ФУНКЦІЯ у=ах2+вх+с, а≠0, ЇЇ ГРАФІК І ВЛАСТИВОСТІ

Про матеріал
Під час дистанційного навчання з використанням графічного планшету HUION H610PRO V2
Перегляд файлу

 

ЛІЦЕЙ

Новгородківської селищної ради Кропивницького району

Кіровоградської області

Вершино-Кам’янської філії

 

 

 

ФУНКЦІЯ

 у=ах2+вх+с, а≠0,

 ЇЇ ГРАФІК І ВЛАСТИВОСТІ

9 клас Алгебра

(Дистанційне навчання з використанням графічного планшету

HUION H610PRO V2)

 

 

 

 

 

                                                Вчитель математики

                                                                  Антоненко Валерій Вікторович

 

2022р.

9 клас Алгебра

Урок 34 (Дистанційне навчання з використанням графічного планшету HUION H610PRO V2)

Тема. ФУНКЦІЯ у=ах2+вх+с, а≠0, ЇЇ ГРАФІК І ВЛАСТИВОСТІ

Мета. Сформувати знання учнів про означення, вид графіка та алгоритм побудови графіка квадратичної функції.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

  1.    Організаційний момент.
  1.     Перевірка наявності учнів у класі, в наявних на платформі  Meet.
  2.     Перевірка готовності учнів до уроку.
  3.     Запис у зошитах дати уроку і теми.
  1.    Перевірка домашнього завдання.

Усно: (Учні дають відповіді на питання а вчитель записує за допомогую графічного планшета, щоб всі учні бачили правильну відповідь)

  •    Графіком функції у = х2 є ?
  •    Областю визначення функції називаються?
  •    Областю значень функції називаються?
  • Нулями функції називають?
  • Найбільшим значенням функції називають?
  • Найменшим значенням функції називають?

Що учень бачить на екрані?

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок 10.JPG

. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.

Тема нашого уроку - «Функція у=ах2+вх+с, а≠0,.її графік і властивості»

Вивчивши способи геометричних перетворень графіків функцій, можна побудувати графік будь-якої алгебраїчної функції.

На сьогоднішньому уроці ми розглянемо квадратичну функцію, графік якої можна утворити з графіка функції у = х2, шляхом виконання одного або кількох геометричних перетворень.

Письмові вправи:

Вправа 1  №402 (Учень повинен звірити результат своєї роботи з тим, Що на екрані)

Вправа 2 Дано графіки функцій. Встановіть відповідність і помилки в невідповідності. (Усні пишуть номер і букву якій відповідає, якщо немає, пишуть повністю функцію)

C:\Users\оля\Documents\Снимок 1.JPG

Вчитель   виводить результат.

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок.12JPG.JPG

Вправа 3 Розв’язати рівняння:

  1. х2-2х=0,   2) х2 - 3х + 2 = 0

Учні  після розв’язування перевіряють результат який вчитель виводить на екран.

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок13.JPG

Вправа 4 Заповнити таблицю (Усно). Учні відповідають вчитель за допомогою планшета заповнює.

Квадратне рівняння:

Значення

а

Значення

Ь

Значення с

Дискримінант:

Визначити кількість коренів

1.

-3х2 - 4х + 2 = 0

 

 

 

D> 0

 

2.

х2 -2х + 1 = 0

 

 

 

D= 0

 

3.

2- 7х + 6 = 0

 

 

 

D < 0

 

4.

2 + 2х + 5 = 0

 

 

 

D > 0

 

5.

2-2х + 7 = 0

 

 

 

D< 0

 

6.

х2 + 10х + 4 = 0

 

 

 

D> 0

 

7.

х2 + 3х + 5 = 0

 

 

 

D< 0

 

8.

-4х2 + 12х + 9 = 0

 

 

 

D= 0

 

9.

х2 -5х = 0

 

 

 

 

10.

2 -2 = 0

 

 

 

 

11.

2 = 0

 

 

 

 

12.

х2 = 0

 

 

 

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

План вивчення нового матеріалу

  1.   Означення квадратичної функції.
  2.    Графік квадратичної функції.
  3.   Алгоритм побудови графіка функції у = ах2 + Ьх + с.

V. Формування умінь і навичок.

(Під час пояснення нового матеріалу використовую фрагменти підручника, щоб учні зрозуміли на, що потрібно звернути увагу.)

Однією з найважливіших функцій є квадратична функція.

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок 1.JPG

Якщо в=0, і с=0 тоді квадратична функція прийме вигляд у=ах2. З даної функції ми розпочнемо. Спочатку побудуємо графіки. Буде два графіка при а>0 вітки параболи направлені вгору, при а<0 вітки параболи направлені вниз.

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\16.jpg

Систематизуємо властивості у вигляді таблиці і пояснимо їх.

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок3.JPG

Тепер розглянемо квадратичну функцію у = ах2 + Ьх + с.

Графік функції у = ах2 + Ьх + с можна отримати з графіка функції у = ах2 за допомогою двох перетворень – перенесень уздовж координатних осей. Графіком функції у = ах2 + Ьх + с є парабола з вершиною в точці (хвв), де хв=; ув=. Якщо а>0, гілки параболи направлені вгору, якщо а<0 – униз.

Будуючи графік функції у = ах2 + Ьх + с, слід дотримуватися такої послідовності дій:

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок4.JPG

Систематизуємо властивості у вигляді таблиці.

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок5.JPG

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа 5.  На рисунку зображено графік функції у = ах2 + Ьх + с. Використавши подані на рисунку умови, укажіть:

  1.    знак числа а в рівнянні у = ах2+Ьх + с;
  2.     координати вершини параболи;
  3.     вісь параболи.

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок21.JPG

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок22.JPG

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок34.JPG

 

VII. Підсумки уроку.

Запитання до класу:

  •      Скільки нулів має функція, якщо І) > 0, І) = 0, І) < 0
  •      Який напрям мають вітки параболи, якщо а > 0 та а < 0
  •      Як знайти вершину параболи і яке практичне застосування цієї формули VIII. Пояснення домашнього завдання.

Домашнє завдання

  1.   Вивчити §11 ст.98.
  2.   Виконати №420, №427, №429. Користуйтеся даним конспектом прикріплений в Клас Румі.

                                                                                                                                           1

 

docx
До підручника
Алгебра 9 клас (Істер О. С.)
До уроку
§ 11. Функція y = ax2 + bx + c, a ≠ 0, її графік і властивості
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
1143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку