ЛІЦЕЙ
Новгородківської селищної ради Кропивницького району
Кіровоградської області
Вершино-Кам’янської філії
(Дистанційне навчання з використанням графічного планшету
HUION H610PRO V2)
Вчитель математики
Антоненко Валерій Вікторович
2022р.
9 клас Алгебра
Урок 34 (Дистанційне навчання з використанням графічного планшету HUION H610PRO V2)
Тема. ФУНКЦІЯ у=ах2+вх+с, а≠0, ЇЇ ГРАФІК І ВЛАСТИВОСТІ
Мета. Сформувати знання учнів про означення, вид графіка та алгоритм побудови графіка квадратичної функції.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
Усно: (Учні дають відповіді на питання а вчитель записує за допомогую графічного планшета, щоб всі учні бачили правильну відповідь)
Що учень бачить на екрані?
. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.
Тема нашого уроку - «Функція у=ах2+вх+с, а≠0,.її графік і властивості»
Вивчивши способи геометричних перетворень графіків функцій, можна побудувати графік будь-якої алгебраїчної функції.
На сьогоднішньому уроці ми розглянемо квадратичну функцію, графік якої можна утворити з графіка функції у = х2, шляхом виконання одного або кількох геометричних перетворень.
Письмові вправи:
Вправа 1 №402 (Учень повинен звірити результат своєї роботи з тим, Що на екрані)
Вправа 2 Дано графіки функцій. Встановіть відповідність і помилки в невідповідності. (Усні пишуть номер і букву якій відповідає, якщо немає, пишуть повністю функцію)
Вчитель виводить результат.
Вправа 3 Розв’язати рівняння:
Учні після розв’язування перевіряють результат який вчитель виводить на екран.
Вправа 4 Заповнити таблицю (Усно). Учні відповідають вчитель за допомогою планшета заповнює.
№ |
Квадратне рівняння: |
Значення а |
Значення Ь |
Значення с |
Дискримінант: |
Визначити кількість коренів |
1. |
-3х2 - 4х + 2 = 0 |
|
|
|
D> 0 |
|
2. |
х2 -2х + 1 = 0 |
|
|
|
D= 0 |
|
3. |
3х2- 7х + 6 = 0 |
|
|
|
D < 0 |
|
4. |
-х2 + 2х + 5 = 0 |
|
|
|
D > 0 |
|
5. |
5х2-2х + 7 = 0 |
|
|
|
D< 0 |
|
6. |
х2 + 10х + 4 = 0 |
|
|
|
D> 0 |
|
7. |
х2 + 3х + 5 = 0 |
|
|
|
D< 0 |
|
8. |
-4х2 + 12х + 9 = 0 |
|
|
|
D= 0 |
|
9. |
х2 -5х = 0 |
|
|
|
— |
|
10. |
-х2 -2 = 0 |
|
|
|
— |
|
11. |
-х2 = 0 |
|
|
|
— |
|
12. |
х2 = 0 |
|
|
|
— |
|
IV. Вивчення нового матеріалу.
План вивчення нового матеріалу
V. Формування умінь і навичок.
(Під час пояснення нового матеріалу використовую фрагменти підручника, щоб учні зрозуміли на, що потрібно звернути увагу.)
Однією з найважливіших функцій є квадратична функція.
Якщо в=0, і с=0 тоді квадратична функція прийме вигляд у=ах2. З даної функції ми розпочнемо. Спочатку побудуємо графіки. Буде два графіка при а>0 вітки параболи направлені вгору, при а<0 вітки параболи направлені вниз.
Систематизуємо властивості у вигляді таблиці і пояснимо їх.
Тепер розглянемо квадратичну функцію у = ах2 + Ьх + с.
Графік функції у = ах2 + Ьх + с можна отримати з графіка функції у = ах2 за допомогою двох перетворень – перенесень уздовж координатних осей. Графіком функції у = ах2 + Ьх + с є парабола з вершиною в точці (хв;ув), де хв=; ув=. Якщо а>0, гілки параболи направлені вгору, якщо а<0 – униз.
Будуючи графік функції у = ах2 + Ьх + с, слід дотримуватися такої послідовності дій:
Систематизуємо властивості у вигляді таблиці.
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
Вправа 5. На рисунку зображено графік функції у = ах2 + Ьх + с. Використавши подані на рисунку умови, укажіть:
VII. Підсумки уроку.
Запитання до класу:
Домашнє завдання
1