Народні звитяжці. Думи

Про матеріал
Даний інтегрований урок можна проводити, як позакласний захід. Також до такого уроку корисно буде залучити родичів учнів.
Перегляд файлу

 

Ліцей № 4  Івано- Франківської міської ради

 

 

image

image

 

Підготувала і провела:

Янишевська  Ірина Ярославівна

 

 

 

 

 

 

Мета: розвивати любов до Батьківщини та бажання знати про свою державу більше.

 

Хід уроку

І Організація класу до уроку

Розспівка «Вітання»(муз. інструмент «Ямах»)

 

 

 

 

Розспівка «Доброго Вам дня»

 

Доб-ро-го Вам дня ми бажаєм Вам

 

Розспівка «Диби-диби»

 

 

 

 

Диби диби диди ди пішла баба по гри-би

 

ІІ Актуалізація опорних знань. 

 

-   Що було на д/з з позакласного читання?

-   Який жанр пісень ми вивчали на минулому уроці? (Історичний) - Що таке історичні пісні?

-   Які історичні постаті ви знаєте?

-   Яку історичну пісню ви знаєте? (Ой на горі женці жнуть)

-   Що притаманно історичним пісням? (багатоголосся)

-   Давайте виконаємо пісню «Ой на горі женці жнуть». Приготуйтеся до співу.

 

ІІІ Мотивація навчальної д-ті.

 

-   Для чого це все читати і навіщо нам такий предмет, як музика? (підвести до теми і мети)

-   Діти, а коли ми дізнаємося більше про наше минуле, народ, про героїв нашого народу, то мабуть і любов до нашої Батьківщини збільшується, правда?

 

ІV Повідомлення теми і мети

 

-   Отож, сьогодні ми (дізнаємося) поговоримо про народних звитяжців та ознайомимося з новим жанром пісень – думами, для того, щоб ще більше любити та знати про свою державу.

 

V Вивчення нового

          1. Усне опитування

-         Хто така Маруся Богуславка, звідки вона? - Яка вона, опишіть її?(зачитайте з тексту)

-         Де опинилася Маруся, у кого? (у паші)

-         Хто такий паша? (урядовець, з почесним титулом)

-         Що зацікавило Марусю Богуславку? (будівля з сірого каменю)

-         Молодці! А зараз поговоримо про новий жанр українських пісень – думи, які притаманні лише українському народові.

-         Як ви думаєте, що це за такі пісні – думи? (Вже у самому слові є підказка – думки з мелодією)

 

2. Слухання музики.

-         Давайте послухаємо думу про Марусю Богуславку.

 

-         Що ми чули?(розповідь з інструментальним супроводом).

Кобза або бандура або ліра.

-         За розміром дума більша за пісню.

-         Діти, скажіть чи все проспівав козак бандурист? (основний зміст прочитаного передав)

 

3. Робота з таблицею, характеристики думи.(табл. на дошці)

image 

-         Хто такі опришки, значення цього слова?

-         Якими були опришки?

-         Яких опришків ви знаєте?

-         МОЛОДЦІ! Зараз попрацюємо в групах.

 

4. Об’єднання в групи. (Рівнозначне фізкультхвилинці, адже діти активно  рухаються.)

-Об’єднаємося в групи за допомогою карток, на яких написані слова з прислів’я. Вам потрібно пошукати дітей з словами, що підходять до вашого прислів’я.

        Прислів’я: І- гр. Багатого пізнати         по шатах, а бідного -              

по заплатах. (червоний маркер)

                    ІІ- гр. Багати, як  бик рогатий,-                 в тісні ворота                             не вміщається. (синій маркер)

                   ІІІ-гр. Заліз в                багатство,            забув і                  братство.

                   (зелений маркер).

 

5. Робота в групах за методикою «Карусель» та «Галарея» Інструктаж вчителя

Ви повинні працюючи в групі, скласти ребуси з нотками, до того як задзвонить дзвіночок.

Потім ви передаєте свої аркуші за годинниковою стрілкою іншій групі і працюєте з щойно отриманим аркушем, своїм кольором маркера до дзвоника. І знову придумуєте нові ребуси на щойно отриманому аркуші до дзвоника.

 

 

- Чудово! Результати вашої праці ми причепимо на дошці утворивши «Галерею», а ви на перерві ознайомитеся з своєю творчістю.

VI Домашнє завдання

-   На наступний урок ви підготуєтеся за розділом «Ой скажи мені струмочку»

(ст.44-51)

-   А за бажанням можете прочитати довідкову літературу по сьогоднішній темі уроку. 

 

 

 

VII Підсумок року 1. Тести (2 завдання).

 

image 

 

2.Сенкан про Марусю Богуславку.

 

Написані сенкани учні вивішують у «Галарею».

 

          -Дякую за працю!!

         -Урок завершено.

pdf
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку