Гектор - "вічний образ світової літератури". Компаративний аналіз поетичних творів різних часів і культур

Про матеріал
Матеріал сприяє формуванню вмінь порівнювати твори античності із сучасністю, знаходити спільне та відмінне на різних рівнях: ідейно-тематичному, морально-етичному, історичному. Заповнення порівняльної допоможе глибше розкрити згубну сутність війни, показати її руйнівні наслідки через долю героїв "Іліади", розкрити гуманізм образу Гектора
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема дослідження. Гектор – «вічний образ» світової літератури. Гуманістичний зміст «Іліади»Мета дослідження: вчити аналізувати художній твір, порівнювати героїв різних літературних творів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати вміння співчувати, поважати людину, її героїзм, відданість своєму народу

Номер слайду 2

Дослідницька робота до уроку. Група декламаторів – вірші на воєнну тематику українських та зарубіжних поетів, бійців, волонтерів, переселенців. Група істориків – дослідження «Історія та наслідки Троянської війни»;«Друга світова війна в долі України та моєї Родини»;«Закривавлений Донбас». Група фоторепортерів – фотоколаж «Потворне обличчя війни»

Номер слайду 3

Напиши про війну! І колись через прірву століть,Хтось згадає її, прочитавши написані вірші…Лихо з часом іде, та примара ще довго стоїть. Над могилами тих, хто з війни так ніколи й не вийшов…Напиши про війну! Та про біль ще таких молодих,Що кричали «Живіть!!!», закриваючи друзів від смерті. Про людей, що пішли захищати свій край від чужих. Про людей, що пішли, залишившись рядком на конверті.…………………………………………………………………………………………….. Ти не слухай порад – не для того ти пишеш вірші. Як би там не було, а про це всі повинні почути. Головне – це слова, що виходять з твоєї душі. Напиши про війну! Це ніхто не повинен забути!Вадим Барченко

Номер слайду 4

Вступне слово вчителя. Ці рядки написав Вадим Барченко, учасник Бойових дій на Сході нашої країни, де в окопах воюють кращі сини і дочки нашого народу, і серед них сотні талановитих поетів, журналістів, від творів яких серце обливається кров΄ю, бо вони бачили страждання і смерть на ще недавно мирній землі. Війна… Ще зовсім недавно це слово ми чули лише з історичних хронік, художніх творів, а сьогодні воно є нашою реальністю, ми стали свідками жахливих наслідків, які вона несе людству. Сьогодні до болю близькими і зрозумілими стають для нас муки Пріама, плач Андромахи, розпач троянських жінок і дітей від страху втратити своїх рідних. Виступ дослідницьких групи «істориків» та фоторепортерів

Номер слайду 5

Виступ дослідницької групи «істориків»ТРОЯ – МІФІЧНе МІСТОПротягом багатьох століть реальність існування Трої ставилася під сумнів – вона існувала, як місто з легенди.  У 1870 році Генріх Шліман під час розкопок гірського селища Гіссрлик на турецькому узбережжі, наштовхнувся на руїни стародавнього міста. Продовживши розкопки на глибину 15 метрів, він розкопав скарби, що належали до давньої і високорозвиненої цивілізації. Це і були руїни знаменитої гомерівської Трої. За грецькою легендою, Троянська війна спалахнула через те, що один з 50 синів царя Пріама – Паріс, викрав прекрасну Єлену – дружину спартанського царя Менелая. Греки вислали війська саме для того, щоб забрати Єлену. Однак, на думку деяких істориків, це, швидше за все, тільки вершина конфлікту, тобто та остання крапля, яка передувала війні. До цього, ймовірно, було безліч торгових воєн між греками і троянцями, які контролювали торгівлю на всьому узбережжі в районі протоки Дарданелли.

Номер слайду 6

Друга світова війна охоплює період з вересня 1939 року по вересень 1945 року – війна двох світових військово-політичних коаліцій, найбільша війна в історії людства. У війні брали участь 72 держави, що існували на той момент(80 % населення земної кулі Бойові дії велися на території трьох континентів і у водах чотирьох океанів. Єдиний конфлікт з використанням  атомної зброї. Мобілізовано на фронт 110 мільйонів чоловік, втрати загиблими 65 мільйонів чоловік. Характеристика війни: загарбницький, несправедливий, антигуманний з боку держав агресорів. Фашистський режим мав плани колонізації, насильницької депортації, фізичного винищення окремих народів.  Несправедливість Версальської угоди  поставило багато народів у принизливе становище, сприяла приходу до влади сил, які прагнули нового переділу світу. Причини Другої світової війни

Номер слайду 7

Причини війни на Сході України. Основною причиною нинішнього конфлікту на сході України є втручання у внутрішні справи України Російської Федерації. Проте при відсутності другорядних причин конфлікт все одно б не виник. Цими причинами є наступні: бідність як наслідок низьких доходів населення; незгода більшості населення з соціальною стратифікацією суспільства; високий рівень безробіття молоді; проникнення організованої злочинності в урядові структури; сепаратиські тенденції, направлені на руйнування цілісності держави.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Порівняльна таблиця{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Порівнюємо. Троянська війна. Друга світова війна. Війна на Сході України. Хронологічні межіВоюючі сторони. Причини. Наслідки

Номер слайду 10

Образ воїна – захисника батьківщини. Образ Гектора – «вічний образ»Гектор — старший син царя Трої Пріама й цариці Гекуби, чоловік Андромахи. Він віддасть своє життя за нерозважливе кохання свого молодшого брата Паріса до Єлени Прекрасної. Він – улюбленець троянців, їхня надія і опора. Виразне читання вчителем Пісні 6 «Прощання Гектора з Андромахою»Які почуття ви переживали під час читання уривка?Чи справдились страшні сподівання Андромахи щодо майбутнього Трої? (Так, Троя була спалена ахейцями, знищена дощенту.)Складання грона на тему «Гектор»

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Презентація роботи групи декламаторів1. Ісценівка переспіву Ф. Шиллера «Прощання Гектора з Андромахою»2. Декламування віршів К. Симонова «Жди мене», Б. Олійника «Солдати», Р. Хованця ( учасника Бойових дій) «Дочекайся мене» {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Порівнюємо. Ф. Шиллер«Прощання Гектора з Андромахою»К. Симонов«Жди мене»Б. Олійник «Солдати»Р. Хованець«Дочекайся мене»Національна література. Час написання. Образ ліричного героя

Номер слайду 13

Висновок. Відмінне. Твори написані в різний час, представниками різних національних літератур, різна історична основа. Спільне. Центральним образом є образ захисника батьківщини – справжнього героя свого народу, мужнього і відважного воїна, ніжного і люблячого чоловіка, батька, сина, який жертвує собою заради порятунку дорогих йому людей. Усі поезії пройняті глибоким ліризмом, вірою в перемогу людяності над жорстокістю.

Номер слайду 14

Заключне слово вчителя. Ми можемо лише уявляти картини Троянської війни. Після майже десяти років кровопролить наступає короткий мир. За мурами Трої оплакують Гектора, а в таборі ахейців тиша. Зморені тривалою війною греки милуються високим небом, слухають спокійний плескіт хвиль і з сумом і тугою вдивляються у далечінь. Там, далеко за морем, їхня рідна Греція, домівка, сім’я… І прокидаються в душах суворих воїнів добрі почуття…Мир у серцях людей, мир між людьми і народами. Ось прекрасна мрія великого Поета. Мабуть, тому на заключних сторінках його «Іліади» немає пожежі Трої, руйнування цілого світу. Мрією про мир і вірою в Людину, яка здатна подолати зло в собі і навколишньому світі, закінчує Гомер свою безсмертну «Іліаду».

pptx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
23 жовтня 2021
Переглядів
1122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку