Ліцей № 4 Івано- Франківської міської ради
Підготувала і провела:
Янишевська Ірина Ярославівна
Мета: розвивати любов до Батьківщини та бажання знати про свою державу більше.
І Організація класу до уроку
Розспівка «Вітання»(муз. інструмент «Ямах»)
Розспівка «Доброго Вам дня»
Доб-ро-го Вам дня ми бажаєм Вам
Розспівка «Диби-диби»
Диби диби диди ди пішла баба по гри-би
ІІ Актуалізація опорних знань.
- Що було на д/з з позакласного читання?
- Який жанр пісень ми вивчали на минулому уроці? (Історичний) - Що таке історичні пісні?
- Які історичні постаті ви знаєте?
- Яку історичну пісню ви знаєте? (Ой на горі женці жнуть)
- Що притаманно історичним пісням? (багатоголосся)
- Давайте виконаємо пісню «Ой на горі женці жнуть». Приготуйтеся до співу.
ІІІ Мотивація навчальної д-ті.
- Для чого це все читати і навіщо нам такий предмет, як музика? (підвести до теми і мети)
- Діти, а коли ми дізнаємося більше про наше минуле, народ, про героїв нашого народу, то мабуть і любов до нашої Батьківщини збільшується, правда?
ІV Повідомлення теми і мети
- Отож, сьогодні ми (дізнаємося) поговоримо про народних звитяжців та ознайомимося з новим жанром пісень – думами, для того, щоб ще більше любити та знати про свою державу.
V Вивчення нового
1. Усне опитування
- Хто така Маруся Богуславка, звідки вона? - Яка вона, опишіть її?(зачитайте з тексту)
- Де опинилася Маруся, у кого? (у паші)
- Хто такий паша? (урядовець, з почесним титулом)
- Що зацікавило Марусю Богуславку? (будівля з сірого каменю)
- Молодці! А зараз поговоримо про новий жанр українських пісень – думи, які притаманні лише українському народові.
- Як ви думаєте, що це за такі пісні – думи? (Вже у самому слові є підказка – думки з мелодією)
2. Слухання музики.
- Давайте послухаємо думу про Марусю Богуславку.
- Що ми чули?(розповідь з інструментальним супроводом).
Кобза або бандура або ліра.
- За розміром дума більша за пісню.
- Діти, скажіть чи все проспівав козак бандурист? (основний зміст прочитаного передав)
- Хто такі опришки, значення цього слова?
- Якими були опришки?
- Яких опришків ви знаєте?
- МОЛОДЦІ! Зараз попрацюємо в групах.
4. Об’єднання в групи. (Рівнозначне фізкультхвилинці, адже діти активно рухаються.)
-Об’єднаємося в групи за допомогою карток, на яких написані слова з прислів’я. Вам потрібно пошукати дітей з словами, що підходять до вашого прислів’я.
Прислів’я: І- гр. Багатого пізнати по шатах, а бідного -
по заплатах. (червоний маркер)
ІІ- гр. Багати, як бик рогатий,- в тісні ворота не вміщається. (синій маркер)
ІІІ-гр. Заліз в багатство, забув і братство.
(зелений маркер).
Ви повинні працюючи в групі, скласти ребуси з нотками, до того як задзвонить дзвіночок.
Потім ви передаєте свої аркуші за годинниковою стрілкою іншій групі і працюєте з щойно отриманим аркушем, своїм кольором маркера до дзвоника. І знову придумуєте нові ребуси на щойно отриманому аркуші до дзвоника.
- Чудово! Результати вашої праці ми причепимо на дошці утворивши «Галерею», а ви на перерві ознайомитеся з своєю творчістю.
VI Домашнє завдання
- На наступний урок ви підготуєтеся за розділом «Ой скажи мені струмочку»
(ст.44-51)
- А за бажанням можете прочитати довідкову літературу по сьогоднішній темі уроку.
VII Підсумок року 1. Тести (2 завдання).
2.Сенкан про Марусю Богуславку.
Написані сенкани учні вивішують у «Галарею».
-Дякую за працю!!
-Урок завершено.