Герої не вмирають! Вони залишаються в наших серцях!

Про матеріал
Урок вшанування НЕБЕСНОЇ СОТНІ, розвиток в учнів патріотизму на реальних життєвих прикладах, закріплення знань з історії та прищеплення обов"язку знати свою історію і берегти
Перегляд файлу

 

Хід уроку:

І.Організація класу до уроку. - Чи готові ви розпочати?

Запис на дошці (читає вчитель): 

                        Народ мій є! Народ мій завжди буде!

Ніхто не перекреслить мій народ! Пощезнуть всі перевертні й приблуди, І орди завойовників-заброд!

Василь Симоненко «Земне тяжіння» 1964р.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.   Гра «Мікрофон».

-         Що це за фото декорують наш зал? (фото Євромайдану, гасла Євромайдану, наші герої-захисники…).

-         Скажіть, буть ласка, для чого нам ці фото, чи потрібно нам це все? (фото-це зафіксована мить нашого минулого, а без минулого не буде майбутнього …)

Висновок: хто не знає свого минулого – не матиме і гідного майбутнього.

2.   Бесіда.

- Можливо не варто цим перейматися, адже це відбувається там, на СХОДІ ? ( думки дітей,  їхніх батьків та всіх бажаючих) 3. Учень (учні) декламує(-ють) вірш: Не відвертайся від чужого горя!

Нехай у єдності розчиниться печаль. У всіх одне життя, лиш різна доля І різний біль..на жаль…на жаль..   Повір у казку, як вірять в неї діти У закутках сирітської хатини.

Навчи їх вірити, любити і радіти

Життям летіти пухом тополиним  

Не кидай каменем у безпритульні плечі -

Вони втомилися нести свого хреста А кусень хліба буде так до речі… Твоя ж кишеня теж бува пуста!  

Ніхто ж не просить в Бога забагато: Тільки любові – більше, як колись… Не відвертайся від заплаканого брата За ближнього тихенько помолись. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Побудова асоціативного куща 

-   Хто такий патріот?

 

 

                                                               вільна             відважний борець     

                                                         людина                            за свободу і правду                            

image

чесний                         той, що положить громадян                         душу й тіло

 за свободу і суверенність

 

-   Чи, ви, є патріотами? Як ви це можете довести?   (Ми любимо нашу Батьківщину)

-   Послухайте, як відповів ваш ровесник. Відео «Де, Україна?» https://www.youtube.com/watch?v=qes_x_6AzQ0

Висновок: Ось де повинна бути Україна у справжнього патріота.

2.               Бесіда.

-         Що сьогодні відбувається у нашій країні? (війна)

-         Україна знову у стані війни, як і сімдесят років тому. А це найстрашніше. Це наше спільне горе і невимовна втрата.

-         Пригадайте, будь ласка, з чого все починалося. ( з мірного мітингу Євромайдана)

-         Чому люди вийшли на Майдан? (Люди, а особливо студентська молодь захотіли, щоб влада їх почула і прислухалась до їхньої думки. Адже вони вільні і живуть у незалежній та демократичній державі, тому мають право висловити свою думку та бути почутими.)

3.               Учень (учні) декламує(-ють) вірш: Рабів до Раю не пускають, Так отаман Сірко казав.

До волі йдуть, її плекають

,

Це шлях, що кожен прогризав.

Здається ось вона, вже поруч, Та ні, ще довго треба йти. 

І не звернуть ніяк ліворуч, Бо мусиш прямо к ній дійти.

Вона хоробрим лиш дається

До себе жалість хто забув, Йому вона завжди всміхнеться, Повагу він її здобув. 

Є шанс в нас в кожного піднятись,

Розправить крила й полетіть,

Не можна просто так здаватись,

Лиш переможцю пощастить!

ІІІ. Оголошення теми і мету навчально –виховного заняття.

-Пригадайте, будь ласка, чи був цей мітинг мирним? ( ні, бо пролилася кров патріотів)

1. Учень (учні) декламує(-ють) вірш:

А сотню вже зустріли небеса..

Летіли легко, хоч Майдан ридав..  І з кров”ю перемішана сльоза… А батько сина ще не відпускав..

Й заплакав Бог, побачивши загін — Спереду —сотник, молодий, вродливий,

І юний хлопчик в касці голубій , І вчитель літній –сивий-сивий..

І рани їхні вже не ´їм болять..

Жовто-блакитний стяг покрив їм тіло..

Як крила ангела,злітаючи назад,

Небесна сотня в вирій полетіла…

-         Ось так у нас з’явилася, нажаль, перша але не остання НЕБЕСНА СОТНЯ.

-         Тому сьогодні ми поговоримо про наших героїв, висловимо їм шану і подяку, помолимося за них та вшануємо пам’ять загиблих. 2. Позакласна робота в групах (сімейна робота):

-         Що ми знаємо про загиблих героїв? Ім'я, прізвище, дата народження і смерті, можливо? Чим цікавились, про що мріяли, ким були до того?

3.   Вправа «Мозковий штурм»

Діти разом з батьками презентують підготовлену інформацію. Дуже доречно вчителю прослідкувати, щоб сім’ї не готували про тих самих героїв. Це варто зробити до виховного заходу. Основну увагу вчитель просить зосередити на героях Івано-Франківська (зокрема Романа Гурика та інших) та Івано-Франківської області. Для презентації сімейні групи готують портрет героя з чорною стрічкою http://paralleli.if.ua/news/48624.html

Презентація ( На дошці прикріплена намальована свічка з надписом ГЕРОЇ НЕ ВМИРАЮТЬ. Групи презентують підготовлений матеріал і довкола свічки фіксують портрети загиблих ГЕРОЇВ).

-         Пам’ять про них повинна залишитися навіки в історії нашої держави.

Вічна пам’ять загиблим героям. Кожний з них у наших молитвах. Тому, єднаймося у молитвах.

Відеокліп «Помоліться батьки» слова і музика Івана Шерстка, виконує жіночий ансамбль «Перевесло» https://www.youtube.com/watch?v=flRgZYhLHts

-         Ніхто б ніколи не зміг навіть подумати собі, що таке могло статися  у мирний час, що наше покоління знову буде виборювати свою незалежність, юну незалежність і слова Слава Україні, Героям Слава будуть такими могутніми, трепетними та гордими.

-         Ще зовсім недавно здавалось, що щастя це новий автомобіль, ремонт квартири, нові речі... А виявляється щастя - коли немає війни.

-         Сьогодні ж проливається кров на сході, коли намагаються знищити суверенність нашої держави. Гинуть як військовослужбовці, так і мирне населення, що також не повинно бути забутим. Тож шануймо і пам’ятаймо наших Героїв, без яких не існувало б нас, нашого народу, української держави. Вічна слава полеглим. Тож, давайте хвилиною мовчання вшануємо пам'ять про загиблих героїв. 

 (Хвилиною мовчання вшановується пам'ять про загиблих героїв). https://www.youtube.com/watch?v=bMPebgVZqLs

4.   Учень (учні) декламує(-ють) вірш: Хтось літаки здіймає на Європу, Хтось яхтами хизується в портах. А інші "засмагають" по окопах, По бліндажах і просто,- блокпостах.

Одним південне сонце й море синє,

В котрім не пересолена РН,

Комусь буржуйка і вода - спасіння,

Бо сіль від поту засихає аж,

Немов кора. Втискається у шкіру, І кров скипає від її тисків.

Христос родився! Вірю, Боже, вірю! Я вчора фото бачила. З Пісків.

Чорнющі, закіптюжені. От ніби Й лиця не видно,а крізь сажу - лик!

І ти, мій Боже, з ними. Також Кіборг. Вони у тебе вірять. Я - у них.

Оці, чорнющі з кіптяви і солі – Світліші за різдвяний білий сніг. Оці, ріднющі духом і по крові, Прихилять небо і врятують.

Всіх.

-         Ми  віримо в те, що нашими спільними зусиллями побратимів, однодумців, волонтерів та ЛЮДЕЙ, які відгукуються на прохання наших захисників нам вдасться відстояти незалежність своєї країни та змінити її на краще.

-         Тому сьогодні висловлюємо щиру подяку нашим героям та хочемо звернутися до НИХ через наше відеозвернення. Відео звернення до воїнів АТО (мої учні) https://www.youtube.com/watch?v=nmc6odSxVfI X. Підсумки уроку.

-         Яка тема нашого уроку?(Герої не вмирають, Вони залишаються в наших серцях).

1. Критичне мислення – сенкан.

-         Давайте підведемо підсумки нашого уроку за допомогою сенкана. (Сенкан – це п’ятирядковий вірш. 1 рядок – це слово, до якого пишемо сенкан; 2 рядок – два слова ознаки, тобто прикметники, до слова у першому рядку; 3 рядок – три дієслова до слова у першому рядку; 4 рядок – речення із словом, що у першому рядку; 5 рядок – слово синонім, або слово, яким можна замінити слово у першому рядку.) Наприклад:

 

Герой

Мужній, безстрашний.

Захищає, виборює, воює.

Герой –відважний борець за свободу.

Патріот.

-         Напишіть сенкан  першим рядком якого буде вислів ГЕРОЙ.

(Вчитель роздає дітям заготовки для сенкану. Це можуть бути і квіточки, якими діти увінчають портрети загиблих ГЕРОЇВ. Можуть бути і сонечка, і промінчики і т. д., все залежить від задуму вчителя. На таких шаблонах вчитель може самостійно, зазделегідь написати перший рядок, щоб зекономити час уроку.) 2. Презентація сенканів.

3. Рефлексія – складання вірша.

(Вчитель записує два рядочки вірша на аркуші , закриває перший рядочок, а другий рядочок читає учень і доповнює своїми двома рядками, які римуються записуючи їх на аркуші, попередні рядки закриває, залишаючи останній і передає наступній дитині, так продовжується, поки не напише остання дитина. Тоді вірш зачитується).Ось що вийшло у нашому класі: Герої не вмирають

Ми чуємо щодня

Вони захищають наше життя

Кожного Божого дня

Щоб кожної днини, кожної години

Злагода  й мир прибавлявсь

Щоб воїни наші були сильні й здорові

Бажаю їм доброї долі

Щоб Ви повернулись додому живими

І нехай радіє Ваша родина Хай Ви будете щасливі і здорові Та Україна не буде в полоні.

 

- Тому сьогодні взиваймо до МИЛОСЕРДЯ нашого Небесного Отця і просімо Його про Мир у нашій вільній країні. Вірмо, що в найближчому майбутньому ми будемо співати новий гімн України!


Навчальне заняття: «Герої не вмирають! Вони залишаються в наших серцях!»

4. Відео. https://www.youtube.com/watch?v=3l1gRJ5Cnuo

-         Герої не вмирають, Вони залишаються в наших серцях!!!

-         Слава Україні!!!

-         Героям слава!!!

pdf
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку