доброго робітника. Під подихом осіннього вітру крутився очеретяний млинок. З кольорового паперу ми робили ялинкові прикраси. Для рідної матусі ми вишиваємо барвистий рушник.

                                                                    Давальний відмінок

  1. Підкресли прикметники у давальному відмінку.

Голодній курці жовте просо сниться. Сашко читав молодшому братикові цікаве оповідання. Мужньому пожежникові вручили медаль. Всі діти раділи літньому сонечку.

Знахідний відмінок

  1. Підкресли прикметники у знахідному відмінку.

З оповідання я дізнався про народного героя Олексу Довбуша. Старенький дідусь пив джерельну воду. Не кидай камінь у сусідський город. У лісі діти бачили прудку білку. Школярі розчистили дитячий майданчик від снігу.

Орудний відмінок

  1. Підкресли прикметники у орудному відмінку.

Барвінковий цвіт квітне яскравою радістю. Сніг укрив білою ковдрою чорну землю. Над рідним краєм лине пісня. За березовим гаєм в’ється тиха річка. Діти знайшли пташку з пораненим крилом. Ожили степи веселим птаством.                                        

                                                                    Місцевий відмінок

  1. Підкресли прикметники у місцевому відмінку.

Малята довго гуляли на свіжому повітрі. У вишневому садочку соловейко щебетав. У хвойному лісі легко дихати. У народній вишивці майстрині втілюють власні переживання. На вечірньому небі зявились  перші зорі.

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку