Вони не просто мотивують грати, але й тривалий час підтримують цю мотивацію. За статистикою Pew Research Center, 97% дітей віком від 12 до 17 років грають у відеоігри. Така наполегливість – мрія викладачів, адже захопити увагу учнів на тривалий час – справжнє мистецтво. Чому ж іграм це так легко вдається?ІГРИ-УНІКАЛЬНЕ ЯВИЩЕ
Вплив ігор на мотивацію. Секрет у балансі, який лежить в основі таких ігор. Гравцеві завжди дається завдання, яке знаходиться на межі його можливостей. Воно не занадто легке – тоді буде нудно, і не занадто складне – тоді гравець відчуватиме тривогу та занепокоєння, а не бажання грати.
Ігри – це свобода вибору. Дати учневі можливість обирати й бути самостійним не означає відпустити його у вільне плавання. Потрібно лише запропонувати різні типи завдань на вибір. Учень самостійно обере те, що йому підходить, та розв’яже його. Так він відчуватиме, що відповідає за свої дії, а не керується вказівками вчителя.
Ігри – це ріст. В іграх гравці чітко відчувають і бачать власний прогрес, навіть можуть його виміряти за допомогою балів, рівнів, рейтингів. Їм не потрібно чекати на кінець семестру, щоб дізнатися про свої успіхи. Навчання в школі чи університеті – це також своєрідна гра, однак у ній компетентність та розвиток стають помітними значно пізніше. Або ж непомітні взагалі. Ігри ж не тільки надають миттєвий зв’язок, але й дарують можливість зіграти ще раз, щоб виправити попередні помилки.
Як поєднуються ігри та сучасна освітаІгри – потужний інструмент, якщо використовувати їх не тільки заради задоволення. Сьогодні існують два основні напрямки застосування ігор в освіті – гейміфікація (gamification) та серйозні ігри (serious games). Гейміфікація застосовує елементи гри в неігровій діяльності: наприклад, у навчальних цілях. Будь-яка гра – це система з правил та елементів. Бейджі (нагороди), рівні, рейтинги, часові обмеження – типові елементи гри. І їх можна застосовувати в освіті. Серйозні ігри – це повноцінні ігри, які мають певну мету (пошук рішення певних проблем). Серйозні ігри застосовуються не тільки в сфері освіти, а й у сфері оборони, охорони здоров’я тощо.