Хід уроку:
І.Організація класу до уроку. - Чи готові ви розпочати?
Запис на дошці (читає вчитель):
Народ мій є! Народ мій завжди буде!
Ніхто не перекреслить мій народ! Пощезнуть всі перевертні й приблуди, І орди завойовників-заброд!
Василь Симоненко «Земне тяжіння» 1964р.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Гра «Мікрофон».
- Що це за фото декорують наш зал? (фото Євромайдану, гасла Євромайдану, наші герої-захисники…).
- Скажіть, буть ласка, для чого нам ці фото, чи потрібно нам це все? (фото-це зафіксована мить нашого минулого, а без минулого не буде майбутнього …)
Висновок: хто не знає свого минулого – не матиме і гідного майбутнього.
2. Бесіда.
- Можливо не варто цим перейматися, адже це відбувається там, на СХОДІ ? ( думки дітей, їхніх батьків та всіх бажаючих) 3. Учень (учні) декламує(-ють) вірш: Не відвертайся від чужого горя!
Нехай у єдності розчиниться печаль. У всіх одне життя, лиш різна доля І різний біль..на жаль…на жаль.. Повір у казку, як вірять в неї діти У закутках сирітської хатини.
Навчи їх вірити, любити і радіти
Життям летіти пухом тополиним
Не кидай каменем у безпритульні плечі -
Вони втомилися нести свого хреста А кусень хліба буде так до речі… Твоя ж кишеня теж бува пуста!
Ніхто ж не просить в Бога забагато: Тільки любові – більше, як колись… Не відвертайся від заплаканого брата За ближнього тихенько помолись. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Побудова асоціативного куща
- Хто такий патріот?
вільна відважний борець
людина за свободу і правду
чесний той, що положить громадян душу й тіло
за свободу і суверенність
- Чи, ви, є патріотами? Як ви це можете довести? (Ми любимо нашу Батьківщину)
- Послухайте, як відповів ваш ровесник. Відео «Де, Україна?» https://www.youtube.com/watch?v=qes_x_6AzQ0
Висновок: Ось де повинна бути Україна у справжнього патріота.
2. Бесіда.
- Що сьогодні відбувається у нашій країні? (війна)
- Україна знову у стані війни, як і сімдесят років тому. А це найстрашніше. Це наше спільне горе і невимовна втрата.
- Пригадайте, будь ласка, з чого все починалося. ( з мірного мітингу Євромайдана)
- Чому люди вийшли на Майдан? (Люди, а особливо студентська молодь захотіли, щоб влада їх почула і прислухалась до їхньої думки. Адже вони вільні і живуть у незалежній та демократичній державі, тому мають право висловити свою думку та бути почутими.)
3. Учень (учні) декламує(-ють) вірш: Рабів до Раю не пускають, Так отаман Сірко казав.
До волі йдуть, її плекають |
, |
Це шлях, що кожен прогризав. |
Здається ось вона, вже поруч, Та ні, ще довго треба йти.
І не звернуть ніяк ліворуч, Бо мусиш прямо к ній дійти.
Вона хоробрим лиш дається
До себе жалість хто забув, Йому вона завжди всміхнеться, Повагу він її здобув.
Є шанс в нас в кожного піднятись,
Розправить крила й полетіть,
Не можна просто так здаватись,
Лиш переможцю пощастить!
ІІІ. Оголошення теми і мету навчально –виховного заняття.
-Пригадайте, будь ласка, чи був цей мітинг мирним? ( ні, бо пролилася кров патріотів)
1. Учень (учні) декламує(-ють) вірш:
А сотню вже зустріли небеса.. Летіли легко, хоч Майдан ридав.. І з кров”ю перемішана сльоза… А батько сина ще не відпускав.. Й заплакав Бог, побачивши загін — Спереду —сотник, молодий, вродливий, |
І юний хлопчик в касці голубій , І вчитель літній –сивий-сивий..
І рани їхні вже не ´їм болять..
Жовто-блакитний стяг покрив їм тіло..
Як крила ангела,злітаючи назад,
Небесна сотня в вирій полетіла…
- Ось так у нас з’явилася, нажаль, перша але не остання НЕБЕСНА СОТНЯ.
- Тому сьогодні ми поговоримо про наших героїв, висловимо їм шану і подяку, помолимося за них та вшануємо пам’ять загиблих. 2. Позакласна робота в групах (сімейна робота):
- Що ми знаємо про загиблих героїв? Ім'я, прізвище, дата народження і смерті, можливо? Чим цікавились, про що мріяли, ким були до того?
3. Вправа «Мозковий штурм»
Діти разом з батьками презентують підготовлену інформацію. Дуже доречно вчителю прослідкувати, щоб сім’ї не готували про тих самих героїв. Це варто зробити до виховного заходу. Основну увагу вчитель просить зосередити на героях Івано-Франківська (зокрема Романа Гурика та інших) та Івано-Франківської області. Для презентації сімейні групи готують портрет героя з чорною стрічкою http://paralleli.if.ua/news/48624.html
Презентація ( На дошці прикріплена намальована свічка з надписом ГЕРОЇ НЕ ВМИРАЮТЬ. Групи презентують підготовлений матеріал і довкола свічки фіксують портрети загиблих ГЕРОЇВ).
- Пам’ять про них повинна залишитися навіки в історії нашої держави.
Вічна пам’ять загиблим героям. Кожний з них у наших молитвах. Тому, єднаймося у молитвах.
Відеокліп «Помоліться батьки» слова і музика Івана Шерстка, виконує жіночий ансамбль «Перевесло» https://www.youtube.com/watch?v=flRgZYhLHts
- Ніхто б ніколи не зміг навіть подумати собі, що таке могло статися у мирний час, що наше покоління знову буде виборювати свою незалежність, юну незалежність і слова Слава Україні, Героям Слава будуть такими могутніми, трепетними та гордими.
- Ще зовсім недавно здавалось, що щастя це новий автомобіль, ремонт квартири, нові речі... А виявляється щастя - коли немає війни.
- Сьогодні ж проливається кров на сході, коли намагаються знищити суверенність нашої держави. Гинуть як військовослужбовці, так і мирне населення, що також не повинно бути забутим. Тож шануймо і пам’ятаймо наших Героїв, без яких не існувало б нас, нашого народу, української держави. Вічна слава полеглим. Тож, давайте хвилиною мовчання вшануємо пам'ять про загиблих героїв.
(Хвилиною мовчання вшановується пам'ять про загиблих героїв). https://www.youtube.com/watch?v=bMPebgVZqLs
4. Учень (учні) декламує(-ють) вірш: Хтось літаки здіймає на Європу, Хтось яхтами хизується в портах. А інші "засмагають" по окопах, По бліндажах і просто,- блокпостах.
Одним південне сонце й море синє,
В котрім не пересолена РН,
Комусь буржуйка і вода - спасіння,
Бо сіль від поту засихає аж,
Немов кора. Втискається у шкіру, І кров скипає від її тисків.
Христос родився! Вірю, Боже, вірю! Я вчора фото бачила. З Пісків.
Чорнющі, закіптюжені. От ніби Й лиця не видно,а крізь сажу - лик!
І ти, мій Боже, з ними. Також Кіборг. Вони у тебе вірять. Я - у них.
Оці, чорнющі з кіптяви і солі – Світліші за різдвяний білий сніг. Оці, ріднющі духом і по крові, Прихилять небо і врятують.
Всіх.
- Ми віримо в те, що нашими спільними зусиллями побратимів, однодумців, волонтерів та ЛЮДЕЙ, які відгукуються на прохання наших захисників нам вдасться відстояти незалежність своєї країни та змінити її на краще.
- Тому сьогодні висловлюємо щиру подяку нашим героям та хочемо звернутися до НИХ через наше відеозвернення. Відео звернення до воїнів АТО (мої учні) https://www.youtube.com/watch?v=nmc6odSxVfI X. Підсумки уроку.
- Яка тема нашого уроку?(Герої не вмирають, Вони залишаються в наших серцях).
1. Критичне мислення – сенкан.
- Давайте підведемо підсумки нашого уроку за допомогою сенкана. (Сенкан – це п’ятирядковий вірш. 1 рядок – це слово, до якого пишемо сенкан; 2 рядок – два слова ознаки, тобто прикметники, до слова у першому рядку; 3 рядок – три дієслова до слова у першому рядку; 4 рядок – речення із словом, що у першому рядку; 5 рядок – слово синонім, або слово, яким можна замінити слово у першому рядку.) Наприклад:
Герой
Мужній, безстрашний.
Захищає, виборює, воює.
Герой –відважний борець за свободу.
Патріот.
- Напишіть сенкан першим рядком якого буде вислів ГЕРОЙ.
(Вчитель роздає дітям заготовки для сенкану. Це можуть бути і квіточки, якими діти увінчають портрети загиблих ГЕРОЇВ. Можуть бути і сонечка, і промінчики і т. д., все залежить від задуму вчителя. На таких шаблонах вчитель може самостійно, зазделегідь написати перший рядок, щоб зекономити час уроку.) 2. Презентація сенканів.
3. Рефлексія – складання вірша.
(Вчитель записує два рядочки вірша на аркуші , закриває перший рядочок, а другий рядочок читає учень і доповнює своїми двома рядками, які римуються записуючи їх на аркуші, попередні рядки закриває, залишаючи останній і передає наступній дитині, так продовжується, поки не напише остання дитина. Тоді вірш зачитується).Ось що вийшло у нашому класі: Герої не вмирають
Ми чуємо щодня
Вони захищають наше життя
Кожного Божого дня
Щоб кожної днини, кожної години
Злагода й мир прибавлявсь
Щоб воїни наші були сильні й здорові
Бажаю їм доброї долі
Щоб Ви повернулись додому живими
І нехай радіє Ваша родина Хай Ви будете щасливі і здорові Та Україна не буде в полоні.
- Тому сьогодні взиваймо до МИЛОСЕРДЯ нашого Небесного Отця і просімо Його про Мир у нашій вільній країні. Вірмо, що в найближчому майбутньому ми будемо співати новий гімн України!
Навчальне заняття: «Герої не вмирають! Вони залишаються в наших серцях!»
4. Відео. https://www.youtube.com/watch?v=3l1gRJ5Cnuo
- Герої не вмирають, Вони залишаються в наших серцях!!!
- Слава Україні!!!
- Героям слава!!!