Година цікавої української мови «У мові – чари барвінкові» до Міжнародного дня рідної мови

Про матеріал

Мета: розширювати і збагачувати знання учнів про мову; розвивати навички застосування знань рідної мови практично, вміння правильно висловлювати свої думки; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, уміння працювати в групах; прищеплювати любов до української мови, бажання нею досконало володіти і пропагувати серед ровесників та старших; сприяти виховуванню взаємоповаги, взаємодопомоги.

Перегляд файлу

Година цікавої української мови «У мові – чари барвінкові»

(для учнів 4 класу)

Мета: розширювати і збагачувати знання учнів про мову; розвивати

навички застосування знань рідної мови практично, вміння правильно висловлювати свої думки; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, уміння працювати в групах; прищеплювати любов до української мови, бажання нею досконало володіти і пропагувати серед ровесників та старших; сприяти виховуванню взаємоповаги, взаємодопомоги.

Обладнання: зал прикрашений плакатами з крилатими висловами про мову, прислів’ями, плакати з назвами команд, завдання, загадки, ребуси, кросворди.

Хід проведення

І. Розподіл на команди: «Барвінок», «Мальва».

ІІ. Привітання команд, вступне слово учителя та ведучих.

 

Учитель:

Дорогі друзі! Триває тиждень української мови.

І будемо зараз готові

Полинути в країну рідного слова.

Якою цікавою є наша мова –

Запевнити вас я сьогодні готова.

Цікава мандрівка чекає на нас,

Чи кожен до неї готовий із вас?

Тільки сьогодні, і тільки до нас

Чарівна мова наша прийде у клас.

 

1 ведуча:  

Велична, щедра і прекрасна мова,

Прозора й чиста, як гірська вода.

Це України мова барвінкова,

Така багата й вічно молода.

Вимовляю кожне слово,

Кожне слово, наче спів.

Найдорожча рідна мова,

Мова діда і батьків.

 

2 ведучий:  

Ну що б, здавалося, слова…

Слова та голос – більш нічого.

А серце б’ється, ожива,

Як їх почує!

Може чужі мови будем колись знати,

Та рідну найбільше будем шанувати.

Берегти її плекати буду всюди повсякчас,

Бо ж єдина, так, як мати, мова в кожного із нас!

Учитель: Дорогі діти! Щоб година цікавої української мови проходила організовано, потрібно дотримуватись певних правил:

  1. Уміти працювати в групі з девізом: один за всіх та всі за одного.
  2. Спочатку подумати, а потім відповідати.
  3. Сигналізувати про готовність піднятою рукою.
  4. Відповідати чітко і лаконічно.
  5. Найперша правильна відповідь – 1 бал.
  6. Переможцем стане команда, у якої найбільша кількість балів.

 

ІІІ. Виконання завдань.

 

Учитель:

Пробуджуйте розум, пробуджуйте думку,

На вас чекає мовна розминка!

 

1. Мовна розминка

1. Відгадати загадку:

Ця хатинка невеличка,

Має тридцять три кімнати,

В кожній з них живе сестричка.

Як же цю хатинку звати? (Абетка, алфавіт)

 

2. Розказати український алфавіт. (Кожна команда називає по 6 літер,               команда, яка  не готова продовжити вибуває з гри).

 

3. Скільки в українській мові голосних? Назвати їх.

 

4. Як визначити скільки складів у с лові?

 

5. Як пишуться назви міст?

 

6. Яка буква в українській мові не позначає звука?

 

7. Скільки звуків позначає буквосполучення дж, дз?

 

8. На які дві групи поділяються приголосні звуки?

 

9. Коли букви я, ю, є, ї позначають два звуки?

 

10. Що означає вислів: накивати п’ятами?

 

2. Завдання «Плутанка»

Утворити нові слова, використовуючи числове значення літер:

 

 

1432  3214  32415

Кіно  тіло  ручка

Коні  літо  курча

 

3. Завдання «Утвори слова»

 Утворити якнайбільше нових слів із букв слова ластівка.

 

4. Завдання «Розкодуй слова»

 Користуючись цифровими позначеннями літер в алфавіті, прочитати слова.

  6 11 3 1  18  17 1 17 1  16 12 23 19  15 21 1 14

  диван   мама   літо   край

 

5. Завдання «Утвори прислів’я»

 Із частин речення утворити прислів’я і прочитати.

 

 Гостре словечко  як ліхтар без світла.

 Не кидай слова  коле сердечко.

 Голова без розуму на вітер. 

 

6. Завдання «Знайди приховані слова»

Прочитайте слова і підкресліть «приховані слова».

 

 Екскаватор  буксир  пролісок

 Плід   якір   коса

 Козуб  баштан  отрута

 Корабель  пристань  комар

 

7. Завдання «Метаграми»

 З Н  - частина я доби,

 З П – я грію щозими.

 З Р – предметом стану я, -

 От вам загадка моя. (ніч – піч – річ)

 

На мені молотять хліб,

Віють, сушать кілька діб.

А якщо з кінця читати –

Будуть миші враз тікати. (тік – кіт)

 

8. Завдання «Паліндром»

 Паліндром (від грецького – той, що рухається назад, вертається) – перевертень.

 Придумати слова –паліндроми.

 

 (Кіт – тік, гул – луг, бузок – козуб, сир – рис, дід – дід)

9. Завдання «Буріме»

 

 Спробуємо дібрати риму:

 

 Ярослав у човен сів,

 Ловить в річці  …. карасів.

 

 Має Галя добру звичку

 Класти книжку на … поличку.

 

 Скласти вірш за кінцевими словами.

 

 ………………….. картуз

 …………………...гарбуз.

 ………………….. гладенький –

 ………………….   маленький.

 

ІV. Підведення підсумків. Визначення команди-переможця.

Слово вчителя.

Дорогі діти! Мабуть, ви впевнилися, що наша мова таємнича, незбагненна, прадавня, невичерпна, але досі нами не опанована. Тому у нас попереду ще багато подорожей до країни Мовограй.

Наша зустріч завершується. На закінчення спробуємо всі разом дібрати слово у вірш про чарівну мову.

 

 Щоб  розумним і мудрим стати, треба мову рідну … (знати).

 А щоб вміти говорити, треба рідну мову … (вчити).

 Знає кожен з нас чудово – не прожити нам без … ( мови).

 Рідна  ж мова пелюсткова, мудра, світла … (світанкова). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання «Плутанка»

1432  3214  32415

Кіно  тіло  ручка

 

 

Завдання «Плутанка»

1432  3214  32415

Кіно  тіло  ручка

 

 

Завдання «Утвори слово»

Ластівка

 

 

Завдання «Утвори слово»

Ластівка

 

 

Завдання «Розкодуй слово»

6 11 3 1  18  17 1 17 1  16 12 23 19  15 21 1 14

 

 

 

Завдання «Розкодуй слово»

6 11 3 1  18  17 1 17 1  16 12 23 19  15 21 1 14

 

 

Завдання «Утвори прислів'я»

Гостре словечко     як ліхтар без світла

Не кидай слова      коле сердечко

Голова без розуму     на вітер

 

 

 

 

Завдання «Утвори прислів'я»

Гостре словечко     як ліхтар без світла

Не кидай слова      коле сердечко

Голова без розуму     на вітер

 

Завдання «Знайди приховані слова»

 

 Екскаватор         буксир  пролісок

 Плід   якір   коса

 Козуб          баштан  отрута

 Корабель  пристань  комар

 

Завдання «Знайди приховані слова»

 

 Екскаватор         буксир  пролісок

 Плід   якір   коса

 Козуб          баштан  отрута

 Корабель  пристань  комар

 

Скласти вірш за кінцевими словами

 ………………….. картуз

 …………………...гарбуз.

 ………………….. гладенький –

 ………………….   маленький.

 

Скласти вірш за кінцевими словами

 ………………….. картуз

 …………………...гарбуз.

 ………………….. гладенький –

 ………………….   маленький.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гусак Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Осадчая Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
5425
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку