Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук. Розв`язування розрахункових завдань

Про матеріал
У розробці підібрано завдання для перевірки і закріплення знань із теми " Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук. Розв`язування розрахункових завдань "
Перегляд файлу

8 клас.

Тема. Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук. Розв`язування    розрахункових завдань.

Мета: узагальнити знання про неорганічні речовини та їхні властивості; класифікувати речовини, встановити генетичний зв'язок між класами неорганічних речовин; розвивати вміння розв’язувати розрахункові завдання.

Обладнання: таблиця «Неорганічні речовини», картки, таблиця «Кухоль хіміка»

Хід уроку

І Організаційний етап

 

ІІ Актуалізація опорних знань.

1.Перегляд відео (утворення новорічної гілочки 10.04 – 45с.)

2.Бесіда:

- хімія – наука про…

- речовини бувають неорганічні і…

ІІІ Повторення матеріалу.

  1. Розглянути таблицю «Неорганічні речовини».

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Бліц-турнір

Тема «Оксиди»

1.Які речовини називаються оксидами?

2. Як класифікуються оксиди?

3. Які оксиди називаються основними?

4. Вода – це основа, оксид чи кислота?

5. Назвіть формулу ферум (ІІІ) оксиду.

6. Які оксиди називаються амфотерними?

Тема «Основи»

  1. Які речовини називають основами?
  2. Як класифікують основи за розчинністю у воді?
  3. Натрій гідроксид – розчинна чи нерозчинна основа?
  4. Як називають розчинні у воді основи?
  5. Які основи при нагріванні розкладаються?
  6. Наведіть формулу алюміній гідроксиду.

Тема «Кислоти»

  1. Які речовини називаються кислотами?
  2. Як класифікуються кислоти за вмістом Оксигену?
  3. Залишок якої кислоти входить до складу кухонної солі?
  4. Наведіть формулу сульфатої кислоти.
  5. Яку валентність має кислотний залишок ортофосфорної кислоти?
  6. Чи взаємодіють кислоти із золотом?

Тема « Солі»

  1. Які речовини називаються солями?
  2. Як називають солі сульфатної кислоти?
  3. Наведіть формулу кухонної солі.
  4. Яка формула крейди?
  5. Які види солей ви знаєте?

VІ. Вивчення нового матеріалу.

Ознайомлення з хімічними властивостями основних класів неорганічних сполук показує, що між ними існує взаємозв’язок. Під генетичним зв’язком розуміється взаємоперетворення речовин різних класі неорганічних сполук, можливість одержання одних речовин з інших.

  Утворення схеми:

 Неметал – кислотний оксид – кислота – сіль.(навести приклад).

Метал – основний оксид – основа – сіль.

Розглянути таблицю в підручнику (ст.92).

«Кухоль хіміка.»

 

 

Кислотні

оксиди

 

Основні оксиди

 

Основи

 

Кислоти

Солі

 

V. Узагальнення й систематизація знань

Гра «Перекладач»

  • Не все те Аурум, що блищить.
  • Ферумний характер.
  • За купрумний гріш подавився.
  • Перший день гість – Аурум, другий – Арґентум, а третій – Купрум, бери сумку та їдь.
  • Білий, як кальцій карбонат.
  • Багато аш два о утекло.

Робота з картками

1.Який ряд формул утворений лише з формул оксидів:

А) H2O, BaO, HNO3,     Б) Al2O3, CO, MgO,      В) KNO3, NO2, NaOH.

 

2. Який ряд формул утворений лише з формул кислот:

А) H2O, HCI, H2S;     Б) HCI, HNO3, H2SiO3;     B) Ca(OH)2, BaO, HNO3?

3. Здійснити перетворення

Al – Al2O3 – Al(OH)3 – Na3AlO3

СuSO4 – Cu(OH)2  – CuCl2

 CuO – CuSO4  (09.24(1,2); 09.25(1))

4. Розв`язати  задачу.

Яка кількість речовини солі утвориться, якщо нейтралізувати калій гідроксид сульфатною кислотою, маса якої 9,8г.

                         9,8 г ---- х

                          98г  ---- 174г

                          х=17,4

Скласти сенкан до слова «кислота»

  • Безбарвна, їдка
  • Роз`їдають, обпікають
  • Це неорганічна сполука
  • Речовина.

 

Дешифрувальник

1

АБВ

2

ГДЕ

3

ЄЖЗ

4

ИІЙК

5

ЛМНО

6

ПРСТ

7

УФХЦ

8

ЧШЩ

9

ЬЮЯ

 

54624 (оксиди)

5724 (луги)

5655154 (основні)

52615 (метал)

5246615431749 (нейтралізація)

242654645651 (гідроксильна)

54661651 (нітратна)

74549 (хімія)

455 (йон)

55524751(молекула)

 

Солі

кислоти

основи

оксиди

CuO

Р

Е

Т

М

HCl

І

О

Ш

И

NaCl

Л

Г

А

Ф

KOH

Н

Л

О

Х

HNO3

І

Д

Т

Ь

H2O

Д

У

Ч

Ц

Na2CO3

І

Щ

І

М

 

 

Домашнє завдання: параграф 16, завдання в зошиті,

                                    скласти сенкан до слова солі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дешифрувальник

 

1

АБВ

2

ГДЕ

3

ЄЖЗ

4

ИІЙК

5

ЛМНО

6

ПРСТ

7

УФХЦ

8

ЧШЩ

9

ЬЮЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з картками

1.Який ряд формул утворений лише з формул оксидів:

А) H2O, BaO, HNO3,     Б) Al2O3, CO, MgO,      В) KNO3, NO2, NaOH.

 

2. Який ряд формул утворений лише з формул кислот:

А) H2O, HCI, H2S;     Б) HCI, HNO3, H2SiO3;     B) Ca(OH)2, BaO, HNO3?

 

3. Здійснити перетворення

Al – Al2O3 – Al(OH)3 – Na3AlO3

 

СuSO4 – Cu(OH)2  – CuCl2

 CuO – CuSO4

 

4. Розв`язати  задачу.

Яка кількість речовини солі утвориться, якщо нейтралізувати калій гідроксид сульфатною кислотою, маса якої 9,8г.

 

 

 

 

 

 

 


«Кухоль хіміка»

 

 

 

 

 

 

Кислотні

оксиди

 

 

Основні оксиди

 

Основи

 

Кислоти

 

Солі


 

 

 

солі

кислоти

основи

оксиди

CuO

Р

Е

Т

М

HCl

І

О

Ш

И

NaCl

Л

Г

А

Ф

KOH

Н

Л

О

Х

HNO3

І

Д

Т

Ь

H2O

Д

У

Ч

Ц

Na2CO3

І

Щ

І

М

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
10 січня 2022
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку