14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Гендерні та сексуальні меншини

Про матеріал
Додаток до уроку Громадянська освіти практичне заняття до теми "Гендерні та сексуальні меншини."
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Гендерні та сексуальні меньшини

Номер слайду 2

Що ж таке гендер?Гендер (англ. Gend – «стать», від лат. Genus – «рід») – соціально-біологічна характеристика, через яку визначаються поняття «чоловік» і «жінка», психосоціальні, соціокультурні ролі чоловіка і жінки як особистостей, а також психо-біологічні особливості, на які впливає біологічна стать, цілісна психічна репрезентація статі, сповнена неповторним динамічним глибинним, когнітивним та поведінковим поняттям жіночого та чоловічого, здобута індивідом у результаті набуття індивідуального гендерного досвіду.

Номер слайду 3

Біологічна стать. Біологічна стать людини визначається як сукупність анато-мічних, фізіологічних, біохімічних та генетичних характеристик, що відрізняють чоловічий організм від жіночого, здатних застосо-вуватися окремо або в комплексі для ідентифікації та розрізнення чоловіка від жінки.

Номер слайду 4

Сексуальність. Що ж стосується терміна «сексуальність», то він з’явився на початку XIX століття. Сексуальність – це статева чуттєвість. Зазвичай сексуальність осмислюється та переживається за допомогою таких слів, як «привабливість», «потяг» та «акт». Отже, сексуальність – домінантна ознака людської екзистенції, що є підґрунтям і причиною формування найбільш потужних за силою вираження інтенцій, пов’язаних з підкоренням, утриманням в полі уваги, розпорядженням і оволодіванням іншим як носієм власної ідентичності.

Номер слайду 5

Соціальна гендерна роль. Це індивідуальне оприявлення принадлежності до чоловічого, жіночого або іншого («третього») гендеру у соціальній обстановці (відповідно до культурних норм і стерео-типів). Гендерні відмінності формуються у процесі соціалізації – навчання ролі чоловіків і жінок, який відбувається від перших днів народження до статевозрілого віку, і меншою мірою – пізніше. На це впливають сімейне виховання, школа, взаємодія з іншими дітьми та ігрова активність. Розуміння відмінностей між статями формується починаючи приблизно з двохрічного віку.

Номер слайду 6

Феміністки. Феміністки висунули ідею про те, що відмінності між статями були вигадані суспільством. На думку гендерних фемі-ністок, гомосексуальна, гетеросексуальна й бісексуальна орієнтації мають однакове значення та залежать від переваг індивіда. Зазначена проблема особливо загострюється з огляду на те, що для гендерних феміністок існує п’ять статей, а не дві: варто говорити не про чоловіків і жінок, а про гетеросексуальних жінок, гомосексуальних жінок, гетеросексуальних чоловіків, гомосексуальних чоловіків та бісексуалів.

Номер слайду 7

Стереотипи. Ще більше відрізняються очікування щодо чоловічої та жіночої зовнішності в різних суспільствах. Наприклад, асоціація «рожевий колір – для дівчаток, блакитний – для хлопчиків» з’яви-лася в 1940-х роках завдяки старанням американських маркетологів. До цього рожевий, навпаки, вважався занадто агресивним кольором, що більше пасує хлопчикам, а дівчаток радили одягати в блакитне. Упередження щодо чоловіків та жінок, а також гомосек-суальних і гетеросексуальних людей призводять, зокрема, до:

Номер слайду 8

1. Психологічної напруги. Наприклад, «переконання, що чоловіки мають домінувати над жінками, веде до того, що хлопці відчувають постійну тривогу та намагаються доводити свою першість через бійки, вживання алкоголю, сексуальні домагання, відмову від допомоги тощо. Натомість дівчатка відчувають, що повинні применшувати власні здібності та робити вигляд, що вони менш розумні, ніж це є насправді, не протестувати проти сексуальних домагань та відмовлятися від тих хобі, спорту й занять, що можуть видатися «нежіночними»;

Номер слайду 9

2. Насильства та дискримінації. Наприклад, гомосексуаль-ні та бісексуальні підлітки можуть стати жертвами насильства з боку однолітків та дорослих: фізичного (побиття, обмеження свободи пересування) та психологічного (цькування, образи, насмішки);Права

Номер слайду 10

3. Нерівні можливості. Наприклад, деякі професії вважаються «чоловічими» й жінкам важко в них «пробитися». Інші вважаються «жіночими», й вони зазвичай низькооплачувані (наприклад, швачка та медсестра, які навіть у національному класифікаторі професій вказані саме в жіночому роді, хоча на цих роботах працюють також чоловіки). У тих сферах, де зайняті й жінки, й чоловіки, останні мають більше можливостей потрапити на керівні посади і, відповідно, заробити більше. Від чоловіків не чекають, що вони покинуть кар’єру після появи дітей. Навіть використання чоловіками декретної відпустки лишається досить рідкісним у нашій країні явищем.

Номер слайду 11

Взагалі, гендерні стереотипи можна поділити на 3 групи:1. Стереотипи маскулінності-фемінності – нормативні уявлення про соматичні, психічні, поведінкові властивості, що є характерними для чоловіків і жінок.2. Стереотипи щодо змісту праці для: жінок – традиційною вважається виконавча, обслуговуюча діяльність, а для чоловіків – діяльність інструментальна, творча, керівна.3. Стереотипи, що пов’язані із закріпленням професійних і сімейних ролей відповідно до статі. Для чоловіків головними ролями є професійні, а для жінок – сімейні.

Номер слайду 12

Гендерна ідентичність. Гендерна ідентичність – це глибоке усвідомлення людиною внутрішніх та індивідуальних особливостей гендерної належності, яка може як співпадати, так і не співпадати зі статтю людини за народженням.

Номер слайду 13

Сексуальні меншини. Сексуальні меншини — збірний термін, який об'єднує осіб обох статей з мінорними за статистикою варіантами сексуальної орієнтації або гендерної ідентичності.

Номер слайду 14

Для позначення людей, які вирізняються своєю сексуальною орієнтацією та гендерною ідентичністю використовується акронім ЛГБТ, який складається з початкових літер слів – лесбійки (Lesbian), ґеї (Gay), бісексуали (Bisexual) та трансгендери (Transgender). Особи, що об’єднані спільними інтересами, проблемами та цілями, сповідують нетрадиційну сексуальну орієнтацію, а також борються за свої громадянські права, отримали назву ЛГБТ-спільнота або ЛГБТ-люди.

Номер слайду 15

У поняття «сексуальні меншини» не включаються групи осіб, чиї сексуальні пристрасті визначаються медициною як девіантні або патологічні, або реалізація сексуальних пристрастей яких відбувається не за взаємною згодою двох дорослих дієздатних осіб і тим самим порушує права інших людей, або права тварин, або кримінальне законодавство. Зокрема, до сексуальних меншин не відносяться педофіли, зоофіли, некрофіли.

Номер слайду 16

pptx
Додано
20 січня
Переглядів
1136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку