Урок "Подорож до острова Неорганіки"

Про матеріал
Це урок узагальнення знань, який проводиться у вигляді подорожі на острів, де учні шукають скарби - колби знань, за допомогою яких отримають свої оцінки у кінці уроку.
Перегляд файлу

                                                 Урок-подорож з хімії 8 клас

                                            “Подорож до острова Неорганіки”

 

Тема:  класифікація неорганічних речовин.

Мета:  повторити та закріпити знання учнів про класи неорганічних сполук; залучити учнів до активної роботи на уроці шляхом створення творчої атмосфери в класі; розвивати самостійність учнів, уміння робити висновки; виховувати інтерес до науки.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, урок-подорож.

Обладнання: схеми, таблиці, ноутбук, картки для самостійної роботи, періодична система хімічних елементів Д.І. Менделеєва, карта подорожі, роздатковий матеріал (колби), зошити, підручники.

                                                                          Хід уроку

I.Організаційний момент

(висвічується слайд №1 “Подорож до острова Неорганіки”).

Вчитель: шановні учні! Сьогодні у нас з вами буде незвичайний урок. Ми відправимось у подорож до Острова Неорганіки,  де за допомогою карти ми будемо шукати скарби та закріплювати знання по класах неорганічних сполук (на кожну парту роздається географічна карта) за допомогою стрілочок на карті ви будете знаходити скарби – це колби знань (висвічується слайд №2). Але для того, щоб їх отримати, потрібно виконати певні завдання. Тож вирушаймо у подорож до острова, насолоджуючись музикою та звуками природи (відеоролик з музичним супроводом – шум моря).

II. Актуалізація опорних знань

Вчитель: ось і прибули ми до острова, давайте подивимось на карту, в яку сторону ведуть наші стрілочки. І знайдемо заховану колбу знань. Для того, щоб її дістати , потрібно виконати завдання.(після того як  учні знаходять колби знань висвічується слайд №3 із завданням).

III. Узагальнення та систематизація знань

Завдання:

вставити пропущене слово у речення.

1.Речовини, які складаються з двох хімічних елементів,одним з яких є оксисен називаються… (оксиди).

2. Речовини, які складають з атомів металу та кислотного залишку називаються…(солі).

3. Речовини, які складаються з атомів металу та гідроксильної групи ОН називаються… (основи).

Вчитель: Молодці! За це ви отримуєте колбу знань (учням, які відповідали роздаються вирізані з картону колби). Рухаємось далі. Наша стрілочка показує на захід і ми отримуємо друге завдання (слайд№4).

Завдання 1:

Який ряд хімічних формул складається лише з формул оксидів:

а) Li2O, MnO2,Fe2O3;

б) Al2O3,H2SO4,H2S.

Завдання 2:

дати повну назву формулам кислот – H2SO4,H3PO4,HCl,HNO3,HI.

Вчитель: що ж, ви молодці! Знову дістали колбу знань. Рушаймо далі. Наша стрілочка веде на північ і ми дістаємо нове завдання (слайд №5).

Завдання 1:

визначити молекулярну масу речовини.

Mr(CaSO4);

Mr(NaCl);

Mr(P2O5);

Mr(HNO3);

Вчитель: молодці! Ви знову отримуєте подарунок – колбу знань. Зараз ми з вами трішки відпочинемо і переглянемо цікаве відео про хімічні реакції. (перегляд відео) Сподіваюсь, вам сподобалось. Рушаймо далі, тепер наша стрілочка веде нас до коали, яка принесла нам нове  завдання (слайд №7).

Завдання:

закінчити рівняння реакції.

  1. MgCl2 + N2SO = …
  2. CaSO4 + NaCl = …
  3. Ba(NO3)2 + LiOH = …
  4. HCl + Zn = …
  5. HCl + AgNO3 = …

Вчитель : і ви знову проходите далі, отримуючи колбу знань.

 Наступне  завдання (слайд №8):

 із запропонованих формул, виберіть солі соляної кислоти (хлориди).

а) KCl;

б)KNO3;

в) CaCl2;

г) CaSO4;

д) Na3PO4;

е) NaCl;

Завдання 2:

визначити валентність  у сполуках, утворюючи правильну формулу:

NaO, AlO, CaOH,FeNO3,ZnOH,BaSO4.

Вчитель: і знову колба знань – ваша. На завершення, наш острів приготував нам сюрприз. Для того, щоб ми з вами знайшли вихід із острова. Ми повинні правильно записати таблицю, але під нею преплутані всі слова: складні, оксиди, основи, метали, неметали, солі, основні, розчинні, оксигеновмісні, безоксигенові, нерозчинні, амфотерні, прості, кислоти, кислотні (таблиця створюється на власний розсуд вчителя; надруковані таблиці роздаються кожному учневі,  які вони повинні правильно заповнити).

IV. Підбиття підсумків

Вчитель: ну ось і все. Ми прощаємось з островом Неорганіки, який показав  нам правильний вихід. Ми справились з усіма завданнями і знайшли всі колби знань, які були заховані на острові.

V. Оцінювання учнів

Залежно від того скільки колб знайшов кожен учень, вони отримують певний бал.

Саме ці колби вирішать,якими ж будуть ваші оцінки за урок (слайд №9). Висвічується слайд №10, на якому показано домашнє завдання – підготуватись до контрольної роботи, повторити параграф 7-11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 січня 2022
Переглядів
256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку