ПЛАН-КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З ДИТЯЧОГО ФІТНЕСУ
Мета: сформувати навики оволодіння елементами гімнастики, акробатики, йоги.
Завдання :
Тип заняття: навчально-тренувальний.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар: гімнастичні мати, магнітофон, свисток, секундомір.
Тривалість заняття: 90хв
Керівник гуртка: Горбатенко Юлія Василівна
Частина |
Зміст заняття |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА ЗАНЯТТЯ – 20ХВ.
|
1. Шикування, перевірка правильної постави; Привітання; повідомлення завдань заняття. |
1хв |
в одну шеренгу
|
|
2. Підрахунок ЧСС за 10с. |
30с |
60-70 уд./хв |
||
3. Правила поведінки під час занять. Пам`ятайте, що на заняттях гуртка не можна штовхатися, переганяти один одного, потрібно дотримуватись дистанцій при бігу і стройових вправах, уважно слухати всі вказівки, не розпочинати вправи без команди. |
2хв |
фронтальний метод |
||
4. Стройові вправи: повороти на місці. |
2хв |
півповороту наліво, півповороту направо, кругом, |
||
ЗРВ в русі під музичний супровід
|
||||
ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА ЗАНЯТТЯ- 20 ХВ.
|
5.Ходьба та її різновиди:
нахили до прямої ноги на кожний крок |
3хв |
в колону по одному
спину тримати рівно
нога, яка позаду пряма |
|
6. Біг та його різновиди:
схресним кроком лівим боком |
3хв |
виконувати енергійно, під музику |
||
7. Стрибки та його різновиди:
|
2хв |
у повільному темпі одночасний спосіб виконання |
||
8. Вправи на відновлення дихання (під рахунок) 1- руки вперед; 2 - руки вгору; 3 - руки в сторони; 4 – руки вниз |
6-8 разів |
розвиток уваги і відновлення дихання |
||
9. Перешикування. |
|
з однієї колони в дві шеренги |
||
ЗРВ на місці під музичний супровід
|
||||
1. Енергійна ходьба.
|
5хв |
фронтальний метод |
||
2. В.п.о.с. 1 – стійка на правій нозі, ліву назад, на носок, руки за голову; 2 – руки вгору; 3 – руки за голову; 4 в.п. 5-8 – те саме, праву ногу назад. |
4рази |
вагу тіла зберігати на опорі
|
||
ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА ЗАНЯТТЯ – 20 ХВ.
|
3. В.п. – стійка ноги нарізно, руки на поясі. 1 – з поворотом тулуба наліво, ліву руку в сторону; 2 – нахил вперед, доторкнутися до носка правої ноги; 3 – встати, ліву руку в сторону; 4 – в.п. 5-8 – те саме, з іншу сторону. |
4рази |
|
|
4. В.п. стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1-2 – напівприсід на правій, руки в сторони; 3-4 – в.п.; 5-8 – те саме на лівій. |
6разів |
спину тримати рівно
|
||
5. В.п. – сід позаду. 1 – зігнути ліву ногу; 2 – випрямити вверх; 3 - зігнути; 4 – в.п. 5-8 – те саме лівою. |
4рази |
|
||
6. В. п. упор стоячи на колінах. 1-2 – праву ногу назад; 3-4 – в.п. 5-8 – те саме з лівої ноги. |
4рази |
ноги тримати прямими
|
||
7. В.п.теж. 1-2 – випрямляючи праву ногу і піднімаючи її вгору-назад, зігнути руки до дотику грудьми підлоги; 3-4 – в.п. 5-8 – те саме, випрямляючи ліву ногу. |
4рази |
|
||
8. В.п.о.с. 1 – Руки на пояс, ліву ногу підняти зігнуту в коліні. 2 – випрямити ногу, руки в сторони. 3 – зігнути ногу в коліні руки на пояс; 4 – в.п. 5-8 – те ж другою ногою. |
4рази |
одночасний спосіб виконання |
||
9. В.п. ноги нарізно, руки в сторони. 1 – мах лівою ногою вправо, руки вліво; 2 – в.п. 3 – мах правою ногою вліво, руки вправо; 4 – в.п. 5-8 – те саме. |
6разів |
|
||
|
10. В.п. стійка ноги нарізно, руки вперед в сторони. 1 – мах правою ногою до лівої; 2 – мах лівою до правої; 3-8 – теж. |
6разів |
|
|
11. В.п. о.с. руки в сторони. 1 – ліву ногу вперед, сплеск під нею; 2 – в.п.; 3-4 – те саме, праву вперед. 5-8 – те саме. |
6разів |
|
||
12. Енергійна ходьба. |
30с |
|
||
13. Підрахунок ЧСС за 10с. |
30с |
120-140уд./хв |
||
ОСНОВНА ЧАСТИНА ЗАНЯТТЯ – 55ХВ |
1. Перекат назад у групуванні.
2. Перекид назад. |
5хв 8-10р
|
груповий метод виконання. почерговий спосіб виконання |
|
3. Стійка на лопатках. |
3хв |
звернути увагу на носки |
||
4. Гімнастичний міст з положення лежачи. |
3хв 8-10р |
п`ятки не відривати від підлоги, положення утримувати 2с |
||
5.Естафета з обміном. Правила: вихованці розподіляють на дві команди, шикують в колону по одному. На відстані 10-15м гімнастичний обруч зі скакалкою. Капітанам дають по малому м`ячу. За командою вони підбігають до гімнастичного обруча, обмінюють м`яч на скакалку, повертаються до своєї команди і передають скакалку гравцеві, який стоїть попереду. |
5хв |
груповий метод виконання |
||
6.Естафета №2. Команди шикуються за лінією старту. За свистком учень починає бігти, тримаючи м`яч, оббігаючи стійку з правого боку, передають естафету наступному гравцеві своєї команди за допомогою м`яча. |
5хв |
груповий метод виконання |
||
7. Розвиток гнучкості засобами Хатха-йога. Теоретичні відомості: Увага діти! |
20хв |
метод слова |
||
ОСНОВНА ЧАСТИНА ЗАНЯТТЯ – 55ХВ |
Сьогодні замість загальновідомих гімнастичних вправ ми з вами виконаємо декілька вправ Хатха-йога – цієї старовинної системи фізичної культури. Під час виконання кожної вправи треба стежити за диханням. Так при нахилах завжди виконують видих і навпаки, при розгинанні вдих. Затримують повітря переважно при збереженні положення. |
|
|
|
А) «МЕТЕЛИК». Сісти на підлогу з витягнутими вперед і розведеними в сторони ногами. Взятися двома руками за ноги, трохи вище щиколоток. Спина пряма. Повільно видихаючи повітря, наскільки можливо, нахиляємося вперед. Добре, коли чолом торкнемося пальців ніг. У цьому положенні трохи затримати дихання, і випрямляючись, вдихайте. Результат: сильне розтягнення м`язів і зв`язок у цій вправі стимулює діяльність серця і легень, зміцнюючи їх. |
6разів |
|
||
Б) «ЛОТОС». Символізує чистоту і досконалість, і тому ця позиція стоїть на першому місці серед всіх інших вправ. Сядьте і витягніть ноги вперед. Двома руками піднести праву ногу і, утримуючи її за п`ятку, зігнути в коліні і покласти на праве стегно. Те саме зробити з лівою ногою. Тіло тримати прямо, руки поставити на коліна. Результат: випрямляє деформований хребет, дає відпочинок серцю. Розвиває всі суглоби нижніх кінцівок і тазу. Виховує і закріплює силу волі, покращує самопочуття. |
6рази |
|
||
В) «НАПІВВЕРБЛЮД». Станьте на коліна. Помалу нахилитися назад, поки руки не торкнулися п`ят. За допомогою рук |
6раз |
стоячи на колінах – вдих, при випрямленні – видих |
||
ОСНОВНА ЧАСТИНА ЗАНЯТТЯ – 55ХВ |
Утримуємо положення до хвилини. Результат: Стимулює емоційні функції, допомагає збільшувати ріст, розвиває гнучкість суглобів всього тіла. |
|
|
|
Г)«Кобра». Лягти на живіт, повністю розслабити всі м`язи. Зігнути руки в ліктях і притиснути до тулуба, пальці витягнуті вперед. Підводити голову і тулуб повільно вгору, одночасно вдихати. Прогнутись повністю, затримати на кілька секунд повітря. Голову тримати прямо, повертаючись у в.п. видихати. Результат: мобілізуються різні нервові центри і сплетіння. Тонізує глибокі і поверхневі м`язи спини, зміцнює черевні м`язи. Ліквідує деформацію хребта.
8.Стрибки на скакалці .
9.Рухлива гра «ВИБИВНИЙ» . |
6разів
6хв
8хв |
руки служать тільки опорою
Звернути увагу на тримання скакал-ки її розмір.
Слідкувати за правилами гри, визначити пере- можців.
|
||
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА ЗАНЯТТЯ– 15ХВ |
|
7хв |
в одну шеренгу |
|
2. Підведення підсумків заняття. |
3хв |
|
||
3. Вимірювання ЧСС за 10с. |
1хв |
80-90 уд./хв |
||
4. Домашнє завдання: Згинання і розгинання рук в упорі лежачи від підлоги(хлопці)
Стрибки через скакалку(дівчата)
|
1хв 2підходи по 8-10 разів 2 підходи по 30с |
|
||
5. Прибирання спортивного інвентарю |
3хв |
|
||